![]() |
|
![]() |
#581 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er ca. 10 år siden jeg sidst steg i løn.....men jeg klager ikke.
Siden er jeg kun steget ganske ganske lidt...jeg har stået fast på sidste trin i min lønklasse i ca. 10 år Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
#582 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Bombe, CAU sier nei til 15% lønnsnedgang: http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/60000326/
#583 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Syns vi skal vente med å henge ut CAU til vi vet noe mer håndfast. Ja, CAU har historisk sett hvert de som har vært mest "kamplystne", men ting endrer seg. CAU skal jo f.eks jobbe for halv lønn nå i November og Desember.....
|
![]() |
![]() |
#584 | |
:-)
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#585 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#586 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
CAU siger at "udspillet er uacceptabelt". Har du set udspillet? Indeholder det blot 15% lønnedgang eller er der mange andre elementer i det og er det samlet langt mere end 15%? Lad nu forhandlingerne komme igang (akkurat som CAU selv siger de er villige til, men endnu ikke er inviteret til) og lad os se hvilken løsningen man kan nå frem til fremfor at hype en lynch-stemning op uden grund. Selvom jeg godt ved det ville passe fint i manges dagsorden herinde... Se desuden CAU's pressemeddelelse længere oppe i denne tråd, der tydeligt forklarer deres holdning p.t.
![]() |
#587 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
2) Hvilken aftale? Der er ikke lavet nogen aftale. SAS er kommet med et udspil/forslag og har ikke engang startet forhandlingerne endnu. 3) CAU har aldrig sagt nej til at de vil indgå en aftale - de har sagt at udspillet er uacceptabelt og at de venter på en invitation fra SAS. Det er vel en helt almindelig start på en forhandling. 4) Hvis SAS skulle have alle de foreslåede punkter igennem (ikke dem i pressen, men dem i det virkelige oplæg til CAU), så taler vi reelt om at det ville være bedre at sige sit job op. Det ville jeg ihvertfald anbefale min kone at gøre, hvis det bliver slutresultatet. Men igen - forhandlingerne er ikke startet, så min ikke SAS også har gang i det taktiske spil på det punkt. Lad nu være at opfatte/læse alt som Fanden læser bibelen...
![]() |
#588 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Førsteemanuensis Espen Andersen fra BI på NRK Nyheter "Norwegian flyr 6000 passasjerer per ansatt, SAS flyr 2000". Som også sier at tiltakene kun vil være nok for ett år eller to.
http://tv.nrk.no/direkte/nrk2#start=21:00:00
#589 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
DY kjøper også mange tjenester som SAS har 'inhouse' ...
Men ja - det er stor forskjell, men man bør sammenligne epler og epler ... |
![]() |
![]() |
#590 |
SVG/ENZV
|
![]()
Jeg forstår at FlyHi har store følelser her i spill, dog synes jeg at det burde være tilatt att andre kunne komme med sine meninger og ytringer her også uten at man blir utskjelt!
#591 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
#592 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#593 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
De har diktert en 15 % lønnsreduksjon, i motsatt fall blir selskapet slått konkurs.... |
|
![]() |
![]() |
#594 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kan ikke se hvordan SAS på nogen måde kan klare sig i fremtiden. På langdistance er deres fly slidte, nu skal du selv betale drikkevarer, men prisen bliver jo ikke billigere.
I en tid hvor lavprisselskaber får flere og flere kunder skal 'service selskaberne' følge med. Ikke på Ryanair priser eller noget andet, men alligevel kunne konkurrere på et rimeligt prisniveau. Og det kan SAS altså ikke lige p.t. Spørgsmålet er så om det er healthy business med de lave priser, for det tror jeg næppe. Men som sagt kan jeg simpelthen ikke se en løsning på hvordan SAS skal kunne klare sig mod alverdens andre selskaber. En tilfældig søgning viser at SAS tager 9.441 kroner retur på CPH-EWR. United tager 3.095 kroner retur på HAM-EWR. SAS kan i hvertfald ikke konkurrere for de fleste leisure-rejsende som af alt mest tænker på prisen og med et så elendigt business-produkt som SAS leverer er der heller intet transfer at hente fra andre europæiske lufthavne. Det er snart kun politikkere der vælger at flyve SAS. Jeg håber lidt at SAS snart går konkurs så vi kan få nogen nye spillere på banen. Blot min mening, had mig nu ikke. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor går ikke SAS' toppledelse foran som et godt eksempel, og kutter sin egen lønn - og gjør et poeng ut av det...?
Det gir ingen mening at ledelsen som ikke leverer i et selskap som sliter, skal tjene mer enn statsministeren og toppledelsen i Statoil. Kom over denne - verdt å lese: http://engageinnovate.wordpress.com/...most-probably/ Ellers, fra db.no: - SAS-ledelsen skal ikke ha mer i lønn enn statsministeren (http://www.dagbladet.no/2012/11/11/n...akke/24309826/ )
#596 | ||
:-)
|
![]() Quote:
3) Utspillet til CAU om at Det er uakseptabelt er noe helt annet utspillene fra NKF, den svenske og den norske pilotforeningen. SGH og CAU er på motsatt side av banen basert på dagens uttalelser på spare&kutt-ryktene i media. 4) Ja, det mulig tilfellet for veldig mange av de ansatte i SAS. Jeg ønsker på ingen måte at noen skal miste sin jobb, enten det er SAS eller Grensen Skotøymagasin. Jeg bare syntes at uttalelsene til fagforeningslederne CAU og SGH ikke inneholder et snev av "edruelighet" og forståelse for den situasjonen de selv har vært med på å skape. Om uttalelsene er et spill for galleriet vil de eventuelle forhandlingene vise. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#597 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men jeg ved at CAU har udttalt at de gerne stiller op til forhandlinger, men ikke er inviteret endnu. Jeg ved også hvad de er blevet forelagt (og det er ikke "bare" 15% lønnedgang) og forstår ganske udemærket at de synes det er uacceptabelt det de har set indtil nu. Jeg har til gengæld ikke hørt CAU sige at de ikke er villige til at forhandle om at nå et - for alle - tilfredsstillende resultat. Det kræver trods alt en forhandling før man kan blive enige og nå i mål - og den er ikke startet. Før sådan en forhandlingen er startet så gælder den aftale man lavede for bare 4 måneder siden, der bl.a. betød at CA i Danmark kun får 50% løn 1. dec. i år og næste år + en masse andre forringelser af aftalen. Jeg reagerer på at man begynder at hænge CAU ud - uden at vide noget som helst om hvad der reelt foregår, men tager enkelte udtalelse ud af kontekst og ikke mindst (som i posten med TV2 indslaget) citerer ting som ikke er sagt overhovedet. Den udtalelse CAU er kommet med omkring at de finder de ting der er præsenteret i pressen uacceptable - er givet ifm. Richard B. fejlagtige oplysninger på hans blog og som har kørt igen i specielt svenske medier hele dagen. De er så senere (i medierne) kædet sammen med at de ikke vil bidrage 15%. Pressemeddelelsen giver et noget mere nuanceret billede - og generelt i denne sag er det nok en god idé ikke at hente sin information alt for meget fra pressen, da det er ret tydeligt at der er ret mange "eksperter" der forsøger at få lidt medietid - uden at forholde sig alt for meget til hvad der reelt foregår (noget de sikkert ikke ved meget om). Men jeg ved godt at det er meget populært at være imod CAU og gøre dem til syndebuk. Det har sikkert været berettiget i tidligere tilfælde, men ting har det med at udvikle sig - selv CAU. Og i denne "sag" synes jeg faktisk ikke det er rimeligt at begynde at hænge dem ud - før der overhovedet er startet forhandlinger og uden at vide hvad de er præsenteret for. Hvis forhandingerne ikke når i mål, så er sagen muligvis en anden, men p.t. har de altså ikke sagt andet end at de gerne vil forhandle, men ikke kan acceptere det de er præsenteret for indtil nu.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 11-11-2012 at 21:52. |
|
![]() |
![]() |
#598 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Enhver oppegående ville sige nej til det CAU er blevet forelagt - hvis ikke ville jeg da første blive alvorligt nervøs for at have de folk til at varetage min sikkerhed når jeg rejser. Jeg beklager at jeg ikke kan komme nærmere ind på hvad det er, men det er ikke småting. Det er også ret tydeligt at det er SAS' ønskeliste og som alle ved får man ikke alt hvad man ønsker sig til jul. Det ved SAS godt og derfor er listen lang - meget lang. Det danner også basis for at man sagtens kan nå sparemålene uden at alle punkter skal opfyldes - og begge parter ender med en aftale som kan bruges. Og tro mig - jeg har aldrig været nogen fan af CAU, men ret bør være ret, så de kun får skylden for de ting der er berettiget. Jeg kunne finde mange andre punkter hvor jeg synes de træffer ualmindeligt dumme beslutninger. At de overhovedet er gået ud i medierne idag - vil jeg til gengæld gerne medgive er idiotisk og ikke tjener noget formål.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 11-11-2012 at 21:48. |
|
![]() |
![]() |
#599 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Appropos fagforeninger, skal SAS ha sjans til å overleve i framtiden må de bli kvitt minst 2/3 av
fagforeningene sine. Dette kan jo være en mulighet når man nå skal omorganisere og outsource. W |
![]() |
![]() |
#600 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |