Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2012, 13:11   #21
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

Finnes det en "lettforståelig" forklaring på hva de forskjellige SK1XXX, SK7XXX, SK4XXX, SKXXX og sikkert noen serier til, som jeg ikke ser i farta, betyr.

Kan man finne ut av hva som er forskjellen på f.eks. SK1461 og SK453??
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 13:14   #22
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

SK1XXX (mellom OSL og CPH) opereres generelt sett av norsk mannskap, mens SK4XX opereres av mannskap fra CPH-basen.
SK7XXX er charterflygninger, SK9XXX er tomflygninger/posisjoneringsflygninger.
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 13:20   #23
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Finnes det en "lettforståelig" forklaring på hva de forskjellige SK1XXX, SK7XXX, SK4XXX, SKXXX og sikkert noen serier til, som jeg ikke ser i farta, betyr.

Kan man finne ut av hva som er forskjellen på f.eks. SK1461 og SK453??
Quote:
Rutenummerering Destination
SK001 - SK199 Indenrigs Sverige
SK200 - SK399 Indenrigs Norge
SK400 - SK499 Hovedstadstrekanten samt København-Gøteborg
SK500 - SK599 Storbritannien/Irland/Benelux/Frankrig/Spanien
SK600 - SK699 Tyskland/Schweiz/Østrig/Italien
SK700 - SK799 Finland/Rusand/ Polen/Grækenland/Tyrkiet/Nice/Israel
SK800 - SK899 Intraskandinavisk trafik
SK900 - SK999 Interkontinentalt
SK900 - SK929 Østlige USA
SK930 - SK939 Vestlige USA
SK940 - SK949 Midtvesten (USA) og Canada
SK950 - SK959 Karibien/Sydamerika
SK960 - SK969 Afrika
SK970 - SK979 Asien udenfor Japan og Kina
SK980 - SK989 Japan
SK990 - SK999 Kina
SK1000 - SK1899 Omtrent samme liste som 0-899
SK1010 - SK1020 Indenrigs Sverige
SK1200 - SK1299 Indenrigs Danmark
SK1400 - SK1499 Hovedstadstrekanten
SK1500 - SK1599 Storbritannien/Irland/Benelux/Frankrig/Spanien
SK1600 - SK1699 Tyskland/Schweiz/Østrig/Italien
SK1800 - SK1899 Intraskandinavisk trafik
SK2000 - SK2899 Omtrent samme liste som 0-899
SK2800 - SK2899 Intraskandinavisk trafik
SK3000 - SK3999 Codeshare (omtrent samme liste som 0-999)
SK7100 - SK7299 Charter
SK7300 - SK7399 Charter med basefly fra Norge
SK7500 - SK7599 Charter med basefly fra Danmark
SK7600 - SK7899 Charter med basefly fra Sverige
SK8000 - SK8999 Codeshare
SK9000 - SK9999 Ikke-kommercielle flyvninger(positionering og tomflyvning)
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=68289
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 13:22   #24
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Den er dog utdatert.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 13:46   #25
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

Den er VELDIG utdatert .....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 15:09   #26
XPilot
SVG/ENZV
 
XPilot's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

Her ser jeg at jeg kan modifisere mine påstander. Det er jo klart at det er en del mer utelandsproduksjon enn jeg før anntok
Dog er jo dette penger som tjenes av Norske SAS? Som igjen gjør at det Norske SAS går med overskudd....

Et helt annet spørsmål.

Hvor mye total gjeld har SAS?
__________________
Mann 50
SVG
X pilot på fly og helikopter
XPilot is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 16:36   #27
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

En annen oversikt om noen vil ha det, i denne sammenhengen inkluderer Europa også nærliggende områder.

0001-2999:
x0xx Domestic SE (North)
x1xx Domestic SE (South)
x2xx Domestic NO/DK
x3xx Domestic NO
x4xx Intrascandinavia
x5xx Europe (West)
x6xx Europe (Central)
x7xx Europe (East)
x8xx NO-Europe (Incl. Scandinavia)
x9xx Intercontinental
3000-3999:
xxxx Codeshare
4000-4999:
40xx Domestic NO
41xx Domestic NO
42xx KF Nordic (DC)
43xx KF Europe
44xx Domestic NO
45xx Domestic NO
46xx NO-Europe
47xx NO-Europe
48xx NO-Europe (Incl. Scandinavia)
49xx nil (Extra IC)
5000-5999:
xxxx Trucking (Cargo)
6000-6999:
xxxx Extra/Charter/Codeshare
7000-7999:
xxxx Charter/Codeshare
8000-8999:
xxxx Codeshare
9000-9999:
xxxx Pos/Test/Training/Codeshare

Last edited by Superhai; 30-10-2012 at 16:38.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 20:47   #28
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Nå skal vel det sies at mesteparten av flyvningen som går til CPH, er norsk produksjon.
Det er helt feil! 5/6 (tidligere 6/6) daglige rundturer til både SVG og BGO, samt 3/3 til TRD og 1/1 til AES flys av SAS Danmark. På OSL er det litt mer jevnt fordelt med 9/14 på dansk produksjon (stikkprøve). Totalt 9+5+5+3+1=23 turer mellom Norge og København på dansk produksjon mot 5+1+1=7 på norsk, evt 14 om man tar med Widerøe sine 4+3 til hhv. TRF og KRS.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 23:35   #29
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

+ 6 WF til HAU
Dash is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 00:59   #30
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Om SAS-hubstruktur (splittet)

Det var noen her som påstod at utenlandsproduksjonen til SAS Norge var så stor. Nå har jeg sett på planlagte flygninger kommende fredag fra OSL, og basert på forrige fredag individer benyttet fikk jeg følgende fordeling for antall seter tilgjengelig:

SAS innenlandsflighter ut av OSL: 13 419 seter (61,9%)
SAS utenlandsflighter ut av OSL: 8 244 seter (38,1%)

Hvis vi ser på ASK på kommende fredag så har den følgende fordeling:

SAS innenlandsflighter ut av OSL: 6 348 816 sete km (41,7%)
SAS utenlandsflighter ut av OSL: 8 891 958 sete km (58,3%)

I disse beregningene inkluderes danske og svenske SAS-fly på hovedstadstriangelet, Blue1s flighter til HEL og SK907 til EWR. SK907 utgjør alene en ASK på 1 570 536 sete km.

De gjennomsnittlige segmentlengder er denne fredagen:

SAS innenlandsflighter ut av OSL: 473 km
SAS utenlandsflighter ut av OSL: 1079 km

Hvis vi ser på utnyttelse av flyene så kan vi gjøre følgende beregninger:

Innenlands:
- En 473 km segmentlengde tilsvarer 1:10 block to block-tid
- 25 minutter turnaround
- 154 seter tilgjengelig i gjennomsnitt
Da blir ASK pr. time = 473 km x 154 seter x 60 / 95 = 46 000 sete km pr. time

Utenlands:
- En 1079 km segmentlengde tilsvarer 1:55 block to block-tid
- 45 minutter turnaround
- 156 seter tilgjengelig i gjennomsnitt
Da blir ASK pr. time = 1079 km x 156 seter x 60 / 160 = 63 100 sete km pr. time

Ser vi på rent tidsforbruk for denne fredagen bare på utturen blir det følgende:

Innenlands:
87 flighter x 95 minutter = 8 265 minutter = 137 timer 45 minutter

Utenlands:
53 flighter x 160 minutter = 8 480 minutter = 141 timer 20 minutter

Hvis vi så går ut fra SAS kan oppnå 12 timer utnyttelse av flyene pr. dag og returen tar like lang tid som utturen, så er behovet for antall fly følgende:

Innenlands:
8 265 minutter x 2 / 12 / 60 = 23 fly

Utenlands:
8 480 minutter x 2 / 12 / 60 = 24 fly

Det vi kan si er at det er omtrent like mange fly som benyttes på utenlandstrafikk som innenlandstrafikk ut fra OSL.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kartellbot til SAS (splittet fra Hvor mange bøter har SAS fått) branserud Flyforum 27 16-03-2024 10:29
Hva bruker SAS penger på? Om alt som er galt med SAS (splittet) robertaas Småprat 6 31-10-2012 09:37
SAS gjeld fremover (splittet fra SAS selger 13 MD-80) Spacetime Flyforum 3 22-11-2011 10:26


All times are GMT +2. The time now is 15:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.