![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei kjære forumister.
Tenkte å se om det er interesse for å anbefale bøker som omhandler flyging? Jeg personlig leser det jeg kommer over, og har en del bøker å anbefale de av dere som er interessert. Kan til og med lage en liten prioriteringsliste, lister er jo gøy! ![]() 1. Fate is the Hunter - Ernest K. Gann 2. Chickenhawk - Robert Mason 3. The Spirit of St. Loius - Charles A. Lindbergh 4. Yeager - Charles E. Yeager 5. First Light - Geoffrey Wellum Dette er vel mine fem på topp. Fate is the Hunter mener jeg er et must for alle som flyr, eller er fascinert av flyging. Fantastisk skildring av "the early days of aviation", med et veldig bra språk. Chickenhawk er personlige skildringer av en amerikansk air-cav pilot som fløy Huey i Vietnam. The Spirit of St. Louis - selfex, og et must! Yeager er Chuck Yeagers selvbiografi. Fyren har vært med på det meste, fra å bli skutt ned over okkupert Frankrike, for så å vandre over alpene til trygghet, til å bryte lydmuren for første gang. (sannsynligvis) First Light er en meget bra bok skrevet av en kar som joinet RAF som 18-åring like før Battle of Britain brøt ut, og som skildrer mange spennende Spitfire-tokt. Hvis det er flere her som leser, skriv opp deres favoritter, kanskje andre får noen lesetips. - Sunny
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde i mine ungdomsdager en drøss med Mr. Ganns bøker... Dessverre, angrer nå, de bøkene havnet i papirinnsamlingen noen år tilbake... Med mange andre flyrelaterte bøker..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og jeg vil anbefale Nordavind fra alle kanter; Historien om Norving. Veldig bra bok
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker, den skal prøves!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aviation weekly | roger | Småprat | 0 | 23-07-2016 23:13 |
Un Aviation Congo | LN-KRF | Flyforum | 1 | 05-07-2010 01:28 |
Thai books Q2 net loss of Baht5.4bn | sail4fun | Flyforum | 1 | 18-08-2009 18:48 |
Mallard Aviation | CK | General Aviation og sjøfly | 0 | 10-04-2006 12:49 |