![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]()
Spot on! Jeg syns det er bra at andre interesserer seg for vår arbeidshverdag, men man burde ha i bakhodet som "outsider" før man uttaler seg høyrøstet, er akkurat det at man synser hvis man ikke har direkte egen erfaring å komme med...
|
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Alternativt så får vi erkjenne at det faktisk er fullt mulig å diskutere dette også for outsidere, og jeg tror faktisk at mange av oss outsidere har en relativt brukbar oversikt over forholdene og vilkårene etterhvert som informasjonen har tilflytt oss her inne (selvfølgelig ikke like god kunnskap om dette som dere som lever med dette daglig, men likefullt sannsynligvis mer enn nok til å kunne diskutere dette). Det vi ser gang på gang, og som jeg har poengtert til det kjedsommelige, er at insidere som skulle visst bedre velger bevisst eller ubevisst å legge frem kun deler av informasjonen. Det er jo en kjent teknikk, og slikt klarer selv outsidere å gjennomskue (for noe av informasjonen er faktisk mulig å finne fra objektive kilder). Når man så bruker slike debatteknikker så inviterer jo det til motinnlegg når logikken brister når man går fra observasjoner til konklusjoner. Et av mange eksempler er dette med piloter som skattesnytere, og hvor utrolig vanskelig det er å finne ut av hvor man skal skatte. Ja, du finner sikkert dem som ikke betaler skatt, men du finner også dem som betaler sin skatt. Det finnes sikkert også de som er usikre på hvor de skal skatte, men det finnes også de som har fått avklart hvor de skal skatte og hvor mye de skal betale. Jeg klarer fortsatt ikke å forstå at dere stempler en hel, stor gruppe av piloter som skattesnytere, fordi dere har noen dere kjenner som gjør dette og fordi det finnes noen saker hvor piloter er dømt for dette. Hva angår synsing så er det vel synsing i alle retninger fra både insidere og outsidere. Det er f.eks. ikke synsing å vise til det generelle lønnsnivået for piloter i Norge for å indikere hvorfor man kanskje er så opptatte av dette fra fagforeningshold. Det er ikke synsing å vise til at pilotene på kontrakter har housing allowance i tillegg til lønnen, det er ikke synsing å vise til at en årsak til at lønnen er lav er at man betaler ned på en TR (selv om mange av dere nok mener at dette burde blitt betalt av selskapet - men slik er det vel ikke overalt som det er?), og det er ikke synsing å vise til at det faktisk ikke er slik at alle kontraktspiloter er skattesnytere eller at det er klin umulig å finne ut av skatteforholdene. Dette er faktiske forhold. Last edited by TOS; 01-09-2012 at 11:18. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyingBlue(s) endrer betingelser | Discus | Flyforum | 4 | 28-10-2008 15:38 |