![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2012
Location: Hemsedal
Posts: 11
|
![]()
Hadde en liten diskusjon på FB, hvor jeg spurte: Men hvorfor akkurat Kjevik? Hvorfor ikke Torp eller Rygge?
Hva mener dere er best for et nytstartet selskap. Starte på en liten flyplass, Kjevik med 953 202 (2011) reisende hvert år eller satse på en av Osloflyplassene. Feks Torp med 1 350 115 (2011) reisende. Hva mener dere er best?
__________________
-Knut |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Vel de sier jo selv at de synes tilbudet fra Kjevik ikke er bra nok, og det er vel en hovedgrunn. Men hvor fornuftig det er vil tiden vise.
Fordelen er jo at man flyr på en flyplass hvor ikke konkurransen er så stor, men ulempen er jo selvfølgelig at grunnlaget er mye lavere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2012
Location: Hemsedal
Posts: 11
|
![]() Quote:
![]()
__________________
-Knut |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Når de flyr direkte til utlandet fra KRS så kan de kreve en mye høyere bllettpris enn fra Osloområdet. Hadde de flydd fra OSL/TRF/RYG så måtte de konkurrert på pris. Og med ett lite fly, så kan ikke FN(er det en grei forkortelse=) konkurrer på pris pga kostnadsbilde....
Og jeg har sagt det en del ganger før, men konkurransen på KRS er lav pga kort rullebane.... Så nå som FN har egnet matriell, så er det klart at de kan kreve en høyere pris for å fly direkte.... Last edited by Dash; 17-10-2012 at 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Nå er vel dette startet av lokal patrioter i Kristiansand så det forklarer det meste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Dette kommer til å gå som bare det, hvis dere sørlendinger hiver dere på og tar årets storbyreise med Nonstop. Det er ikke selskapet som er begrensningen men kundene...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2012
Location: Hemsedal
Posts: 11
|
![]()
Jepp, men tror du at det er VELDIG mange sørlendinger som reiser ut, mere en byfolk? I såfall er det billigere å fly FLYNONSTO, men for folk fra Oslo området er dette en ekstra kosnad, med bil. De velger heller ENTO,ENRY og ENGM. De mister jo en god del reisende pga valget i Kjevik.
__________________
-Knut |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Det er dere som avgjør om dette blir en suksess ![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]() Quote:
Så får vi bare håpe at det er liv laga. Omtrent alle jeg har snakket med i går og i dag gleder seg til å prøve dette tilbudet. Håper bare de har fått noen gode avtaler på landingsavgifter og handling både her i KRS og på utenlandske flyplasser. Noen som vet hva landingsavgifter ligger på? Er det take-off avgift i tillegg, eller er det en fast pris på landing og avgang? BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2012
Location: Hemsedal
Posts: 11
|
![]()
Ja, men det er ikke like mange som reiser av sørlendinger. Det er et flyselskap for de. Rett og slett.
__________________
-Knut |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,506
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,506
|
![]()
Men de har også en form for oppstartsrabatt, som er istedet for denne vekstrabatten (krediteringen) du nevner her. Spørsmålet er om de vil få denne oppstartsrabatten, som vel er endel høyere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
![]() Avgiften er basert på MTOW på flyet. Avhengig av hvilken E190-versjon de skal bruke, varierer MTOW mellom 47,790 kg og 51,800 kg. Startavgiften blir da i prisområdet 2940-3220 NOK (70 kr pr tonn, første 6 tonn er gratis..). Utenlandsflyginger er fritatt MVA. (http://www.avinor.no/avinor/trafikk/...tfartsavgifter) Når det kommer til oppstart av nye ruter, er det som noen nevner noen incentivordninger: Quote:
Passasjer/securityavgifter er uansett per reisende passasjer, ergo et variabelt tillegg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|