Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2012, 10:48   #421
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Bolle View Post
Teksten "SAS er ikke bare Europas mest punktelige flyselskap. Vi har flest avganger også"
kan enkelt tolkes som om SAS er flyselskapet i Europa som har flest avganger. Dette kan vel ikke stemme?
Og det stemmer heller ikke at de er Europas mest punktlige, det de bruker til å dokumentere den påstanden er at de kom på 8. plass i en rangering for 2011, men fikk pris for å være best i underkategorien "Major Airlines". Det er en pris de også fikk for kåringen året før, men de skryter i reklamen om at de har fått den 3 år på rad med logikken "om den priskategorien hadde eksistert i 2009 ville de også fått den". At de strekker fakta litt vel langt her er et understatement.

Ser de nå på websiten bruker teksten "Europas Punktligste blandt de største" som er langt mere edruelig.

Litt mere On topic så har jeg de siste dagene fått store problemer med i det hele tatt å få opp websiden til SAS, og det via forskjellige aksesser så det er nok ikke bare meg. Kan ikke se at det er noen kampanjer for tiden som skulle gi denne sirupsfarten. Hva skjer?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2012, 10:54   #422
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Og det stemmer heller ikke at de er Europas mest punktlige, det de bruker til å dokumentere den påstanden er at de kom på 8. plass i en rangering for 2011, men fikk pris for å være best i underkategorien "Major Airlines". Det er en pris de også fikk for kåringen året før, men de skryter i reklamen om at de har fått den 3 år på rad med logikken "om den priskategorien hadde eksistert i 2009 ville de også fått den". At de strekker fakta litt vel langt her er et understatement.

Ser de nå på websiten bruker teksten "Europas Punktligste blandt de største" som er langt mere edruelig.

Litt mere On topic så har jeg de siste dagene fått store problemer med i det hele tatt å få opp websiden til SAS, og det via forskjellige aksesser så det er nok ikke bare meg. Kan ikke se at det er noen kampanjer for tiden som skulle gi denne sirupsfarten. Hva skjer?
For heller ikke opp noen av SAS sine sider - selv ikke den for det amerikanske markedet - Sorry - Server Overload. Mulig har det noe med at Kjos ikke liker sine Kabin ansatte

Edit: www.sas.dk virker normalt

Last edited by dc-8-63; 09-10-2012 at 10:56.
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2012, 11:38   #423
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
For heller ikke opp noen av SAS sine sider - selv ikke den for det amerikanske markedet - Sorry - Server Overload. Mulig har det noe med at Kjos ikke liker sine Kabin ansatte

Edit: www.sas.dk virker normalt
Prøvde meg på sas.dk, og det gikk bra helt til jeg skulle logge meg inn - der stanset det.
Men - wideroe.no funker som bare det, så der gikk bestillingen glatt igjennom!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 21:22   #424
Bergern
ScanFlyer Dusty

Etter to elektriske brev og en sms fra SAS om at nå må det sjekkes inn, er dette resultatet repeterende gjennom ettermiddagen og kvelden.

Quote:
Communication error - Please try again or contact check-in at airport.
Hva skal man si? God bedring??
Ingen skal si jeg ikke har prøvd, men ser fram til hasselfree reise med KLM i slutten av måneden.

Håk;o)n
Old 14-10-2012, 22:36   #425
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Etter to elektriske brev og en sms fra SAS om at nå må det sjekkes inn, er dette resultatet repeterende gjennom ettermiddagen og kvelden.
De har hvertfall lagt ut beskjed om at det er problemer:
Quote:
Det er for øyeblikket problemer med online check-in. Systemet er ustabilt. Vi jobber med att løse det så raskt som mulig.

Old 15-10-2012, 01:21   #426
Islending
ScanFlyer Silver

Da tror jeg det er blitt fikset. Jeg fikk i hvertfall sjekket inn til min Oslo-flight i morgen nå nettopp.
Old 15-10-2012, 01:36   #427
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Det var en god del som merket de innsjekkingsproblemene.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10062235
"Dataproblemer skaper SAS-forsinkelser"

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 15-10-2012, 01:38   #428
ILS2
ScanFlyer Gold

Av og til lurer jeg på om min mor (som ikke vet hvordan hun får punktum og komma i sms) jobber for SAS IT...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 01:43   #429
Dash
ScanFlyer Molded

Er OLCI hos SAS bygget på Altea, eller er det SAS custom made?
Dash is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 09:02   #430
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Av og til lurer jeg på om min mor (som ikke vet hvordan hun får punktum og komma i sms) jobber for SAS IT...
Det er tradisjon de har i flere norske departementer at udugelige folk som ikke kan sies opp overflyttes til IS/IT "hvor de kan gjøre minst skade". Har de samme tradisjon i SAS?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 15-10-2012, 22:56   #431
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er tradisjon de har i flere norske departementer at udugelige folk som ikke kan sies opp overflyttes til IS/IT "hvor de kan gjøre minst skade". Har de samme tradisjon i SAS?
Jeg har sagt det før og sier det igjen.. Ja, SAS IT (CSC) overbeviser av og til med håpløse løsninger, men jeg er hellig overbevist om at de har begrenset mengden investeringer til et absolutt minimum siden halve IT stacken skal erstattes uansett.

Bare dust å bruke penger på noe som skal fases ut "snart".
Kjipt for kundene, men du kan regne med at SAS har gjort en analyse av kostnad ved litt nedtid og bugs kontra den enorme investeringen det ville vært å hacke til en 100 år gammel strikk-og-binders-løsning til dagens standard.

Jeg hater SAS sine sider som pesten, men jeg forstår godt hvorfor de er slik.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2012, 19:35   #432
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Ok, dette kan være usaklig; men fy søren så provosert jeg blir når man er klar til å bestille rådyre c-billetter med SAS gjennom iPhone/iPad og SAS.no nekter å forstå Oslo som en kjent destinasjon. Mulig det er meg som er preget av å ha inntatt tre øl i forkant. Men det er provoserende...
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2012, 19:48   #433
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Ok, dette kan være usaklig; men fy søren så provosert jeg blir når man er klar til å bestille rådyre c-billetter med SAS gjennom iPhone/iPad og SAS.no nekter å forstå Oslo som en kjent destinasjon. Mulig det er meg som er preget av å ha inntatt tre øl i forkant. Men det er provoserende...
Det er SAS' måte å få deg til å tenke deg om to ganger før du gjør det - det finnes tross alt mange bedre C-produkter enn SAS (særlig på IC)

Hvis du booker noe annet, bør du ta screenshot av SAS sin bookingside med feilmeldinger, samt din nye bestilling med et annet selskap, og sende avgårde til SAS CR.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2012, 21:47   #434
Flying-news
ScanFlyer Silver

Hva hindrer egentlig SAS fra å bare legge ut IT-jobben på anbud eller noe i den duren, og så bygge alle sidene opp helt fra scratch?
SAS har faktisk gode IT-sider av og til - og da tenker jeg disse "korttids"sidene som dukker opp i forbindelse med kampanjer etc, feks når man skulle promotere youth-billettene ved å lage filmer og så vinne EB-poeng (om jeg husker rett). Disse sidene er visuelt fine, og jeg har aldri opplevd noe problemer med dem. Det er jo sånn det burde vært ellers også(!!)

Last edited by Flying-news; 20-10-2012 at 21:51.
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2012, 16:10   #435
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Quote:
Originally Posted by Commuter View Post
Jeg har sagt det før og sier det igjen.. Ja, SAS IT (CSC) overbeviser av og til med håpløse løsninger, men jeg er hellig overbevist om at de har begrenset mengden investeringer til et absolutt minimum siden halve IT stacken skal erstattes uansett.
Hvor snart?
Everest is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 18:06   #436
meliiis
ScanFlyer Silver

Noen som får til og kjøpe poeng??
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 14:19   #437
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Nytt etterregistreringsskjema på sas.no! Man kan nå også etterregistrere poeng fom. to uker etter reisen (tidl. tre).
Everest is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2012, 21:28   #438
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Finner en del skrivefeil på sas.no for tiden.
Sikkert noen som allerede har nevnt det, men her er et eksempel:

Quote:
Takk for din interesse, har vi ingen tilbud for øyeblikket. Hvis du drømmer om å komme bort på en rabattert bonusreise, komme tilbake snart!
Link: http://www.sas.no/EuroBonus/Tilbud-o...r/Poengrabatt/
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2012, 21:43   #439
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post
Finner en del skrivefeil på sas.no for tiden.
Sikkert noen som allerede har nevnt det, men her er et eksempel:

Link: http://www.sas.no/EuroBonus/Tilbud-o...r/Poengrabatt/
Den var stygg. Google translate?

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2012, 22:22   #440
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Den var stygg. Google translate?
Eller en av SAS' ansatte i Bangkok som har slått til med perfekt Thai-norsk
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote