![]() |
|
![]() |
#441 | |
Aviation Junkie
|
![]() Quote:
Last edited by Utflyttet; 10-11-2012 at 14:40. |
|
![]() |
![]() |
#442 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
å sammenligne no og dk her tror jeg blir veldig feil...
100% dekning etter SAS tor jeg ville tatt lang tid, husk det var ikke bare markede i Norge som skulle dekkes, men hele skandinavia. Da vill nok de mest lukurative , høy frevkens rutene komme på plass, men tynnere ruter kunne tatt lang tid, og mange aktører Last edited by sail4fun; 10-11-2012 at 13:15. |
![]() |
![]() |
#443 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er nok en del selskaper som følger nøye med i utviklingen i SAS om dagen ja.
En SAS konkurs vil jo være ett betydlig slag for *A så jeg tipper bl.a. Lufthansa vil nok foreta seg noe rimelig raskt da de vil miste mye feed fra skandinavia. Er nok en del andre som vil prøve seg på utenrikstrafikken og intra skandinavia så tror neppe det blir noe langvarig problemer der. Det spennende blir vel innenlands, hvem som kommer der og hvor lang tid det tar. For alt vi vet kan det dukke opp en skandinavisk aktør som vil prøve seg. W |
![]() |
![]() |
#444 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS har jo rundt en 150 fly (SAS+SAS Finnland), og nærmere 200 vist man innkluderer WF. Norwegian har rundt 70. Det er jo ikke slik at noe flyselskap har 150 fly stående. Cimber hadde jo ikke akkurat en stor flåte, så relativt lett å erstatte.
Vist SAS skulle gå konkurs(noe jeg tror ikke skjer) så hadde konsekvensene på kort sikt vært temmelig heftige. Her er noen av konsekvensene: - Oljearbeiderne kommer ikke på jobb, ergo oljevirksomheten stopper opp - Store deler av posten kommer ikke frem - Mye eksport av fersk fisk stopper opp. - Det kommer en vannvittig stor økning i biltrafikk på veiene mellom de store byene - Busser og tog vil bli overfyllte For ikke å snake om alle de titusener som plutseslig står med skjegget i postkassa med en verdiløs billett.... Og et veldig stort paradoks er at det er nordmennene som "heier" mest på en SAS konkurs(mitt inntrykk), selv om jeg tror at det er Norge som blir hardest rammet. Fordi - SAS sin markedsandel inneriks i Sverige er mye lavere enn i Norge. Ergo mindre å dekke opp. - Danmark har en helt annen geografi, og er ikke så avhengig av flytrafikk innenriks som det Norge er. - Utenrikstrafikk er mye lettere å dekke opp da "uteselskaper" kan øke sine frekvenser uten alt for store problemer.... |
![]() |
![]() |
#445 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#446 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Endnu en "ekspert" der gerne vil være sofa-CEO og lade som om han er topinformeret - for at fremstille sig som selvudråbt "SAS-guru". Medierne hopper desværre på igen og igen og så får disse fejlagtige informationer lov at blive bragt ukritisk i mange andre medier de kommende dage. Men SAS er jo en hot potato i disse dage, så bare en eller anden siger noget (som absolut ikke behøver at være sandt) så skaber det store overskrifter. Se bare her på forum. Ingen tvivl om at personalet står overfor en hård sparekur, men han har ihvertfald tydeligvis ikke set det endelige fasit på det.
![]() |
#448 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sitat"
"Med dette blog-indlæg kan det da ihvertfald bekræftes at Richard Björnelid's kilder ikke er så gode som han gerne vil have dem til at se ud til. Rigtig mange faktuelle fejl og/eller misforståelser i det han har skrevet."/sitat" Når du bastant påstår dette, så kan du vel komme med det som er riktig. Hvis ikke, så er vel ditt innlegg like lite troverdig som bloggen!
#449 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Så får vi se på mandag hvem som er nærmest sannheten ... |
|
![]() |
![]() |
#450 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Er ikke denne bloggeren den samme som har skrevet en bok om hvordan senke et flyselskap, eller husker jeg feil? Hvis så er tilfeller så har kanskje mannen betydelig mer innsikt i SAS enn det mange her mener at de har? For ordens skyld: Jeg har absolutt ingen anelse om hva som foregår. |
|
![]() |
![]() |
#451 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke jeg heller, men jeg er rimelig sikker på at FlyHi gjør ...
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det stemmer sikkert, men samtidig så sitter vel neppe kabinansatte med den fulle oversikten over alt som skjer (spesielt når det skjer såpass mye som kan dreie seg om børssensitiv informasjon, og som neppe formidles ut til absolutt alle i selskapet)...? Denne skribenten det er snakk om har vel vist at han har en viss innsikt i selskapet, eller?
|
![]() |
![]() |
#453 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For meg ser det ut til at gjengivelse av vanlig "crewromprat" skal tillegges mere vekt -
enn "utenforstående" som henter informasjon fra flere kilder ?
#454 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nej jeg kender ikke til alle forhold - det er der vel ikke mange andre end Rickard G. som gør. Men ja, jeg kender faktisk en del til visse af de forhold som bliver beskrevet i denne blog. og nej - jeg kan ikke uddybe nærmere.
#455 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har har ihvertfall truffet med at 4Excellence New Generation er navnet. Det ligger ute offentlig på NKF sine sider: http://www.kabin.no/index.php?option...ber&Itemid=109
|
![]() |
![]() |
#456 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#457 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det har vist haft mange navne, men NG navnet har jeg da læst flere steder ihvertfald....
#459 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() ![]() ![]() Er det noen som virkelig tror at Eu-toppene/byråkratiet bruker weekenden til å betsemme dette om garantier ? Tror nok at beslutningen allerede er tatt . Og at noen benytter helga til å "skygge banen" til ukjent sted. Mandagens pressebriefing blir nok ved videokonferanse fra Kuala Lumpur eller annet "trygt" sted. - God helg. og forhåpentligvis en god Mandag for de SASansatte !
#460 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Vel, uten at jeg sier at det er noen god vending, så har faktisk Ryanair 115 fly "stående" på bakken i vinter....
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |