![]() |
|
![]() |
#101 | |||||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Midtsetene må noen sitte i uansett, og noen av oss har erfart at de finnes også hos Norwegians konkurrenter. Noen vil sikkert også se det som en fordel å enkelt kunne betale for nødutgang eller, mot ei billigere reise, slippe å betale gebyret og nærmest være sikret et drittsete. Alt i alt, tror jeg ikke seteprising er veldig avgjørende for reisemønster. Quote:
Quote:
Quote:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Min sjekk av LH og SK i juli forteller meg om priser på 7-8000,- t/r i economy. Om dette er representativt vet jeg ikke, men det kan ganske sikkert andre fortelle mer om.
Last edited by TOS; 09-11-2012 at 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her er det mye rart... Hvorfor er det så vanskelig for enkelte her inne å akseptere at noen driter i comfort, så lenge prisen er riktig?
Til Dag Viking: Hvorfor bryr du deg om hvor Norwegian`s passasjerer sover når dem er på ferie? Må da være en ærlig sak å kjøpe seg en tur/retur til 2000 og bo på vandrehjem. ![]() Last edited by FamilyGuy; 09-11-2012 at 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Om jeg husker rett: 199,- hver vei for bagasje til JFK. Man kan også bestille pakke som inkluderer to måltider ombord, drikke, bagasje og reservering av sete til 399 kr hver vei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det gjelder prisene som ble frigitt nå ved salgsstart kan det tenkes at de ikke er helt representative for fremtiden. Hadde jeg vært Kjos, hadde jeg lagt ut en høyere prosentandel 999,- billetter enn jeg ellers ville gjort for sommerferien neste år. Dette for å få litt god pr i starten, kunder som faktisk klarer å få billetter til annonsert pris, og få sure miner. Synet på Kjos som mannen som gir Norge billige flybilletter, befester seg bare mer og mer, og jo større kommer Kjos sine verdier til å bli. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mye snobberi her synes jeg. For folk flest er ikke flyreisen i økonomiklassen en stor ferieopplevelse, uansett selskap, det er en kjedelig nødvendighet for å komme seg dit man skal. Jeg skjønner godt at folk ikke gidder å bruke en dagslønn for litt bedre komfort på transporten (som det faktisk er).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Iflg en bekjent som kom gjennom på telefon, er første ledige 999.- billett i oktober...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Lurer litt på hva du mener med flyinteresse og hva man betaler for en flybillett..? Hvis jeg tolker deg riktig så er man mer flyinteressert om man reiser på biz? Skjønner ikke helt hva disse ala carte menyene med ost og champis eller evt. liggestoler har med flyinteresse å gjøre. Ellers så tror jeg det er mye sant i det siste avsnittet ditt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Norwegian.no er oppe igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det er fantastisk å lese denne tråden, og den ble akkurat som forventet når DY la ut disse turene.
* Selvfølgelig gjengen som hadde på forhånd bestemt seg for at det ikke blir noe rimeligere og usjenert sammenligner priser uten å ta hensyn til høysesong, direkte ruter osv. * Så har du gjengen som skremmer oss dumme om hvor latterlig dårlig komfort disse flyene vil ha og hvor trangt det blir. Tviler på et dette blir noe værre en feks. de sure slitne A330/340 til SAS som ikke har AVOD en gang. * Så har du den "fine" gjengen (som ofte privat kan bo på bygda eller til og med i blokk) som skal fortelle at dette er nok ok, men under deres strenge krav til komfort. Da er det bedre og ha 1" ekstra plass (ikke nødvendigvis ekstra benplass) og fly via MUC/CPH/LHR/FRA Sosial dumping har fått være i fred, og flysikkerheten har fått være i fred i denne tråden - men typisk norsk blir tatt opp flittig. Det som er typisk norsk (dansk) er jo en så total forutsigbar holdning til at noen andre lykkes og man vil prøve stusselig å "jante" ned dette. Mulig noen av dere prøver å bruke et forum til å redde deres, eller venners arbeidsplasser og/eller bruker dette som en arena til å leke litt flotte. For meg er dette i alle fall forutsigbar og artig underholdning. Lykke til ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Forøvrig så synes jeg at ferie er en helhetsopplevelse. Den begynner når man går ut døra hjemme, og slutter når man er tilbake. Opplevelsen er ikke bedre enn det svakeste leddet. Dårlig flyreise og bra hotell (da husker man ofte den det dårlige setet), dårlig hotell og bra fly (da husker man det skitne hotellet). Må vel også legge til at jeg er litt større enn gjennomsnittet, og derfor er komfort på flyreisen ganske viktig for at de tre første dagene etterpå ikke skal bli ødelagt (been there, done that - never again) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
At ferien helst bør ha en bra helhet ser jeg, Last edited by SudCaravelle; 09-11-2012 at 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Jeg syns nå dette er ganske positivt, om det vil være mulig videre å finne rimelig billetter etter at de har holdt på en stund. Selv omjeg har ID-rettigheter et par år til er jeg ikke fremmed for tanken om å slå til på tilbud for å slippe usikkerheten eller om jeg har reisefølge. De neste par årene er det det å komme flest mulig steder for minst mulig penger som gjelder og lojalitet er ikke viktig.
Ellers velger jeg hostel over hotell pga opplevelsen og møte folk i samme aldersgruppe og situasjon. Ønsker Norwegian velkommen og lykke til |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er nettside og priskalender oppe igjen. Og det er langt mellom de billige billettene nå. BKK er noe bedre enn JFK...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
DY B787 leveres den ?????
DY har vel en plan om ikke B787èrne er på plads....men stadig undrer jeg på hvad DY gør hvis de får en aflysning på f.ex en NYC flight... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Last edited by FlightDeck; 09-11-2012 at 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nettsiden er oppe, men når man velger utreiseflyplass, så kommer det ingen alternativer i destinasjonsfeltet, dvs ingenting i dropdown-menyen der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
AirBerlin - service og komfort? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-03-2012 17:25 |
Komfort/service - Air China 777-300? | ostis | Reiseforum | 4 | 19-01-2012 12:32 |