![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2009
Location: Mosjøen
Posts: 220
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]()
For det første - positivt av WF stadig ekspanderer forsiktig. Det er jo også et selskap som er medlem av den "eksklusive klubben" med mer penger inn en ut. De har vel heller ikke vært "havarert og restrukturert" som mange andre ha vært.
Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,582
|
![]()
Er det ikke noe forskjell i det elektriske systemet på SAS (som hadde noe eget) og det som finnes i WF-sine fly? Skal de gjøres noe her, eller er det allerede gjort noe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]() Quote:
http://q400nextgen.com/en/#/q400/comfort/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Malev hadde "bare" 72 seter i. WF har vel 78 i sine.
Men Malev hadde 4 Q400 som er ex-SAS. Hvilke individer skal til WF, og hva skjer med det siste flyet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Newcomer
Join Date: Jan 2012
Posts: 5
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
Vet inte exakt men SAS flygen var ju en early production maskin. Kanske WF vill updaterz maskinerna till samma cfg som de har. Det hände ju lite utveckling mellan de första och nuvarande modell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Fornunftig avgjörelse a bruke disse flyene som man ikke far plassert eller solgt pa marked.
Likevel haper jeg at ingen journalist dykker i arkivene etter de utsagn av de tidligere SAS ledelse "disse fly kommer aldri a fly for SAS Gruppen igjen...". Det ble jo grunnen til at ogsa WF matte skifte ut sine Q400 til Q400NG, en dyr prosedyr, som rett og slett egentlig ikke ble nödvendig...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
|
![]()
Maskinene skal igjennom en kraftig oppgradering. Blant annet får de nytt understell. De er ikke 'NG', men innen de settes i trafikk vil de i praksis være lik de andre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: OSL
Posts: 226
|
![]() Quote:
Og for ordens skyld står det noe om forskjellene på AC/DC her: http://www.pprune.org/tech-log/22164...-dc-power.html Last edited by LN-FAB; 24-09-2012 at 15:50. Reason: Tillegg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 67
|
![]()
Fløy med en Ex Malev kaptein her om dagen. Ifølge han var disse flyene i ganske dårlig stand. Noen som vet mer om dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 67
|
![]()
Han snakket om motorfester og landing gear blandt annet. Han fløy selv på 737 flåten, så han har kanskje ikke inngående kjennskap til detaljene, men jeg fikk inntrykk av at maskinene ikke var tat særlig godt tatt vare på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 267
|
![]()
Riktig at SK benyttet AC power ved ground stop, og at WF benytter DC. Flyene har imidlertid tilkoblingsmulighet for begge deler. Dog - det sies at SK opplevde vesentlig flere "rare" elektriske feil enn det WF noen gang har gjort, og det ble en tid mumlet om at dette skyldtes bruk av AC fremfor DC ved ground stop.
Det er vel også noen andre snåle løsninger på SK-maskinene. EVAC-signal, som ikke er WF-standard... og noe annet småplukk. Med hovedproblemet er nok at det ikke finnes personellkapasitet til å gjøre jobben. Mange andre tekniske jobber på gang også ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,582
|
![]()
Ifølge Skyliners skal den første maskinen nå være sendt til EIN for maling. Betyr det at det ikke er veldig lenge til den kommer i WFs tjeneste, hvis det fortsatt er planen?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Det er fortsatt planen at den skal inn i WFs tjeneste ja, og det skjer i løpet av måneden tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Denne flytypen tok SAS ut men andre selskap flyr fortsatt med SAS sine Dash 8-Q400 | Twin Otter | Flyforum | 5 | 25-03-2010 11:36 |
Q400 nr.2 til Widerøe | Olebno | Flyforum | 14 | 13-08-2008 13:37 |
Widerøe Q400 för 249 kr på SAS Webshop | HansJ | Samlerhjørnet | 5 | 21-01-2008 14:52 |
Q400 i Widerøe | sukram | Flyforum | 39 | 08-01-2008 20:59 |
SAS Dk sliter med Q400 og MD80 | CK | Flyforum | 9 | 06-04-2006 09:21 |