![]() |
|
![]() |
#21 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Finnes det en "lettforståelig" forklaring på hva de forskjellige SK1XXX, SK7XXX, SK4XXX, SKXXX og sikkert noen serier til, som jeg ikke ser i farta, betyr.
Kan man finne ut av hva som er forskjellen på f.eks. SK1461 og SK453??
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
SK1XXX (mellom OSL og CPH) opereres generelt sett av norsk mannskap, mens SK4XX opereres av mannskap fra CPH-basen.
SK7XXX er charterflygninger, SK9XXX er tomflygninger/posisjoneringsflygninger.
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Den er VELDIG utdatert .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
SVG/ENZV
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
|
![]()
Her ser jeg at jeg kan modifisere mine påstander. Det er jo klart at det er en del mer utelandsproduksjon enn jeg før anntok
![]() Dog er jo dette penger som tjenes av Norske SAS? Som igjen gjør at det Norske SAS går med overskudd.... Et helt annet spørsmål. Hvor mye total gjeld har SAS?
__________________
Mann 50 SVG X pilot på fly og helikopter |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
En annen oversikt om noen vil ha det, i denne sammenhengen inkluderer Europa også nærliggende områder.
0001-2999: x0xx Domestic SE (North) x1xx Domestic SE (South) x2xx Domestic NO/DK x3xx Domestic NO x4xx Intrascandinavia x5xx Europe (West) x6xx Europe (Central) x7xx Europe (East) x8xx NO-Europe (Incl. Scandinavia) x9xx Intercontinental 3000-3999: xxxx Codeshare 4000-4999: 40xx Domestic NO 41xx Domestic NO 42xx KF Nordic (DC) 43xx KF Europe 44xx Domestic NO 45xx Domestic NO 46xx NO-Europe 47xx NO-Europe 48xx NO-Europe (Incl. Scandinavia) 49xx nil (Extra IC) 5000-5999: xxxx Trucking (Cargo) 6000-6999: xxxx Extra/Charter/Codeshare 7000-7999: xxxx Charter/Codeshare 8000-8999: xxxx Codeshare 9000-9999: xxxx Pos/Test/Training/Codeshare Last edited by Superhai; 30-10-2012 at 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
+ 6 WF til HAU
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det var noen her som påstod at utenlandsproduksjonen til SAS Norge var så stor. Nå har jeg sett på planlagte flygninger kommende fredag fra OSL, og basert på forrige fredag individer benyttet fikk jeg følgende fordeling for antall seter tilgjengelig:
SAS innenlandsflighter ut av OSL: 13 419 seter (61,9%) SAS utenlandsflighter ut av OSL: 8 244 seter (38,1%) Hvis vi ser på ASK på kommende fredag så har den følgende fordeling: SAS innenlandsflighter ut av OSL: 6 348 816 sete km (41,7%) SAS utenlandsflighter ut av OSL: 8 891 958 sete km (58,3%) I disse beregningene inkluderes danske og svenske SAS-fly på hovedstadstriangelet, Blue1s flighter til HEL og SK907 til EWR. SK907 utgjør alene en ASK på 1 570 536 sete km. De gjennomsnittlige segmentlengder er denne fredagen: SAS innenlandsflighter ut av OSL: 473 km SAS utenlandsflighter ut av OSL: 1079 km Hvis vi ser på utnyttelse av flyene så kan vi gjøre følgende beregninger: Innenlands: - En 473 km segmentlengde tilsvarer 1:10 block to block-tid - 25 minutter turnaround - 154 seter tilgjengelig i gjennomsnitt Da blir ASK pr. time = 473 km x 154 seter x 60 / 95 = 46 000 sete km pr. time Utenlands: - En 1079 km segmentlengde tilsvarer 1:55 block to block-tid - 45 minutter turnaround - 156 seter tilgjengelig i gjennomsnitt Da blir ASK pr. time = 1079 km x 156 seter x 60 / 160 = 63 100 sete km pr. time Ser vi på rent tidsforbruk for denne fredagen bare på utturen blir det følgende: Innenlands: 87 flighter x 95 minutter = 8 265 minutter = 137 timer 45 minutter Utenlands: 53 flighter x 160 minutter = 8 480 minutter = 141 timer 20 minutter Hvis vi så går ut fra SAS kan oppnå 12 timer utnyttelse av flyene pr. dag og returen tar like lang tid som utturen, så er behovet for antall fly følgende: Innenlands: 8 265 minutter x 2 / 12 / 60 = 23 fly Utenlands: 8 480 minutter x 2 / 12 / 60 = 24 fly Det vi kan si er at det er omtrent like mange fly som benyttes på utenlandstrafikk som innenlandstrafikk ut fra OSL.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kartellbot til SAS (splittet fra Hvor mange bøter har SAS fått) | branserud | Flyforum | 27 | 16-03-2024 10:29 |
Hva bruker SAS penger på? Om alt som er galt med SAS (splittet) | robertaas | Småprat | 6 | 31-10-2012 09:37 |
SAS gjeld fremover (splittet fra SAS selger 13 MD-80) | Spacetime | Flyforum | 3 | 22-11-2011 10:26 |