![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,285
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
Og hva gjelder administrasjonen i feks SAS så fremstår det ikke som at det alltid har vært like velfundamenterte avgjørelser med tanke på selskapets inntjening jfr at selskapet faktisk sliter endel økonomisk.. Så jeg tenker at ihvertfall er det verdt å se på og ikke bare avfeie det med at "dette har vi vært gjennom før":-) Tror det er det siste feks SAS trenger - flere av den typen mennesker som skal bestemme og lede selskapet..
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Å begynne og kødde med de mest lojale/profitable kundene er ikke veien å gå.....
Last edited by Dash; 20-10-2012 at 12:06. |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Disse tjenestene må de ha så lenge de skal ha et business-produkt som er konkurransedyktig, og så lenge de er med i *A har de også noen forpliktelser rundt dette.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Vet du dette? Kan du komme med noen dokumentasjon?
|
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Nå er jo tommelfingerregelen etter Pareto-prinsippet at 80% av inntektene kommer fra 20% av kundene, så kan man jo synse seg videre derfra...
|
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,987
|
![]() Quote:
Om du er selvstendig daytrader og har en inntjening per arbeidstime som er så dårlig at det ikke lønner seg å spare tid i kø, eller få bedre arbeidsbetingelser ved å sitte i en lounge... Da ville jeg vurdert et annet fagområde. Det blir nesten som å slippe ut igjen laksen man fikk på kroken, fordi man ikke spiser så kostbar mat. Hilsen en uenkel gutt fra landet. Dessuten er da bonusprogrammene profitsentre. De selger jo poengene med forjeneste og de fleste poengene kommer nok utenfra og ikke på flydde kilometer.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
EBG'ere generelt er langt fra "freeloaders" og legger igjen både søster- og brorparten av hva SAS tjener, og de som ikke er EBG og velger billetter med tilgang til fasttrack og lounger, de dekker garantert kostnadene ved det tilbudet. Men om det kommer et massekrav fra de som er EBG/EBP om å fjerne lounger og fasttrack, så må jo SAS se på det, men jeg tror ikke det - derimot så tror jeg SAS taper mye om man fjerner dette.
|
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,627
|
![]()
Når det gjelder Eurobonus. Vil det være mulig å spare noe ved å "fusjonere" EB inn et annet bonusprogram. AF/KL har jo samme og Miles & More er bonusprogram for flere selskaper.
__________________
Upcoming flights: JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,285
|
![]()
Da vil man samtidig oppleve å redusere inntektene, så det løser lite
|
![]() |
![]() |
#75 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Miles & More er bare for disse selskaper som er samlet under LH Gruppen paraply. Samme som AF/KL har gjort. Men SK er fritt staende som eget gruppe.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,627
|
![]()
Det ville uansett være mulig å gjøre det. Flying Blue er program som ikke er direkte under AF/KL paraplyen. Kenya Airways er et eksempel. Jeg vet det er deleiet av KLM og tidligere sponset av KLM i Skyteam, men om det kunne spare noen kroner.
__________________
Upcoming flights: JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Enligt den här mannen kommer SAS CEO Gustavson genomföra ett "Alexanderhugg" för att få ner kostnaderna. Besparingarna blir mycket kraftiga, nästan alla SK anställda i Sverige, Norge och Danmark kommer få sparken och får sedan söka om sitt jobb till 25 % lägre lön. Får han rätt? Time will tell...
http://res.se/blogg/richardsflygtankar/ |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Jeg vet ikke hvordan det er i resten av Skandinavia, men i Norge er det i hvert fall ikke slik at man bare kan sparke alle ansatte fordi man synes de tjener for mye.
|
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |