![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
DAT har innkalt til pressekonferanse på Rygge torsdag 6/9 kl. 12.00.
De vil prisregulere sine flighter for å gjøre selskapet mer kjent og attraktivt. For DAT og Moss Lufthavn Rygge sin del ønsker jeg lykke til. Vi som er brukere trenger dere begge. ![]() Last edited by TenFour; 05-09-2012 at 21:58. Reason: Ord utelatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Spennende, spennende!
DAT har virkelig troen på Rygge, håper de kan få bedre grep på innenlandsmarkedet fra Rygge. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Skal vi se nordover tro, og kanskje har ''ny innkjøpet'' av OY-RUG ATR72 noe med dette og gjøre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy faktisk Rygge-Bergen-Rygge med DAT i går. Flyet var ca. 1/2 fullt begge veier. Ved beskuelse av pax tror jeg det var svært få som hadde betalt reisen med egen lommebok. Og det er vel det som er poenget. Det må gjøres noe med prisen, for å få "mannen" i gata til å ta turen med DAT.
Ros til besetningen som fikk dette til å bli en en ok tur, til tross for mye turbulens. Høye smørbrød i starten for et år siden, var byttet ut med den minste sjokoladen jeg har sett. Men, hva gjør vel det når vi gjorde unna Bergen-Rygge på 45.min. i skikkelig møkkavær. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Front section flyer
|
![]()
Hvis folk regner inn hva det koster med bussen extra når du kjører til OSL så kan de legge til ca 400.- på billettene fra OSL.
Men problemet er at mannen i gata i Østfold ikke har snøring på hva DAT er for noe. Er da nok av buss holdeplasse de kunne dekorert med reklame, eller hva med å kjøpe seg plass i avisene i Østfold? Mange tror fortsatt at de må til OSL for å dra til BGO. Så ja de har en hel%€%&s jobb å gjøre med å markedsføre seg for mannen i gata.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
30 % lavere priser, to daglige avganger til Bergen man-fre, mens Trondheim blir en ren helgerute og skal kun flys fredag og søndag gjennom vinteren.
http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.8312798 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
På generelt grunnlag er jeg uenig med deg, mitt inntrykk er det motsatte. Det er derimot større grunn til å se på hvor mange østfoldinger som i utgangspunktet faktisk reiser daglig mellom hjemfylket og de destinasjonene DAT tilbyr. Det er hyggelig med DATs dansende propellmaskiner på RYG, men å skape et marked a la O'Leary med 50-setersmaskiner innenriks fra Rygge er risikosport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette minnte meg om en dag jeg hadde med barnebarnet mitt bort på Rygge.
Da vi stod ved gjerdet så vi ATR'n til DAT stå parkert, og han utbrøt: Besse, der står det jo et Lego fly! ![]() Du verden tenkte jeg, og når sannt skal sies så er det jo noe danskt over det. Tilbake til pressekonferansen i dag så er jo den belyst her. Får bare håpe at det blir flere enn 2 plasser med lavpris pr. flight. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Det er veldig synd. Men DAT aldri lykkes på RYG. Til det er kjennskapen til deres selskap for dårlg og markedets betalingsvillighet for svak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror DAT får det til. Kjennskapen deres til det norske markedet er stor. De bygde opp Florø til en suksess på ruinene som Coast Air etterlot seg der og fikk fint grep om Røros.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Syns egentlig ikke dette var så mye å juble over. Skal til Trondheim 5 oktober med retur 7 oktober. Under kommer hva jeg må betale fra Rygge vs Gardermoen. Jeg er 25 år og reiser som student/ungdom hos SAS og DAT. Bor i Sarpsborg og reiser kollektivt.
Rygge (DAT) Bortreise 5 oktober: 595 kr pluss 95 kr i flybuss Sarpsborg til Rygge Hjemreise 7 oktober: 1 495 kr pluss 95 kr i flybuss Rygge til Sarpsborg Her kan jeg velge mellom, ett fly hver vei Gardermoen (SAS) Bortreise 5 oktober: 584 kr pluss 285 kr i flybuss Sarpsborg til Gardermoen Hjemreise 7 oktober: 584 kr pluss 285 kr i flybuss Gardermoen til Sarpsborg Her kan jeg på bortreise velge mellom 15 avganger og hjemreise 9 avganger Totalt vil det koste meg 2 280 kr å reise med DAT fra Rygge, mens det vil koste meg 1 738 kr å reise med SAS fra Gardermoen. Med tanke på pris, frekvens og hvis vi ser bort fra at det tar meg drøye 2 timer hver vei til Gardermoen så er det ikke noe tvil om hva ungdom under 26 år velger. Så håper DAT får opparbeidet ett bedre tilbud. Skulle gjerne flydd DAT, men ikke for alt i verden.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At folk ikke ser verdien med aa ha flighter minutter unna der man bor med billig parkering, fatter jeg ikke... Det blir som her i Chicago: Dersom man tar turen til Milwaukee som er ca 10 mil nord eller litt over timen med tog, kan man spare stort paa flybilletter. Men naar flyplassen ligger 15 minutter fra heimen, gidder ihvertfall ikke jeg det ![]() Bortsett fra Ryanair eller charter, er det Rygge flyplass ikke liv laga, ferdig med det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Altså jeg kunne sikkert flydd fra Rygge. Det er mye nærmere og jeg vil gjerne støtte lokal flyplassen min. Men når flyet har avgang fra Rygge kl 13.30, så blir det for tidlig på en fredag. Og da MÅ man til Gardermoen lissom.
![]() |
#15 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For meg som har forelsket meg i storbyen Riga, er Rygge en genial flyplass. Men til alt annet må jeg opp til Gardermoen for å komme meg ut i verden. SomTommy og Hpkris sier, Ryanport Rygge er ikke liv laga for anna enn charter og Ryanair. Synd, men sant....
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |