![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, man vil anta at man har sjekket ut de åpenbare problemstillingene. Spørsmålet er da hvordan man (eventuelt) kan flytte produksjon fra en del av konsernet til et annet uten å dra med seg vilkår fra den gamle enheten, dersom det er planen.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ble vel til slutt dømt i høyesterett. Uansett hvor godt sikret de mener at de er, så vil nok fagforeningene i SE, DK og NO ta opp kampen. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Våger meg ikke inn på det juridiske men jeg kan sette opp en problemstilling. Feks
Man flytter alle flyvene over til Blue 1 i Finland. Når det er flytet over får man stasjonering i Norge, Sverige eller Danmark. Man går på nye avtaler. Er det virksomhets overdragelse? |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hvis det som står i bloggen stemmer, så er allerede prosessen i gang og startet forrige uke, og det er fortsatt ikke noe bråk i media. Det forteller meg at ting kanskje er gjort på riktig måte denne gangen? Uansett vil en slik dramatisk omveltning føre med seg mye støy og bråk, så det kommer vel ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Der er mange måder man kan opnå reelle besparelser på - og hele denne del behøver ikke nødvendigvis komme fra et direkte lønfradrag. Men de som håber at fagforeningerne allerede er voldsomt på krigsstien tror jeg skal tro om igen. Alt jeg har hørt er at man forholder sig seriøst og konstruktivt til at finde en løsning i fællesskab. jeg tror ikke man skal tage fejl af at personalet i SAS meget gerne vil nå en langsigtet løsning, så man kan begynde at se frem ad og få ro på arbejdspladsen igen - uden hele tiden at skulle forholde sig til den ene spareplan efter den anden og have mere eller mindre skjulte trusler hængende over hovedet. At man gennemgår hele virksomheden vil nok gøre det langt lettere at opnå en løsning, da det er svært at acceptere dårligere vilkår selv når man samtidig ser at andre dele af koncernen kaster mio-beløb i toilettet hver dag. Det har der klart været en tendens til tidligere. Om man så kan nå til enighed må fremtiden så vise, men p.t. er "alle" åbne og konstruktive.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 23-10-2012 at 11:40. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men kursen ble vel endret etterhvert. Jeg håper at SAS kommer seg gjennom dette på en god måte, men man må huske at folk ikke går fra jobben sin uten kamp hvis de føler seg dårlig behandlet. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |