![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Som frequent flyer vil ikke dette berører meg på jobb-turer.
MEN, som privatperson vil jeg faktisk bli litt irritert over slike påfunn, og vil faktisk seriøst vurdere andre selskaper, som de blå, når familien skal over dammen. Kjøpe en flyreise for familien til 35000 +, så må man ombord rote med kort/penger for å betale 80,- for to brus... Min mening er at dette er for dumt....
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]() Quote:
Jeg aner ikke hva en flaske uforseglet champagne koster fra catering i USA, men det kan umulig være stort over $200 for en standard flaske selv der. Prisene på et sete i C kan man lett slå opp, og da blir dette til slutt en vurdering av hvor mye SAS verdsetter passasjerene som blar opp bunkevis med 1000-lapper, og om de gidder å forsøke å tilby et produkt som er på linje med konkurrentene. En flaske champagne holder til mange passasjerer, SAS bruker jo ikke akkurat bøtter som glass, og det er heller ikke alle passasjerene som skal ha. Hva gjelder reduksjonene i economy... Det er gode forbindelser til FRA, hvor et gult og grått sellskap serverer drikke med smil, selv helt bakerst ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,563
|
![]()
Kanskje ikke allverdens forskjell for majoriteten av reisende, men må bare kondulere info-avdelingen i SAS med dårlig håndverk. Flyr mye SAS i jobb, men privat blir det nok mer LX og TK - både foran og bak gardina.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Det var da voldsomt til reaksjoner, med tanke på at mange her inne har flagget at flyreisene er billigere enn å parkere bilen på flyplassen like lenge som reisen varer.
Når man endelig får muligheten til å betale noe ekstra som fordyrer flyreisen så klarer man jaggu å klage på det også. Til tross for at opptil flere har flagget at man gjerne kunne tenke seg å betale mere for reisen, og fremdeles velger billigste billett ved bestilling. Som Ribro viser i #4 så er dette for at CA skal kunne være mer synlig for de som betaler mer for reisen. Finner ikke noe merkelig i at SAS ønsker å ta bedre vare på de som betaler ekstra for å forflytte seg fra A til B. Hvis de ikke gjorde det, men kjørte samme konsept i hele maskinen ville det være mere realt å fjerne klasseskillet ombord og kjøre en klasse og servicenivå for alle. Ser helt klart at fokuset på at man må betale ekstra for brus mellom måltidene er større enn de forbedringene som også er innført i de forskjellige konseptene. Men betaler man, og reiser economy, kan man ikke forvente å få business oppvartning ombord. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]() Quote:
Selv foretrekker jeg å reise med selskaper som iallefall later som om de setter pris på kundene sine. Med noen av markedets verste biz seter burde de iallefall forsøke å kompensere med bedre mat og drikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Ser ut som om Lufthansa, som åpent sier de vil kapre SAS' gullkunder, får det lettere enn de hadde regnet med: http://www.boarding.no/art.asp?id=51089
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Infoavdelingen til SAS har gjort en elendig jobb. I tillegg kunne denne endringen vært løst langt smidigere f. eks. ved å la pax selv måtte oppsøke galley for påfyll av drikkevarer (for utenom måltider og de vanlige vann/juice-rundene). Fortsatt gratis, men konsumet ville gått ned når folk måtte reise seg. LH har bl.a. dette, og det fungerer fint. I stedet klarer altså SAS å fremstå som gjerrigknarker og LCC-etterapere.
Fjerning av Champagne som preflight er tåpelig. Lavt konsum, sies det. Javel, liten kostnad da. Og når det gjelder disse referansene til kundeundersøkelser, håper jeg ikke de er basert på de elendige "hvor kan vi kutte uten at dere blir sinte"-undersøkelsene. Husker EBG-undersøkelsen for noen år siden der spørsmålet var noe sånt som "hvilke fordeler er viktigst for deg?" med ekstra bagasje, fast track, lounge og ventelisteprioritering som alternativer. Det endte som kjent med at EBG og EBP ble likestilt med EBS mht. bagasje. Ironisk at United gir EBG mer bagasje enn SAS, men det er en annen diskusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
Kvaliteten på 'onboard-service' er snart den samme som LC, som er ganske fin, men ikke hvis man stadigvæk vil have de dyre billetter som SAS...
SAS er vel et af de dyreste flyselskaber i Europa og hvis de først begynder at skære ned på gratis mad (skal nok komme) og drikke.. Det er deres første spadestik til deres grav... |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men når man leser denne tråden, så er det liten vits å fortelle hvordan ting faktisk er, da mange sier og mener det de vil uansett om det er riktig eller feil. Champagne er også åpenbart det viktigste med hele flighten virker det som. Videre blir man latterligjort fordi man forklarer hva endringene faktiske er og betyr, og hvorfor man innfører dette, utover besparelser. Så takk til alle for å gjøre det som kunne vært en intresang diskusjon, totalt meningsløs. Har tidligere benyttet diskusjoner og tråder på dette forum internt i SAS, noe som har betydd endringer til det bedre i mange tilfeller. Men her er man mer optatt av å henge ut folk, latterligjøre, med et ensidig fokus på champagne, uten å se helheten. Har sett det samme i andre diskusjoner om f,eks Norwegian. Man er mer opptatt av å mele egen kake, få andre til å se dumme ut, og hva som faktisk er tilfellet eller sant er mindre viktig. Trist. Er alt med disse endringene bra? Nei. Er noe bra? Absolutt. Kan ting endres? Ja. Hører SAS på kundene? Ja, siste bevis er at selskapet snur når det gjelder kredittkortgebyr. Men alt dette er mindre viktig, så lenge alle kan fremheve seg selv. Ha en flott dag, fly safe. Så skal jeg sørge for et glass champagne neste gang dere flyr med meg. Bare si fra ;-) PS tilbakemeldingene fra business pax etter de første flightene med dette er stort sett meget positive. Noen reagerer på champagnen (naturligvis) men totalt er tilbakemeldingene meget gode. (flere fornøyde pax en tidligere, så noe riktig må man ha gjort) Men de vet sikkert ikke hva de snakker om de passasjerene? Last edited by SAS-Steward; 03-10-2012 at 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 114
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
Det er det vel ingen som har sagt, verken direkte eller indirekte. Noen av oss har stilt spørsmål ved hvorfor man har valgt å spare inn på dette, når det helt åpenbart er lite å tjene på det. Jeg tror de som betaler 25.000 og oppover for en billett i c faktisk synes slikt er litt... smålig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 458
|
![]() Quote:
Synd for den halvparten som virkelig yter god service for som regel blir jo alle dratt under en kam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Og noe jeg er helt enig i, og håper alle som er missfornøyde med dette skriver til SAS om det. SAS har bevist flere ganger at de kan snu. Hva man sparer på det vet jeg ikke, men mange bekker små osv........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men er enig, og igjen håper folk er flinke til å skrive inn til selskapet. Slike tilbakemeldinger taes det tak i internt. Desverre er det nok slik at de fleste pax også blir irritert, og missfornøyd. Men veldig få sier fra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Som med kredittkortgebyret kunne dette vært løst elegant med en minimal prisjustering på en liten hundrelapp
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diners - slutt med gratis lounge adgang | pingo | Reiseforum | 127 | 01-08-2013 21:10 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
Southwest saksøkt. Passasjer fikk ikke gratis drikke | sirpjalle | Småprat | 1 | 17-11-2011 21:17 |
Slutt med gratis alkohol hos Finnair | LN-AØR | Flyforum | 7 | 28-11-2009 19:03 |
LH vurderer å slutte med "gratis" mat & drikke på short haul | Brandal | Flyforum | 20 | 06-08-2009 20:00 |