![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Teknisk mulig er slikt i begge systemer .. det er bare å sette spakene riktig vei. Eller feil ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sendte mail til LH i går kveld, allerede fått svar.
Her er svaret: Thank you for your e-mail and for contacting the Lufthansa Internet Service Center. www.lufthansa.com > Home > Information and services > Check in. The reason for checking in with Scandinavian airlines is due to there being no Lufthansa counter in Norway. Online check in needs to be done on www.sas.no alternatively check in can be done at the airport at the Scandinavian airlines check in desk. I will note your concerns with our online technical staff. Thank you for choosing Lufthansa. Best regards Meagan Petersen | Online Technical Support - LH Internet Service Center | +27 (0)861 842 538 www.Lufthansa.com | www.miles-and-more.com | www.GenerationFly.com | www.WeFlyHome.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Neste gang skal jeg prøve å se om jeg ser hele ruten på sas.no. Uten å sjekke LH sin check-in først. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det samme gjelder andre land utenfor Tyskland - i hele USA må man sjekke inn på United.com
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, LH bruker sitt eget system stortsett over alt, og da bruker man LH.com.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sist jeg hadde en slik LH-sak fra OSL fikk jeg "unable to chek in" på segment to på SAS.no. Når jeg gikk inn på olci etter innsjekk kom begge flightene opp.
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei! Ser dere diskuterer LH-check in her nå.. Så da kan jeg like godt få bekrefta hva jeg tenker om min neste flight.. Skal fly TRD-OSL-FRA-FCO t/r i November.. (Sas på TRD-OSL/OSL-TRD)
Så da må jeg sjekke inn TRD-FRA på sas.no og FRA-FCO på lufthansa.com? Eller bare TRD-OSL på sas.no? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
|
![]()
Funker alt som det skal, får du alle tre på sas.no på nedtur og LH på returen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker! Vi får se når det nærmer seg avreise
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har ganske kort transfertid mellom OSL-FRA og FRA-FCO flight'en (55min), så håper jeg slipper det..
Men får se.. Liker å ha alt i boks FØR jeg drar. Har jo reist en del, og har aldri hatt trøbbel før. Men virker som akkurat LH er litt vrient. Men dro OSL-FRA-DXB-MUC-OSL for et par år siden, og da mener jeg alt ble skrevet ut og fiksa før avreise? Utreise ihvertfall.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
|
![]()
Har ikke adgang til noen statistikk, men jeg mener å ha hørt at ca 20% feiler. Årsaken skal i mange tilfeller være at det mangler eller sendes feil APIS-info, noe som vil fører til at sjekkin-meldingen fra LH til det amerikanske CBP (APIS Quick Query) feiler. (Dette kan være så enkelt at man taster inn et feil nummer i passinfoen.) Og uten positiv respons fra CBP får man ikke sjekke inn.
Men som sagt, dette er bare ting jeg har hørt i forbifarten, så riktighetsgraden er usikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mener å ha lest en plass på LH for et par år siden at det var helt ok å gå rett til gaten for å få BP, man trengte ikke gå innom et servicesenter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
LH kjeden bruker et system som heter GUI, det samarbeider 50% av gangene ikke med SK sitt PAX system og man må sjekke inn på nytt evt få lagt på bagasjen i systemet!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flyklapper
|
![]()
Nja . .ikke helt .. Det LH bruker heter 'Pictures', som er et GUI (Graphic User Interface) som ligger oppå mainframe-systemet. GUI er bare en betegnelse på dette laget, som er det samme som f.eks. SAS' Starcheck/PACS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A Check - B Check - C Check osv. | ATC-flyradar | Flyteknisk forum | 9 | 11-12-2017 18:13 |
Check-in.dk | sk931 | Småprat | 0 | 07-09-2017 19:35 |
Check blue? | Dreyer | Flyteknisk forum | 2 | 03-04-2011 11:03 |
LN-KHB check | Glenn | Flyforum | 1 | 10-12-2010 22:14 |
Check-in | RIBRO | Flyforum | 7 | 17-11-2008 16:50 |