![]() |
|
![]() |
#501 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
(pga begrensninger) så hvis det stemmer har de vel like mye fritid som alle andre + 1,9 mill. W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Det er redusert arbeidsuke, og det er det en grunn til. Dette er noe som Avinor selvsagt har godkjent og er godt inneforstått med, allikevel er det utstrakt bruk av overtid pga for lite folk.
Det er uansett ikke redusert med 600timer som en feks måtte gå ved Røyken. Så nei, de det gjelder i eksemplene har overhodet ikke like mye fritid som alle andre + lønnen. Last edited by darkcho; 28-09-2012 at 06:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
1,9...., ikke rart man ønsker å holde antall flygeledere i Norge så lavt som mulig. Man sitter jo i pengebingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
Arbeidsmiljøloven setter selv begrensning på ukentlig arbeidstid på 36 timer for skiftarbeid, da dette naturlig nok anses som mer belastende, og begrepet overtid i denne lovens forstand inntrer ikke før man passerer 40 timer. Differensen kalles vel merarbeid.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() Last edited by Wig-wag; 28-09-2012 at 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
Avinor har ikke akkurat lagt seg i selen for å sørge for at det er nok flygeledere i Norge, og dette er resultatet. Jeg tror at hvis du tar en runde med de som jobber i Røyken, så vil de aller, aller fleste si et rungende ja til flere folk. Dette for å kunne jobbe mindre overtid og få mindre tendensiøs og usaklig kritikk i media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Det er vel påpekt utallige ganger her på forumet at NFF i mange mange år har påpekt overfor Avinor at det er for få flygeledere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2007
Posts: 59
|
![]()
Dette er trolig en Supervisor (altså en "sjef") som har diverse tillegg som vanlige FLL ikke har, og som samtidig har gått ektremt mye overtid.
Det ironiske er at man finner ektreme tilfeller av mye overtid, for så å klage/henge ut hele gruppen at de tjener for mye. Hadde ikke vedkommende gått mye overtid hadde det blitt forsinkelser på f.eks. ENGM, evt hadde luftrommet over Rygge/Torp/Skien vært stengt i tider, el. Da hadde man ropt og klagd på manglende velvilje, for å bruke Dag Falk Perdersens eget uttrykk, ie. manglende vilje til å gå overtid. Når man så går mye overtid for å forhindre/redusere forsinkelsene/stengning av luftrom blir man hengt ut fordi man tjener for mye. Hva med å skrive om: "Berit er FLL og har ansvaret for flere 1000-menneskeliv hver dag. Hun tjener 570.000,- i året..." Det man egentlig ønsker er at FLL skal gå 100-vis av timer overtid uten at man får betalt for dette... Uansett om man ikke går overtid, evt går mye overtid greier media og enkelte forumister å vri det til noe negativt. Hadde det vært opp til meg hadde det vært forbudt med overtid for FLL (som flere andre land har), og Avinor måtte holde seg til AML uten unntak. Da kunne man sagt farvel til RUTEtider på GM osv, men da haddde man også fått belyst den reelle underbemanningen som eksisterer. Det er svært få som synes sykepleierne tjener nok, men det er fint lite sammenlignbart med en FLL/Sup med 600t overtid. Er det greit at eiendomsmeglere tjener 2mill. i året? Advokater 5mill? Lite sakelig spør du meg. Vedkommende har forøvrig jobbet langt mer enn en som jobber 8-16 hver dag(hørte jeg sommertid?), uansett hva Dag-Falk mener om saken. Last edited by Fornax; 28-09-2012 at 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
[QUOTE=Fornax;784526]Det man egentlig ønsker er at FLL skal gå 100-vis av timer overtid uten at man får betalt for dette...
Uansett om man ikke går overtid, evt går mye overtid greier media og enkelte forumister å vri det til noe negativt.QUOTE] Jeg tror du tar feil. Jeg er overbevist om at det man egentlig ønsker er at flyene kommer og går til oppsatt tid. Når det ikke skjer, til tross for at man har utbetalt opptil 1,8 mill, så reagerer man og spør hvordan det kan henge sammen? Og det må være legitimt. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Knut Skaar fratrer som flysikringsdirektør i Avinor
http://www.avinor.no/avinor/presse/_...&id=181-149233 |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]() Quote:
Du må dele det tallet med 3 for i det hele tatt å nærme deg min lønn.
__________________
meep meep ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Ser ikke noe galt i å tjene opp til 1,9 mill når det er slik etterspørsel etter flygeledere (i motsettning til piloter).
Men da bør man ihvertfall være nogenlunde fornøyd med lønnen sin... W |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Det virkelig store mysteriet er om sjefen for Avinor kan tjene enda mere enn dette.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Nå kan mannen bak problemene få sparken
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2484473.ece Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
For Rødes del skulle han vel kanskje ønsket at den rapporten var ferdig til rettsaken.
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
HVIS det man leser i DN stemmer, så setter det hele "sommerens" problemer ved OSL i et nytt lys. Har selskapene fått unødige problemer skapt av en mann eller gruppe med et markeringsbehov som DN hevder? Eller er det faktisk slik at man etter lønnsoppgjøret følte seg utslitte og ekstremt underbemannet.
Uansett hva man måtte mene, så kan en fellende dom mot den tillitsvalgte sette sommerens såkalte bemanningsproblemer i et helt nytt lys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
Forøvrig jobber Arbeidstilsynet fremdeles med å få oversikt over situasjonen i Røyken, det går nok litt mer tid før konklusjonen er klar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |