![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
:-)
|
![]() Quote:
2) Ble CRJ900 bestilt på bakgrunn av de danske og noen svenske sine typeratinger m.m. på MD80-serien med motor montert til fueselage? 3) SAS tjener tydeligvis penger på kjerringa. Poenget mitt er at SAS burde ha tjent mye mer enn hva de gjør idag, enten ved en annen LH-maskin eller annerledes kabinoppsett etc på A330-340 maskinene. 11) Enig. 13) Det kommer helt an på situasjonen. Hvordan kan det være formålstjenlig for SAS og deres organiserte at EX-braathensansatte sine fagforeninger går til angrep mot SAS-foreningene / vice versa etter et oppkjøp. Ledelsens "splitt og hersk" førte aldri til noe godt for SAS personalmessig, men fagforeningene i Norge (..og Danmark) er etter min mening ikke tom for skjeletter i skapet de heller. Nå er det vel sånn at SAS har kabinforeninger for de respektive landene. Hvordan det står til med pilotforeningene, bakke, administrasjon osv. vet jeg ikke nok til å uttale meg konkret om hvor vidt det påvirker produktiviteten eller ikke. På bakgrunn av Asbjørn Wikestads (SGH) seneste mediauttalelser vil jeg gjerne tilføye at Wikestad og andre fagforeningsledere har jo tydeligvis vært igjennom spareprogram i over 20 år sånn ca, f.eks http://vorhaug.net/politikk/ist/is/i.../is39/sas.html, og er således over gjennomsnittet erfarne med spareprogram... Last edited by ole99; 01-11-2012 at 15:05. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |