![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De som sitter på innsjekk kan vel ta ut en pax liste med oversikt over bookingklasser? Den totale lønnsomheten i operasjonene må man nok opp på et høyere nivå for å få oversikt over. Jeg fikk imidlertid inntrykk av at 73H sitt poeng var at det ikke var slik at flyene var stappfulle av C-pax. Det kan nok selv en gate agent finne ut av (fra dag til dag).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
NorFlyer Front Row
|
![]() Quote:
![]() Edit: jeg sa heller aldri at OSL skiller seg ut på TG sine euro destinasjoner, men hvis alle eurodestinasjonene har like mye (les lite) business pax som OSL, så kan vi med en gang legge diskusjonen om at premium markedet til TG veier opp for en dyrere flytype i drift død. Last edited by 73H; 11-11-2012 at 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Som sagt, slike opplysninger det ganske få personer som har tilgang til. Og jeg tviler på at du er en av dem. No offence ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Når man håndterer loadsheet etc. så har man nødvendigvis et lite behov for å benytte seg av faktaopplysninger. Om TG gjør det bra med 3-4-5 stykker på C klasse så går dem en lys fremtid i møte og har ikke noe å bekymre seg for med Norwegian sitt inntog. Men at 3-4-5 C klasse pax skal veie opp for en dramatisk mindre fuelburn på 787, det er det jo bare å drømme om. Hadde de hatt 777-200ER med economy og premium economy tror jeg de hadde satt inn den på OSL umiddelbart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En tanke som slår meg litt:
Førsteinntrykket mitt er at salget til NY var veldig bra for Norwegian de første dagene. De billigste billettene er borte og gjør man prøvebookinger hele veien til setevalg så er en god del reservert. Til BKK derimot virker det å gå tregt og det er fortsatt masse billige billetter igjen etter skoleferien. Ved prøvebookinger etter ferien er det nærmest helt tomt ved setevalg (bortsett fra noen rader som virker være blokkert på alle avganger). Hva har Kjos tenkt å gjøre dersom BKK blir mislykket men USA salget går bra? Han legger jo opp til base der nede og thailandsk besetning... |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er vel ikke alle som har kjøpt billetter som gjør det mulig å reservere seter på forhånd? Uansett er det jo helt naturlig at NYC selger bedre enn BKK på den tiden av året, noe annet ville vært merkelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
NorFlyer Front Row
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Amatør
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En ting er fuel noget andet er kapitalomkostninger. Uden at have tjekket priser, så går jeg ud fra at en 787 ikke er helt billig at købe idag. Kapitalomkostningen må ikke desto mindre være betydelig højere end på en ti år gammel A330/340 - noget der vel udligner store dele af eller hele besparelsen.
Det er vel ikke helt uden grund at der stadig flyver mange gamle 767 rundt på IC-ruter samt charter. Regnestykket er ikke helt så enkelt og når alt kommer til alt, så er en 787 nok ikke helt så "gratis" at flyve med som Kjos gerne vil give udtryk for.
![]() |
#252 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
787 er muligvis billigere totalt set, men besparelserne er nok ikke så voldsomme som Kjos gerne vil gøre det til og indtil videre har der været voldsom fokus på specielt brændstof og ikke det totale regnestykke. Men det kunne da være rigtigt interessant at se totalen...
![]() |
![]() |
#255 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjos tenker vel ikke å tjene så stort på hver enkelt passasjer, men trolig er det større en hva Norwegian gikk i overskudd per passasjerer de ni første måneder i år hvilket var 6 EUR (det samme som Lufthansa Group og nesten som Ryanair 6,40 EUR).
![]() |
#256 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Finner ingen DY-flighter til JFK som er utsolgt ennå, heller ikke åpningsflighten hvor det fint går an å bestille mange billetter. Etter alt oppstyret ved lansering og det faktum at bookingsystemet knelete pga. overbelastning, så finner jeg det litt rart. Eller er det ikke det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så kan man jo spekulere i framtiden til Norwegian om SAS går konkurs. Norwegian begynner etterhvert å få så mange ruter at de kan begynne å oppføre seg som et nettverksselskap (allerede i dag tilbys jo transit innenfor Norwegians eget nettverk). Allianse virker langt frem og uaktuelt per nå, men kanskje de vil prøve å få på plass noen codeshare avtaler. Norwegian vil neppe la en evt SAS konkurs gå upåaktet hen hva gjelder rutenettverk. Vi så jo hva som skjedde etter Cimber Sterling ble borte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
DU tror jeg ikke (i dagens form) vil være et godt alternativ for forretningsreisende, og det er vel heller ikke intensjonen til Norwegian. Tilbudet i Economy er konkurransedyktig og godt for fritidsreisende, og vil være et greit alternativ også for meg selv på ferie. Premium-produktet (som vi har fått presentert nå) er imidlertid alt for dårlig - og til en alt for høy pris. Flott for tanten som vil ha litt mer komfort på ferien, men ikke helt tilpasset de med en travel kalender som skal på jobb rett etter flyturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
AirBerlin - service og komfort? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-03-2012 17:25 |
Komfort/service - Air China 777-300? | ostis | Reiseforum | 4 | 19-01-2012 12:32 |