![]() |
|
![]() |
#21 |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 48
|
![]()
Nå er det vel med de-icing som med første snøfall forøvrig.
Det tar gjerne noen dager før rutinen kommer tilbake til det den var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Stockholm
Posts: 87
|
![]() Quote:
Ett sätt att hålla kostnaderna nere är ju att inte köpa mer de icing än man tror sig behöva (vilket uppenbarligen i det här fallet inte var det bästa alternativet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Problemet i dag var redusert rate inn til OSL 10/60 grunnet kombinasjonen single runway ops og redusert sikt. Videre slet man voldsomt med å holde oppstillingsplasser og taxi veier snø og isfrie. En lang rekke bussavganger til/fra fly hjalp heller ikke til.
Så SAS sin sutring virker bare underlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,293
|
![]() Quote:
Hvorpå SGH etterhvert hjalp til med å de-ice DY sine fly for å få unna køen. Så SAS sin sutring er berettiget. Snøfallet har vært varslet lenge, så hvorfor Nordic Aero ikke bemanner opp er en gåte. Det er jo heller ikke første gang det skjer. Så sålenge det ikke får konsekvenser for de, så skjer det nok igjen, og passasjerene får lide.
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Knoll og tott sier følgende til NRK P2 i dag:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,293
|
![]() Quote:
Nordic Aero opererte kun 1 de-ice truck. Så du mener at den skulle kunne ta seg av alle DY`s avg like hurtig som SGH`s 4 ? Få deg kunnskap om situasjonen før du uttaler deg.... For info, jeg observerte elendigheten via bakkeradaren og kameraene på Osl....
__________________
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 29-10-2012 at 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
Det som påpekes er at noen, i dette tilfelle DY, har underdimensjonert grovt og derfor gjør at hele situasjonen blir verre enn det den hadde behøvd å være. Last edited by Cloudius; 29-10-2012 at 20:48. Reason: Typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,293
|
![]() Quote:
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Det får du ta med Nordic Aero sine de-ice coordinatorer som sitter med kun en radio i bilen, og uten større fasiliteter. De har 5 biler i parken og at du som du sier har dokumentert at alle uttalelsene stemmer så stemmer nok helt sikkert det, selvom det etter 14:00 har vært minst 2 biler på vært fly med rød nese, KLM og AF.
Det har også blitt rapportert av mannskap ved de-ice at det var 4 fly som kun ble møtt av en bil, og hvis SAS må ut i media å sutre over det, so be it.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,293
|
![]() Quote:
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
SAS har aapenbart en case her. Saa istedetfor aa proeve aa bortforklare og skylde paa underleverandoerer (kjent DY stil) og OSL, er det kanskje bedre aa legge seg flate og innroemme at det ikke er godt nok og kanskje kalle underleverandoeren inn paa teppet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,520
|
![]()
En ting er å bli kvitt eller i det minste smelte snøen/isen. En utfordring er vel å unngå at dette fryser på nytt eller ny snø legger seg i det man takser ut fra deice. Var det ikke dette som skjedde da de forsøkte seg med "teltet"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
Teltets største problem var vel at det ikke klarte å ta de mengdene med sne som skyene over Galemoen dumper på flyene .. Hvis jeg husker rett fungerte det utmerket med en cm eller to, men ikke mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2007
Posts: 59
|
![]()
Det blir litt som en SAS-pilot tørt uttalte:"Det er ikke alt som lønner seg å legge ut på anbud..."
Fikk også inntrykk av at Norwegians trege de-iceing var medvirkende til problemene denne dagen. Man kunne lett lande flere enn 10pr/t, men de-iceing tok knapt unna fly, så det var fullt på gatene og taxebanene, så GM kunne ikke ta imot mer. Blir like tullete som når man la ut brøyting av fortau i Oslo på anbud: ett selskap brøyter 25m, mens et annet brøyter de neste 20m. Idiotisk. OSL burde drevet de-iceing, så fakturerte man hvert selskap ettersom hvor mange fly de har de-icet. Da kan man utnytte de-iceing bilene til det maksimale, og man slipper å stå i unødvendig kø bak "de som har et annet selskap". Kjos som er flink å kritisere alle andre bør gå i egne rekker her, for dette var lite imponerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Du kan ikke bruke brøytemannskapene til det. De vil være opptatt i og med at periodene med de-ising sammenfaller med de periodene det er sterkt behov for brøyting. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Staten er ikke helt fornøyd med WF vil ha litt penger tilbake. | storg | Flyforum | 2 | 24-07-2018 06:20 |
Fra München til Oslo med SAS? Ikke helt enkelt. | robertaas | TripReports | 16 | 06-12-2012 10:02 |
Ikke fornøyd med Thai Air. | Fred | Reiseforum | 25 | 07-02-2012 23:53 |
Ikke fornøyd med pasientfly på AES | fkrlf | Flyforum | 1 | 31-01-2008 10:22 |
Passasjerene ikke fornøyd med Ryanair | Hurum | Flyforum | 12 | 14-12-2006 12:26 |