![]() |
|
![]() |
#9 | |
:-)
Join Date: Aug 2010
Posts: 102
|
![]() Quote:
Idag er situasjonen annerledes. BK, Ryanair og andre klarer å levere flyreiser til langt billigere priser enn de store selskapene som har vært til stede i mange tiår. Billettprisene og kostnadene til LH, IB, SK med flere er derfor for høye i dagens marked til å gå med overskudd. Det blir feil av klagetoppene til SAS å si "se til Lufthansa, der har SK noe å lære, man får mat og snacks++" når LH, i dagens marked, taper penger så det suser på sine ruter i Europa. Som følge av medias interesse for LH den siste tiden burde flere være klar over det. Jeg tror at nettverksselskapene, som LH, ønsler å beholde merkevaren og verdien av LUFTHANSA. Derfor etablerer de nye selskaper eller "leier" inn egne som Germanvings, Tyrolean og andre egeneide LCCs til å operere i regi av LUFTHANSA, AUSTRIAN osv.. Og dette til 30% lavere kostnader - Selskapet, overskuddet og arbeidsstokken består. Se på det som RUTER og anbudskollektivtrafikken i Oslo, bare uten anbudet. Om dette er den beste langsiktige løsningen for selskaper som LH gjenstår å se. Kostnadene kunne nok vært senket på mange andre måter også. F.eks de involverte parter vedgår å senke sine krav og møtes litt mer på midten enn den "alt eller ingenting"-mentaliteten jeg føler regjerer idag. Last edited by ole99; 26-09-2012 at 10:10. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Legacy carriers" i Europa med flest direkte forbindelser fra hovedlufthavn | EvakCPH | Flyforum | 3 | 17-08-2016 16:33 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
I serien "How low can you go...." Denne damen får det til... | ENGM RAMP | Flyforum | 6 | 14-11-2008 07:18 |
I serien: "How low can you go" - UA "forbedrer" seg igjen | Tommy777 | Flyforum | 78 | 22-09-2008 19:44 |