Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2012, 19:50   #161
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Det mangler en god del med Norwegians tilbud til at jeg kommer til å ta meg bryet. Tildels dårlige tider, ingen videre connection på samme billett (særlig aktuelt på Longhaul til østen og USA for min del), prisene er ikke imponerende konkuransedyktige etter hva jeg leser (få billigbilletter), ingen online check-in, snaut med bonus, ingen premium (eller hva de nå kaller det) check-in, ingen lounge, ingen bonusreiser på annet selskap.
Nei dette er neppe noe for meg, med mindre jeg treffer blink på grisebilligste billet til NY. Da skal jeg vurdere det og smøre matpakke om svaret blir ja.
Old 09-11-2012, 19:52   #162
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Enig med deg Bergern.. Det å reise på "Business" eller "Premium" bør inneholde ganske mye rundt selve setet også. Spesielt hva angår innsjekk, fast-track, lounge, bonuspoeng osv osv! Til å mangle alt slik syns jeg Premium-setene er noe for dyre.. Just my 2 cents!
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 21:26   #163
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Ph34r View Post
Enig med deg Bergern.. Det å reise på "Business" eller "Premium" bør inneholde ganske mye rundt selve setet også. Spesielt hva angår innsjekk, fast-track, lounge, bonuspoeng osv osv! Til å mangle alt slik syns jeg Premium-setene er noe for dyre.. Just my 2 cents!
For 250 kr har du en bra lounge på Osl. På ARN har du Diners/Prioritypass. Hvilken terminal på JFK skal DY bruke?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 21:32   #164
PhilipNH
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvilken terminal på JFK skal DY bruke?
Kjapt søk:

New York - Oslo-Gardermoen - Terminal: 7
PhilipNH is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 22:15   #165
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Og flere henger seg på. Må si at jeg ikke er særlig imponert over disse passasjerene som tror på at man får NYC til 2000kr akkurat når det passer de. Kjos driver butikk, og han er veldig god på å få positiv publisitet.
http://www.dn.no/privatokonomi/article2505190.ece

Quote:
Jeg var tidlig ute, for min samboer og jeg hadde bestemt oss for at vi ville en langhelg til New York i mai eller juni uansett. Men etter at Bjørn Kjos i lang tid har snakket om de lave prisene de ville kunne tilby, ventet vi til igår med å kjøpe. Jeg var jo realistisk og forventet ikke at vi skulle få en tur/reise med alt inkludert for 2.000 kroner, men regnet med en god pris likevel. 9.500 kroner for to personer var langt i overkant av hva vi så for oss, sier Fjeld.

De måtte ut med 4.000 kroner per person + en pakke som inkluderte bagasje, flymat og setevalg.

- Dette er en totalpris som både SAS og United Airlines kan matche. Men så blir det jo litt morsomt å fly det nye Dreamliner-flyet, da, og så passer flytidene oss godt. Billettprisen er imidlertid provoserende høy, sier Trine Fjeld.
Så veldig høy pris var det altså ikke snakk om, men folk vil jo ikke betale mer enn en håndfull flytogbilletter når de skal til New York.

Gjorde et søk nå, og det er ikke mulig å finne billetter til 2000kr tur/retur før i oktober (for en som vil reise alene)
Juni/juli/august kommer som regel ut på 5000-6000kr pr pers hvis man skal ha mat og bagasje. Igjen, Kjos har gjort det bra markedsføringsmessig, men noen prisrevolusjon har vi ikke fått.

Last edited by Dag Viking; 09-11-2012 at 22:37.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 22:31   #166
Thomas
ScanFlyer Rusty

Quote:
Det å reise på "Business" eller "Premium" bør inneholde ganske mye rundt selve setet også. Spesielt hva angår innsjekk, fast-track, lounge, bonuspoeng osv osv!
Er det skrevet og bestemt noe sted at dette ikke blir noe av? Er alle planer rundt long-haul prosjektet avslørt?
Old 09-11-2012, 22:33   #167
bamseh
Air Traffic Controller

bamseh's Avatar

Helt enig.

Litt OT: Overhørte en samtale mellom et par Rogalendinger her om dagen, som klagde på det var blitt så dyrt å fly.. "Vi må jo betale over 500 kroner for fly til Oslo nå"
(...).

Og det er da helt naturlig at Norwegian ikke vil oppgi antall billigbilletter - det er jo forretningshemmeligheter?
bamseh is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 22:34   #168
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Er det skrevet og bestemt noe sted at dette ikke blir noe av? Er alle planer rundt long-haul prosjektet avslørt?
Skulle kanskje tro de tilbyr fast-track på langdistanse også?
http://www.norwegian.no/Nyttig-pa-re...er/fast-track/

Quote:
Fast Track er et tilbud til deg som reiser til utlandet fra Gardermoen og har
Fullflex-billett.

Tjenesten er inkludert i billettprisen din og sikrer deg en raskere vei gjennom sikkerhetskontrollen til utlandet. Benytt deg av inngangen gjennom
sikkerhetskontrollen som er merket Fast Track og kom raskere frem til din
destinasjon.
Old 09-11-2012, 22:37   #169
Thomas
ScanFlyer Rusty

Ja, det burde ikke være noen statshemmelighet - det later bare til å fremheves her på forumet at folk savner "ditt" og savner "datt", uten og i det hele tatt vite om det blir noe av.
Det finnes fasttrack på Gardermoen, det finnes lounge og det finnes skranker det helt sikkert er mulig å bemanne som en "Premium"-skranke om det skulle være nødvendig, så personlig ser jeg ikke helt problemet.

Gleder meg som en unge til NY-tur i nevnte klasse, med eller uten lounge.
Old 09-11-2012, 22:45   #170
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Quote:
Jeg kan jo ikke ta utgangspunkt i alt som evt. måtte komme. Jeg må ta utgangspunkt i tjenesten som selges her og nå Og da synes JEG (helt personlig) at prisen var litt høy. Om andre er enige er helt opp til dem. Viser det seg at DY inkluderer mer og mer på tjenesten kan kanskje prisen forsvares også etter min mening!
Old 09-11-2012, 22:46   #171
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Nei, litt rart at de ikke har avslørt det. Det blir litt som å kjøpe en overraskelsespakke hvor man ikke vet innholdet.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 22:50   #172
Thomas
ScanFlyer Rusty

Quote:
Nei, litt rart at de ikke har avslørt det. Det blir litt som å kjøpe en overraskelsespakke hvor man ikke vet innholdet.
Så ingenting kan skje på 5 måneder? Den prisen man betaler idag kan om 5 måneder IKKE inneholde pri-checkin, lounge eller fastrack?
Old 09-11-2012, 23:33   #173
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Ja, det burde ikke være noen statshemmelighet - det later bare til å fremheves her på forumet at folk savner "ditt" og savner "datt", uten og i det hele tatt vite om det blir noe av.
Det finnes fasttrack på Gardermoen, det finnes lounge og det finnes skranker det helt sikkert er mulig å bemanne som en "Premium"-skranke om det skulle være nødvendig, så personlig ser jeg ikke helt problemet.

Gleder meg som en unge til NY-tur i nevnte klasse, med eller uten lounge.
Ingen grunn til ikke å glede seg. NY er fantastisk uansett. Men at Norwegians bidrag skal være et så fantastisk tilbud for folk flest har vel allerede vist seg å være feil. De fleste som bestiller kommer seg ikke under 4000,-. OG de tilbyr ikke noe ekstra utover fasttrack for Premium. Klart de kan, men de gjør det ikke fordi det er utgift. Hvis man da i tillegg allerede har status hos et annet selskap som gjør reisen mer bekvem (og kanskje også billigere med fri drikke og enkel mat i lounge i stedet for flyplasspris i hver ende) og får nyte godt av alle alliansens goder, inkludert gjennomgående billetter... Valget mitt er lett.

Last edited by Bergern; 09-11-2012 at 23:36.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 23:33   #174
Toffen
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Ph34r View Post
Får du ikke bonuspoeng med Norwegian, sier du? Hvis du kjøper en Fullflex-billett til 12000 kroner, får du 20 % eller 2400 kroner i bonus. For denne bonusen er det en del lettere å få ut en tur/retur-billett innenlands enn hos konkurrenten. Jeg skjønner ikke argumentet om at Eurobonus er så mye bedre enn Norwegian Reward. Jeg synes sistnevnte fungerer bedre både ved opptjening og uttak.
Old 09-11-2012, 23:43   #175
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Det er vel fordi de ønsker å selge billetter uten. Ikke umulig de vil forandre politikk, men noe av suksesskriteriene deres er å holde kostnadene nede. Lounge og feks en priority checkin har selvfølgelig en pris.
Old 09-11-2012, 23:44   #176
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Jeg har ikke sagt noe om at man ikke får dette hos DY Jeg sa at slike ting er viktige for totalopplevelsen i Premium/Business uansett hvem som tilbyr hva!
Old 10-11-2012, 05:13   #177
OEH
ScanFlyer Gold

Skal man forvente loungetilgang og fast track da? Dette er jo ikke businessklasse, men i beste fall et economy+ produkt.
Men ellers er jeg helt enig i at 12 000 er i meste laget for dette, tatt i betrakting at du kan få en ekte businessklasse-billett med andre selskaper for bare noen få tusenlapper mer.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2012, 05:25   #178
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Skal man forvente loungetilgang og fast track da? Dette er jo ikke businessklasse, men i beste fall et economy+ produkt.
Men ellers er jeg helt enig i at 12 000 er i meste laget for dette, tatt i betrakting at du kan få en ekte businessklasse-billett med andre selskaper for bare noen få tusenlapper mer.
Jeg så faktisk OSL-BKK med SU til 13500 i desember T/R i C. Og det er nok t bedre produkt en hva Norwegian Premium er?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2012, 05:37   #179
OEH
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Jeg så faktisk OSL-BKK med SU til 13500 i desember T/R i C. Og det er nok t bedre produkt en hva Norwegian Premium er?
Og som nevnt flere ganger så tilbyr Finnair C fra OSL til BKK for 12 000. AY sine flate senger er også på denne ruten, og med minimal ventetid i HEL (1 time transfer) er jeg iallefall ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Billige tier points og miles på BA-kontoen blir det også.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2012, 06:09   #180
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Chaos Controller's Avatar

Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.
Skulle tro at det er samme rasjonelle tankegang som gjoer at man tar flytoget til Gardermoen om man skal ut og fly i stedet for aa leie limousin fra Oslo og til flyplassen? Folk flest anser transporten som transport, og at ferien/opplevelsen foerst starter naar man ankommer destinasjonen.

Posting Rules