![]() |
|
![]() |
#521 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
Men problemet her er at pressen kun viser frem det som passer dem for å selge en sak, ikke for å gi et korrekt bilde av hva som har foregått. Her kan man også lure litt på hva slags agenda media har, om det rett og slett er den gode gamle "la oss ta flygelederne"-taktikken, siden vi er en utskjelt og forhatt gruppe. Hvis jeg skriver en setning om en sak, så vil den bli oppfattet på mange forskjellige måter av forskjellige lesere, særlig om den er spissformulert. Og her ligger nok mye av sakens kjerne. Skal man ikke få spissformulere seg lenger, fordi det kan oppfattes som noe helt annet enn det det er ment som? I så fall har ytringsfriheten tapt seg kraftig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 46
|
![]() Quote:
Problemet til Røde kan ligge i det han har skrevet. Er det trusler eller informering? Han har også foreslått en del radikale forslag til løsninger. Uansett utfall av saken, har den ikke noe med problemene vi så på kontrollsentralen på Røyken å gjøre. Det er en helt annen arbeidsstokk. Det var altså bemanningen på Røyken som skapte mest problemer, det er på Røyken arbeidstilsynet har vært og var der det var satt opp kun en person en lørdag formiddag.. Så en statusrapport derfra vil neppe ha noe å si for denne saken, om ikke arbeistilsynet har vært på Gardermoen også? Det kan se ut som det er viktig å finne en syndebukk til (sjefen har jo gått av, Knut Skaar).. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]() Quote:
Riktig som du sier at man sliter med dårlig bemanning og et iskaldt forhold til Avinor. Men det gir ingen rett til å bevisst sabotere, motarbeide, manipulere og på andre utidige måter stikke kjepper i hjulene for en mer smidig avvikling. HVIS DN sin artikkel er korrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 46
|
![]() Quote:
Den andre kjernen av saken er om han har kommet med trussler eller kun informert. Ikke vet jeg hvor grensen går her.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Litt off topic, men et praktisk spørsmål av interesse: Ville det - rent teoretisk - være mulig å avhjelpe en slik situasjon ved å endre grensene for kontrollområdene, slik at Stavanger og Bodø overtar deler av området som Røyken kontrollerer? (Forutsatt selvsagt at disse har tilstrekkelig eller nær tilstrekkelig bemanning til å gjøre det.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]()
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...r-7026739.html
Quote:
Last edited by LN-AØR; 24-10-2012 at 15:34. Reason: Ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Han er/var tillitsvalgt for Gardermoen, og kun det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Ser ut til at mange bekymrer seg for at vi kan få "Spanjoler - og andre utlendinger" til å fly på "glatte rullebaner i nordre Norge".
At flygelederne ikke trenger å snakke Norsk er underordnet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Kjos says "- Hiv det ut på anbud!"
Det er helt feil at vi må ta regningen for flygeledermangelen hos Avinor, sier Norwegian-sjef Bjørn Kjos. Monopolet bør bort, slår han fast. http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2494829.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2007
Posts: 59
|
![]()
Greit for FLL på Østlandet med privatisering.
Skal man få utenlandske FLL til å jobbe i Norge må lønnsnivået betraktelig opp enkelte steder. Man tjener f.eks dobbelt så mye i Dubai; sammenliget med kjøpekraft kan man heller ikke konkurrere mot Polen, Tsjekkia osv. Ellers morsomt at han sammenligner med England som selv med sin enorme trafikkmengde også på overflygninger (som er "lettjente penger"), har en av de dyreste unit ratene i Europa - mye dyrere enn Norge også. Anbefaler Kjos og co/"privatisering løser alt" å lese denne: http://tb.no/meninger/debattartikler...ring-1.7458716 |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
"Spanjoler - og andre utlendinger" til å fly på "glatte rullebaner i nordre Norge" har vi vel hatt i minst 40 år...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
http://youtu.be/4fNWWA2R-Bo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Posts: 137
|
![]()
Hvorfor i all verden er det så strenge alderskrav på flygeledere da? Søkte når jeg var 29 og kom ikke inn fordi jeg fylte 30 i søkeråret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
Det på ingen måte forbudt å ha "eldre" folk i utdanning, men så lenge Avinor betaler for det, vil de vel sikre seg mest mulig for pengene. Så hvis det viser seg at folk over 30 statistisk sett har lavere suksessrate, så... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Norway
Posts: 138
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Og da har arbeidstilsynet sagt sitt og kritiserer sterkt Avinor:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |