![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Okei takk skal du ha, tar ikke bilder da jeg ikke har kamera som kan gjøre det. Men misstenker nok at jeg drar på festningsvollen når showet begynner ja. Men skal heller ikke være noe problem å se det fra Rådhusplassen, dog for man sola midt imot. Men det er jeg vant med blant annet fra årets show i Bodø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Newcomer
|
![]()
Denne har "fløyet" inn på Rådhuskaia nå. Beklager dårlig bildekvalitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Amatør
|
![]()
OBS - OBS!
Festningen ovenfor Akershuskaia kan muligens bli ræva, Costa NeoRomantica ligger til kai der frem til 14:00 på lørdagen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk men displayene begynner vel ikke før kl 1400. Og den er vel heller ikke så høy at det gjør noe. Står du oppe på vollen bør du fint kunne se over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis alt går etter planen trener Eskil 1220 i dag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() ![]() Sitat: Forsvaret inviterer til spektakulært og gratis flyshow over Oslo havnebasseng 1. september med en storslått forsvarsutstilling på Rådhusplassen. Utstillingen er også er åpen 2. september. Som følge av flyshowet vil befolkningen i Osloregionen oppleve økt lydnivå. Forsvaret vil gjerne gjøre oppmerksom på at lydnivået vil være spesielt høyt mellom klokken 14.00 og 14.10 på lørdag, ettersom et F-16 jagerfly vil gjennomføre demonstrasjonsflyvning over Oslo havnebasseng. Derfor er det viktig å beskytte ørene. Forsvaret vil dele ut gratis ørepropper til de som ønsker det, og det vil finnes egne øreproppstasjoner på Rådhusplassen under arrangementet. Forsvaret samarbeider med mange for å ivareta sikkerheten under arrangementet. Blant Forsvarets samarbeidspartnere under flyshowet er Fylkeslegen i Oslo og Akershus, Oslo politidistrikt, Oslo brann- og redningsetat, ambulansetjenesten, Bymiljøetaten blant en rekke andre. Forsvaret vil bemanne deler av Rådhusplassen med uniformerte vakter utenom arrangementets åpningstid fra og med torsdag. KNM Fridtjof Nansen vil dessuten legge til kai ved Akershusstranda i nærheten av Rådhusplassen fra fredag til mandag. Kilde: http://forsvaret.no/aktuelt/publiser...s-flyshow.aspx Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Amatør
|
![]()
Stabæk_fan, ett skip bruker ikke 30 sekunder på å forflytte seg....og forstyrrende vil det også være. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Et annet spørsmål, jeg har sett litt på kartet og tror det vil være fint å stå ved fergekaia og se på showet. Finnes det enda bedre sted som er lett å komme til med barnevogn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tar en tur ned i ettermiddag etter jobb for å se Patrouille de France sin "rehearsal", kommer med en liten update om hvordan displayline er lagt opp etter det
![]() Har aldri vært på Hovedøya selv, så jeg vet dessverre ikke hvordan det er å komme frem med barnevogn der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ellers er vel og Tjuvholmen et greit alternativ. Uansett sett utifra displayline så skal det ikke være noe problem og få med seg oppvisningen til PDF ifra Rådhusplassen. Uansett jeg skal ned å se i ettermiddag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Oppdatert tidsplan vil komme på forsvaret.no etterhvert i dag.
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Last edited by Hypern; 31-08-2012 at 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ulempen med å ikke stå direkte på rådhusplassen er vel at man går glipp av informasjon fra speaker? Det er jo tidvis interessant...
![]() |
#55 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg er egentlig bare glad for å slippe å høre på maset til Jan Erik Larsen :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Altså man hører jo flyene bedre enn speaker, blir like meningsløst å skulle få oppmerksomhet uten mikrofon i en forsamling som støyer mye. Neida er da noe interessant innimellom, men jeg fulgte særdeles lite med på hva speaker sa da jeg var i Bodø i juni. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan melde om et fantastisk show fra patrouille de france dagen før det braker løs. Detta lover bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Newcomer
|
![]()
Så PDF-flyene på Skullerud for en halvtime siden, men så bare seks fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Var nede mellom Sjursøya og Malmøya før i dag, og fikk noen relativt lave passeringer over hodet av franskmennene. De var i hvertfall 8 fly. Er de stasjonert på Rygge mens de er i Norge? Så ut som de forsvant sørover etter å ha lekt seg over Oslofjorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Japp på Rygge. Var et par ganger de neste snittet Akershus festning og Cruiseskipet som lå nedenfor. De beste plassene er faktisk de små pirene som stikker ut fra Rådhusplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly&vin Oslo 20. september... | EB | Flyforum | 32 | 21-09-2017 09:00 |
Fly, øl og spennende foredrag i Oslo fredag 2. september | fluxie | Flyforum | 60 | 04-09-2016 09:06 |
Oslo 01 september 2012 | Seabee | Bilder & foto | 6 | 03-09-2012 08:21 |
Park Inn Oslo Airport åpner 2. september | Herlov | Reiseforum | 8 | 17-08-2010 20:19 |
Med Japan Airlines Oslo-Helsinki i september | EB | Reiseforum | 7 | 18-11-2008 05:59 |