![]() |
|
![]() |
#481 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Oppegård/DXB
Posts: 296
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Videoblogg uke 38: Konsernsjef Dag Falk-Petersen har samtale med Direktør Flysikring Knut Skaar om leveransene i Flysikring.
http://youtu.be/tqHb_d9xNYA |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Synd at det må en granskende nrk-reportasje til, før ledelsen innrømmer at de har (en stor del av) skylda.
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]()
Aftenbladet.no skriver at SAS krever 1000 kroner pr forsinket minutt i kompensasjon, tilsammen 26,321 millioner.
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...r-3036626.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Selvfølgelig skal flyselskapene få erstatning. Rydd opp, Avinor!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Da blir det arbeidsrettssak av det hele. Innslaget virket ikke spesielt bra for Røde her:
http://www.nrk.no/okonomi/far-skylda...kaos-1.8333894 NRKs kommentator er for øvrig inne på det essensielle sett i en større samfunnsammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Er vel aldri skjedd før i norge at en tillitsvalgt er fjernet på slik måte? Kan mao skape presedens det her. Viktig sak for både Avinor og NFF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]() Quote:
Det ble også krevd noen friske lønnstillegg, utdrag fra en av e-postene Røde skal ha sendt Avinor (sitat fra NRK reportasjen): Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
I så fall er det jo enda mer oppsiktsvekkende at noe slikt skjer først i en statlig bedrift, og ikke i det private næringslivet. Det er tydelig at noen og en hver kunne hatt godt av et grunnkurs i kommunikasjon og spillereglene i arbeidslivet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 46
|
![]()
Var der noe særlig forsinkelser pga. bemanning opp GM i sommer?
Var ikke det meste problemer på Røyken? Syns der er mye sammenblanding av Røyken og Gardermoen i denne salaten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,289
|
![]()
Det jo Avinor begge steder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 18
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Newcomer
Join Date: Apr 2008
Location: ENGM
Posts: 42
|
![]() Quote:
![]() Vaktilisten er såklart..magelfull som den er...satt opp av ledelsen, men også såklart drøftet med tillitsvalgte som er prosedyren på dette. Over lang tid har dette vært praktisert og "kannibalisere" fremtidig vaktliste for og unngå forsinkelser "i morgen" som også Røde sa i dagens intervju med NRK ![]() Dette er en enhetspraksis som så og si alle Supervisorene har drevet med i lange tider (med ledelsens velsignelse), så det er ikke tillitsmannen som har gjort dette. (selv om han nå blir forsøkt "hengt" for en enhetspraksis ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Det som kommer fram nå viser at årsaken til sommerens situasjon kanskje ikke var så ensidig som en del vil ha det til. Fint at dette belyses fra flere kanter og så får vi håpe at rapporten blir god når den kommer og at alle sider kommer fram slik at man kan lære og unngå å stille seg i samme situasjon seinere!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Men nå er vel Røde både tillitsmann OG supervisor? Da blir det fort vanskelig å forsvare seg med at man gjorde noe kun i kraft av å være den ene, og ikke samtidig det andre.
__________________
meep meep ![]() Last edited by rymle; 27-09-2012 at 19:52. Reason: fikse quote'n |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2011
Posts: 149
|
![]()
Innslag på Dagsrevyen no om lønn for tilsette på sentralen på Røyken. Enkelte med over 1.800.000 i løn inkl overtid. Det er jo relativt friskt
![]()
__________________
Upcoming flights: KRS - CPH - DBV - CPH - KRS (WF/SK) June/July http://my.flightmemory.com/ghostern |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Er temmelig mye av de kronene der som er overtid for å si det mildt. Eksemplene som brukes er jo de som har soleklart mest overtid, og ikke representativt for den gjennomsnittlige flygelederen hvor lønnen er langt lavere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
1,8mill er laaaaangt over gjennomsnittet til norske flygeledere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]() Quote:
For å sette det i perspektiv, så tjente statsministeren i 2010 ca 2 mill ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
Om det er riktig at man kan ha inntekt på 1.9 så er det et resultat av overtid. Jeg er flygeleder og jeg misunner ikke mine kolleger ved Oslo ATCC denne inntekten, jeg synes det er helt greit å ha fri på min fritid. Jeg tar/får også overtid på den enheten jeg jobber, men det er innenfor rimelighetens grenser, såpass at jeg synes det er greit med litt ekstra penger, og at det er innenfor den mengden som gjør at det ikke ville rettferdiggjøre for arbeidsgiver å ansette flere flygeledere. Å jobbe så mye overtid at man dobler inntekten (selv om overtid kan være godt betalt, det er det samme som noen flyselskap kaller "salg av fridager") tyder på at dette er hinsides rimelighetens grenser for hva man kan pålegge arbeidstagere.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() Last edited by Wig-wag; 27-09-2012 at 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |