![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Kort oppsummert er det: - Drink og snacks før middagsservering er tilbake (men det var vel bare sommerpause?) - Forretten er bedre, både i smak, presentasjon og volum - Siden osten er borte fra brettet har du mye bedre plass - Brettet ryddes bort før dessert - Mer valgfrihet og bedre utvalg på dessert Det er for all del mye som bør forbedres fortsatt, men disse forbedringene i bytte mot salt/pepper-børse og klypen er greit nok for meg. Få bort brettet og folien + server peanøttene i en skål ville vært de høyest prioriterte hos meg fremover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
|
![]()
Der man merker minst forskjell fra tidligere er CPH-NRT-CPH (ref. Virrevapp rapporten Tommy777 referer til) og Skandinavia til USA fordi de hadde full serveringskonsept fra tidligere av, med cocktail/snacks før maten, separat forrett, hovedrett og dessert fra tralle.
De flightene man vil merke størst forbedring er CPH-BKK-CPH og til dels USA til Skandinavia som ikke hadde fullt serveringskonsept fra tidligere. Jeg vet ikke hvordan serveringskonseptet var på Kina-flightene tidligere, men de har ihvertfall det nye konseptet nå siden det har blitt harmonisert på all longhaul biz. Se flere detaljer i min post på forrige side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
|
![]()
For meg så handler det å fly i C med følelsen jeg får. Jeg teller ikke og måler ikke - det handler om følelsen av at flyr du i BIZ skal du bli tatt vare på og føle "overflod" og en totalt annerledes opplevelse.
Fra jeg var liten guttunge har jeg alltid elska SAS. Historie, design, verdighet, respekt og allianse. Og som EBG, spesielt etter de nye opptjeningsreglene, så vil jeg veldig gjerne velge SAS, også på IC. Men nå er det UTROLIG vanskelig å forsvare for meg selv. Det at de tar vekk muligheten for champis på pre-drink er for meg helt ufattelig. De serverer jo champagne senere på flighten, er det da et stort problem å fylle opp noen glass til oss før vi tar av? Det høres kanskje rart ut, men den lille detaljen utgjør om jeg får den riktige C-følelsen når jeg flyr. Når man sammenligner SK med LX, så blir valget veldig, veldig lett. Bedre mat, drikke, lie-flat, IFE som virker (sjansespill på SK) og sprudlings som en selvfølgelighet. I tillegg har de (Og LH som med 747-8 nå nesten blir like gode som LX) til tider svært gode tilbud både til USA og ASIA, ofte nede i 13.990 med full opptjening. Jeg forstår det er trange tider - men når de forringer opplevelsen selv i C, da er det takk og farvel på IC. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diners - slutt med gratis lounge adgang | pingo | Reiseforum | 127 | 01-08-2013 21:10 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
Southwest saksøkt. Passasjer fikk ikke gratis drikke | sirpjalle | Småprat | 1 | 17-11-2011 21:17 |
Slutt med gratis alkohol hos Finnair | LN-AØR | Flyforum | 7 | 28-11-2009 19:03 |
LH vurderer å slutte med "gratis" mat & drikke på short haul | Brandal | Flyforum | 20 | 06-08-2009 20:00 |