![]() |
|
![]() |
#21 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Blir Qatar og Thai forresten tauet bort? Jeg antar de begge har mer enn 30 minutters t/a. Last edited by TOS; 01-10-2012 at 17:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Og det kan vel ikke være mange individer, der ikke har erfaret at de største problemer med hensyn til finanskrise ligger i de sydeuropæiske lande. SAS' og CPH's primære hub-grundlag er Norden, Polen og Tyskland - ikke just de lande, der har lidt allermest under finanskrisen. I Danmark har vi for tiden beklageligvis en uduelig regering, der ikke er egnet til at styre landet særligt godt igennem finanskrisen, men ikke desto mindre er DK ikke noget Spanien, og København er ikke Athen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Thai står alltid på fjernparkering de gangene jeg kommer til Osl på formiddagen.
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Frankfurt, London og Amsterdam for å velge noen (for ikke å si henimot alle). Dette gjelder jo faktisk selv om man bor i Jylland. Disse hub'ene tilbyr jo riktig mange flere destinasjoner enn CPH, og de fleste som reiser regelmessig tipper jeg er nokså lojal til sin hub/selskap/alliance. Evt via byrå/firmaavtaler. Kan CPH overleve som en hub for Skandinavia i et slikt lys, eller er CPH/OSL/ARN i økende grad relevante for "787-direkteavganger"? Selv klarer jeg ikke se hvorfor det skal være spesielt gunstig å fly via CPH fremfor de andre. En direkteavgang fra min lokale flyplass, ja. Men ellers?
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men ligeledes er det indiskutabelt, at millioner af pax flyver via CPH hvert år. Så om CPH er et knudepunkt, er ikke noget vi behøver diskutere. Du kan bare kigge i trafiktallene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Når det er sagt er ikke CPH mere lemfeldig med fakta enn hva andre aktører er - de markedsfører seg og stiller seg selv i et best mulig lys. Jeg har jo vært såpass heldig at jeg har kunnet følge med hele prosessen fra startskudd til en ny IC rute ble åpnet og Seattle var i sterk konkuranse med Portland og Vancouver. Alle forsøkte å selge seg - i motsetning til OSL som sitter å håper noen finner dem ![]() ![]() Ei heller taes hva en flyplass legger frem som fakta - å åpne en ny rute er en lang prosess med mye forarbeide inkludert "mystery shoppers" som reiser til de aktuelle flyplassene og observerer: Og hvordan møtes en på OSL samenlignet med CPH ? La oss ta en reise inn til sentrum med sett med en potensiell ny aktør øyne. La oss si at i begge tilfeller tar man Toget fra Flyplassen i begge retninger - fra OSL altså i retning Hamar og i retning Oslo - CPH I retning Sentrum av København og i retning Malmø ! Mot Hamar har vi både fjøs og Minnesundbroa - i retning Malmø fra CPH har man Øresundbroa - ikke like imponerende som Minnesund broa eller ? Så Hyllie sammenligninet med Eidsvold og tilsutt Hamar mot Malmø..... I andre retningen mot Oslo S ser man ut til høyre - Pottit ! og så til venstre - Pottit ! Så Kløfta med Fengsel ! (og en har nå mistet Mobil dekningen totalt !) - så kommer lyspunktet - Fnate City med Japp - men så blir det mørkt i en laaaaaaaang tunnel og når man stiger ut på Oslo S møtes man av de Norske Spesialrettene Kebabb og "Pizza" I CPH fyker man forbi nye bydeler med Internasjonal tilsnitt - nikker velkommen til kjente Internasjonale navn og på Hovedbangården møtes en av Smørrebrød med Pillede Reger og annet munngodt. ![]() OSL har for all del potensiale - men når man gang etter gang etter gang ikke stiller til kamp blir det helt feil å klage på offensiv spill fra konkurentene ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Da får jeg vel bare konkludere med at folk ikke er opptatte av at man skal være etterrettelig i bruk av fakta (går dansk økonomi bra? har OSL kun 5 IC-ruter - og nei, det trenger absolutt ikke være et positivt signal å sende at det er få ruter - man kan kanskje da spørre seg om hvorfor sier CPH at de har flere IC-ruter enn det folk her klarer å identifisere som reelle IC-ruter?, for ikke å nevne tallene CPH brukte på antall bedrifter i OSL sitt nedslagsområde for en tid tilbake - det var tall man ikke klarte å gjenfinne i noen offisielle statistikker, osv.). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvilke IC-ruter er "ikke reelle"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Feil ord kanskje. Jeg tenkte på Tyrkia og Marokko, og slikt, for med slike destinasjoner så må vel OSL har flere enn 5 IC-ruter. Jeg ser at du har ramset opp 25 destinasjoner for CPH.
Last edited by TOS; 02-10-2012 at 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
![]() Förövrigt tycker jag inte att CPH är ojusta i sin marknadsföring. CPH betjänar hela Nordeuropa och gynnas således av att länder som Norge, Sverige, Tyskland med flera klarat sig från den värsta ekonomiska krisen. Klart att dom ska framföra det. Last edited by jikswoboB; 02-10-2012 at 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Men jeg er ikke enig at en kun skal legge Dansk Økonomi tilgrunn som et fakta, CPH har et stort nedslagsfelt i den Svenske økonomien også - Sverige er faktisk nærmere CPH enn Oslo S er fra OSL og for oss som har puslet oss frem og tilbake over Øresund er det klart at dette er en region som er i kraftig vekst. Uansett kjerneproblemet forblir at OSL ikke engang tar til motmele - de er ikke engang på banen. Ja CPH spiller offensivt - men de spiller !
![]() |
![]() |
#33 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#34 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Air Chinas linje delades mellan Stockholm och Köpenhamn (PEK-CPH-ARN-PEK eller om det var omvänt). Runt millenieskiftet lades CPH ned och PEK-ARN förvandlades till non-stop. Ethiopian Airlines flyttade från CPH till ARN. Även Delta Airlines har dumpat CPH för ARN. 1998 (har jag för mig) upphörde JFK-CPH samtidigt som JFK-ARN invigdes. Gissar att marknadsunderlaget har varit avgörande när en linje flyttats, men marknadsaktiviteter från ARNs sida har nog också haft betydelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det betyr at maskinen snur i Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
At der muligvis ryger et par interkontinentale ruter fra CPH kan sikkert glæde nogle, der længere oppe i denne tråd har lidt ondt bagi over at CPH hævder at føre 24-5 over OSL i antallet af IC-ruter. Dette kan måske bidrage til EK double-daily til CPH - eller til at EY kommer til CPH. PS I øvrigt har jeg tidligere bemærket, at PIA har haft oneway biz-billetter fra CPH til HKG til omkring 4100 kr, men med en rute, der hed noget i retning af CPH-ISB-LHE-BKK-HKG, og med meget lang layover i Pakistan, og i øvrigt delvis med A310. Meget eksotisk og billigt, men nej tak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
DXB, og hvilke andre?
hvilke? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva blir første A380 rute fra OSL? | Rudisha | Småprat | 47 | 13-09-2015 20:37 |
Hva er dette for noe på FLR24 på OSL? | LN-RPL | Register- og ATC-Forum | 1 | 22-03-2013 20:40 |
SAS IC til OSL, eller hva hvis de forsvinner? (splittet fra Delta og CPH) | vstenhjem | Flyforum | 5 | 04-03-2010 11:03 |
Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå? | Utflyttet | TripReports | 120 | 18-07-2008 13:42 |
ARN, CPH og OSL hva blir sluttstatistikken for 2007? | LN-AFG | Flyforum | 79 | 15-01-2008 10:00 |