![]() |
|
![]() |
#381 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
#382 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Det er jo også et åpent spørsmål om SAS har hatt for mye fokus på å skulle matche DYs lavere priser, fordi man har vært for redd for å miste volum. Last edited by TOS; 07-11-2012 at 18:27. |
|
![]() |
![]() |
#383 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Når man leser i dagens Aftenposten det SAS betaler sine toppledere så blir jeg litt skremt over mangelen på bakkekontakt når de samtidig "pålegger" sine ansatte opptil 15% lønnskutt, lenger arbeidsdager og kutt i pensjon.
Hvis ikke eierene setter krav om det samme til ledelsen, så blir det bare provoserende hvis det nok engang spyttes inn milliarder av kroner i selskapet. Når man ikke selv evner å vise moderasjon så blir det rart og be om det fra sine ansatte. |
![]() |
![]() |
#384 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Forøvrig tror jeg nok ikke ledelsen jobber 35.5-times uker akkurat... Og man skal ikke se bort fra at lønnskutt/nedgang også skjer på toppledernivå i andre deler av kompensasjonspakken (f.eks. ved beregning av bonus). |
|
![]() |
![]() |
#385 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
SAS må betale det markedet krever, for en uhyre krevende og utfordrende jobb. At Gustafsson nå eventuelt kan si seg villig til å kutte sin lønn tilsvarende sine underordnede, kan derimot skape goodwill nede på gulvet. Å tro at han skal ned det samme som Kjos blir bare naivt. Kjos kan holde nede sin lønn til en symbolsk sum, og likevel ha til salt i maten. Quote:
![]() Last edited by Dag Viking; 07-11-2012 at 20:18. |
||
![]() |
![]() |
#386 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
At det har gått penger den veien er det ingen tvil om. Beløpet var vel totalt på litt over 1 milliard for begge rundene. (2009 og 2010) Mange tror at den Norske stat har spyttet inn flere mangfoldige milliarder kroner alene, noe de som har fulgt med vet er feil. Når det gjelder de andre aspektene du snakker om er det udiskutabelt at bidragene enten ikke var et tilstrekkelig tilskudd, eller at de er brukt feil. Jeg tror det er en kombinasjon av dette. Når det gjelder lønn og pensjon for lederne i selskapet tar jeg det som en selvfølge at også de bidrar i form av kutt i lønninger og pensjoner dersom dette også blir realiteten for andre ansatte. Hva media måtte mene og tro om dette er derimot helt irrelevant. |
|
![]() |
![]() |
#387 | |
SVG/ENZV
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
|
![]() Quote:
Selvsagt er det våre skattepenger! Kan du vennligst definere ordene "seriøs aktør" og forklare hvorfor SAS med sine mega underskudd og særdeles dårlige ledelse etc. er bedre enn DY f.eks? Mange gamle uttrykk her som burde vært gravlagt da de mangler all troverdighet i dagens bilde.
__________________
Mann 50 SVG X pilot på fly og helikopter |
|
![]() |
![]() |
#388 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
ehm, ja...
SAS Delays Release of Q3 Results until 12 November 2012 at the latest On 30 October 2012, SAS announced that it was in negotiations regarding the extension and amount of its revolving credit facility and backstop bilateral facilities, as well as a positive preliminary Q3 result. The finalization of SAS' comprehensive plan to address the company's cost structure and complete asset disposals is an essential part of these negotiations. SAS has materially advanced these negotiations and the plan, and both are expected to be finalized within a few days. Therefore, the company has decided to delay the release of its Q3 results to no later than on 12 November 2012 at 08.00 CET, when it will announce the outcome of these negotiations and the plan along with its final Q3 results. SAS Communication, Sweden, Tel: +46 8 797 2944 SAS is publishing this information in accordance with the Swedish Securities Market Act and/or the Swedish Financial Instruments Trading Act and corresponding Danish and Norwegian legislation. This information was submitted for publication on November 8, 2012 at 08.00 CET.
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
#389 |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 26
|
![]()
Stakkars ansatte
|
![]() |
![]() |
#390 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#391 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det er ikke så merkelig at en del andre bidragsytere, både banker, ansatte og kreditorer stiller spørsmål rundt SE bakens engasjement. Den Wallenberg kontrollerte banken er inne med kreditter til SAS på nærmere fire milliarder til en rente på godt over ti prosent. Samtidig kontrollerer Wallenberg rundt syv prosent av SAS aksjene.
Da er det ikke så rart at noen stiller spørsmål ved at man ved å investere syv prosent til enhver tid er garantert en rente på ti prosent. Andre investorer har tapt stort sett alt på denne aksjen mens Wallenberg har sugerør i kassa.' Ved en konkurs ville Wallenberg tapt alt, som alle andre. ![]() Ikke rart diskusjonene trekker ut. ![]() Penger får de til slutt uansett, ihvertfall av Giske og Borg. ![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Som jag tolkar det ligger SAS i slutförhandlingar om att sälja tillgångar för 3 miljarder kr.
Troligen är förhandlingarna om försäljningarna klara inom kort och allt offentliggörs i detalj på måndag 12e...besparingar på 3 miljarder och försäljning av 3 miljarder. http://www.di.se/artiklar/2012/11/8/...ta-pa-rapport/ |
![]() |
![]() |
#393 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
De bakkeansatte vil ikke gå med på flere lønnskutt, i følge Wikestad til NRK. På nyhetene kl. 10. Sparker ballen til ledelsen og ber de kutte i egen lønn.
Vidar |
![]() |
![]() |
#394 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Det är nog snarare aktuellt att sälja SGH än att sänka lönerna.
Vad som sedan sker är väl förhandlingar mellan det nya bolaget och de "bakkeansatte" Piloter och kabinpersonal kommer nog däremot tvingas sänka sina löner. Annars blir de sannolikt arbetslösa när SAS gör konkurs. Last edited by L-1011; 08-11-2012 at 10:12. |
![]() |
![]() |
#395 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Tror nok ledelsen må tvinges til lønnskutt også. Hvis ikke de går forran med ett godt eksempel
kan de ikke forvente at de ansatte skal gjøre det heller. Skal "nye" SAS overleve må alle oppleve at de er i samme båt, og det gjør de ikke hvis ledelsen ikke er villig til å ofre noe. Ledelsen er tross alt medansvarlig for situasjonen man har havnet i. W |
![]() |
![]() |
#396 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,533
|
![]()
Nei gitt, den blir for enkel ... de som er ved roret nå er hentet inn for å rydde opp etter tidligere lederes feildisponeringer. Å fokusere på lederlønninger nå er å fokusere på helt feil ende av problemet. Kun tabloidtaktikk for å spre dårlig stemning.
|
![]() |
![]() |
#397 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,479
|
![]() Quote:
Senast måndag 12e dvs antingen om 5 minuter eller när som fram till måndag morgon 0800. |
|
![]() |
![]() |
#398 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
SAS er som Hellas. De har levd over evne i altfor lang tid, mye takket være naive myndigheter (EU for Hellas, skandinaviske land for SAS), korrupte politikere (for SAS' del kan det overføres til griskhet blant alt fra ledere til fagforeninger) osv.
Når regningen(e) for gammel moro nå skal betales, er det dessverre innbyggerne (den vanlige SAS-ansatt) som må ta mesteparten av støyten for udugeligheten utført av andre. I Hellas fører det til opptøyer, i SAS vet man ikke enda. Konsekvensen for begge er uansett konkurs om man ikke går med på reduksjoner i bl.a. pensjoner. Vi får bare håpe at både Hellas og SAS tar til fornuften etter hvert, og gjør de grepene som er nødvendig for å overleve. |
![]() |
![]() |
#399 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
#400 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Hva er egentlig sludder av dette, og kan du ikke i så fall forklare hva som er riktig?
Last edited by Dag Viking; 08-11-2012 at 20:10. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |