![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Alternativet vil være å øke beredskap, og det koster penger.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]() Quote:
__________________
meep meep ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Om der kommer andre regler u 2014 så blir vel det meste løst da
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Posts: 51
|
![]()
Hei, lurte bare hvilken regel som endres i 2014? Endres aerodrome categorization? DAT opererte vel i aerodrome cat 4, og så gjør WF sine DH1. Men DH3 er i aerodrome cat 5. ICAO Doc 9137 viser till ICAO Airport Services Manual, Part 1 før type fire and rescue.
Noen som vet hva som endres? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Det har aldri vært slik at flyselskapene betaler for nødvendig beredskap. Da DY begynte med -800 rundt om i landet var det mange plasser som måtte gjøre endringer i beredskapen, uten at det kostet DY noe. Prinsippet er vel ikke annerledes fordi det er en kortbane eller fordi det er Widerøe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,607
|
![]()
Det går nok på at utgiftene ikke står i forhold til forventet økt inntjening
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 46
|
![]()
Jeg mener det var noe lignende til Sandenessjøen der WF ønsket å fly med -300 på noen avganger (til GM), det var snakk om å få disp, men tror det endte med at de bare fløy med -100. Det er dyrt med ekstra brannbil og bemanning, Avinor taper nok på sine kortbaneplasser..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Men hva er problemet med å gi disp i 2013, så lenge det blir gitt tilatelse i 2014? Koster jo ikke noe det. Tullete byråkraker altså...
Begynner jo å lure på om det har noe å gjøre med de 2 siste siftene i årstallet å gjøre og fare for ulykke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,467
|
![]()
Det ligger jo litt i sakens natur, da ..... hadde overskudd vært målet hadde de aldri blitt bygd..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 46
|
![]() Quote:
Det var av selveste Dag Falk jeg hørte at det var lurt å løse situasjonen på Stokka med disp framfor å øke beredskapen. Ha fremførte det på et personalmøte som et eksempel til etterfølgelse (hvordan spare penger..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Tror du blander Stokka og Brønnøysund?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]()
Jeg tror nok det er akkurat som flere har vært inne på her;
Det er grunnlag for mer trafikk, men denne trafikken øker ikke inntekten nok til at det lønner seg å få flyplassen opp en brannkategori. Og da ser de for seg en løsning med dispensasjon fra reglene, for å ta ut inntekten uten utgiften.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: noen NM fra ENSG
Posts: 104
|
![]()
Og dårligere beredskap ved hendelser...
__________________
Jan Tore Elvheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
meep meep ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe-fly får ikke ut nesehjulet | vegardg | Småprat | 16 | 24-03-2012 14:40 |
Får ikke sove på fly | ENGM 911 | Reiseforum | 26 | 26-09-2010 17:25 |
Like navn - får ikke fly sammen | sail4fun | Flyforum | 11 | 18-04-2009 18:01 |
Hvorfor ikke WIF på Røst | tiemand | Flyforum | 3 | 10-09-2008 21:46 |
Snart får man ikke med seg lighter og fyrstikker ombord i fly i USA | Arrow | Flyforum | 10 | 17-02-2005 13:37 |