Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2012, 18:08   #1
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: SAS: - DY har lurt nordmenn til å tro at billige flybilletter er den nye standard

Jeg lurer på når det var mulig å fly OSL-BGO eller OSL-TRD til kr 170 eller lavere?

Quote:
Det er jo ikke logisk at det skal være dyrere å reise med flytoget enn det er å fly til Trondheim og Bergen, og det er heller ikke logisk at et par glass vin ved "gaten" koster mer enn å fly til Kristiansand.
Flaska med prosecco jeg kjøpte på Seafood for noen uker siden var mye billgere enn billetten til BGO med SAS - selv ikke krabben og sushien i tillegg tilsvarte billetten.

Hva er det denne Evind Roald prøver seg på, desperat er i hvert fall bare fornavnet.
Old 23-09-2012, 18:41   #2
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

Default Re: SAS: - DY har lurt nordmenn til å tro at billige flybilletter er den nye standard

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Jeg lurer på når det var mulig å fly OSL-BGO eller OSL-TRD til kr 170 eller lavere?
Nå koster det vel 250 kr en vei med flytoget fra Drammen, så det Roald sier er ikke hypotetisk feil, hvis du tar med at DY selger billetter til 199,- på kampanjer.

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Flaska med prosecco jeg kjøpte på Seafood for noen uker siden var mye billgere enn billetten til BGO med SAS - selv ikke krabben og sushien i tillegg tilsvarte billetten.

Hva er det denne Evind Roald prøver seg på, desperat er i hvert fall bare fornavnet
Hvis du skal bruke egne eksempler er det jo en fordel om du kan fortelle litt mer om hvordan du gikk frem. Når kjøpte du billetten? Var det ettermiddagsavgang? osv. Som du vet selv er det mange faktorer som avgjør prisen på billetter.
Selv reiste jeg OSL-BGO med DY i forrige uke. Betalte 989,- uten sete og bagasje. Kunne valgt en mye senere avgang som var mye billigere, men tid var viktig for meg.

Forøvrig synes jeg det er bra at SAS tar et oppgjør med prisene i Norge. Bare synd Norwegian allerede har dratt det så langt at det nå går så drastisk på bekostning av arbeidstakerne i alle selskapene.
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules