Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-08-2012, 23:44   #1
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
I et flertall av artiklene i media i det siste hvor de har vært i direkte kontakt med kontraktspiloter, så sier de at de sliter med å få oversikt over hvor de skal skatte, da det er flere land involvert....
Vel, det er ikke det jeg har hørt. Dessuten har vel Norge skatteavtale med de fleste land i Europa, så det skulle ikke være uoverkommelig å finne ut av.
TOS is offline  
Old 30-08-2012, 23:50   #2
Earlybird.
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Vel, det er ikke det jeg har hørt. Dessuten har vel Norge skatteavtale med de fleste land i Europa, så det skulle ikke være uoverkommelig å finne ut av.
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8289379

"– I en kontraktsverden kan man ofte oppleve at flyselskapet sitter i et land, kontrakten din er i et annet land, mens basen din er i et tredje land. Dette gjør det veldig vanskelig for den ansatte å navigere seg rundt i sosiale spørsmål, forteller Aleksander Wasland i Norsk Flygerforbund."

"NRK har vært i kontakt med flere kontraktspiloter som er usikre på hvor skatten deres skal betales når de i arbeidsforholdet sitt må forholde seg til tre ulike lands lover og regler."
Earlybird. is offline  
Old 31-08-2012, 00:35   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
"– I en kontraktsverden kan man ofte oppleve at flyselskapet sitter i et land, kontrakten din er i et annet land, mens basen din er i et tredje land. Dette gjør det veldig vanskelig for den ansatte å navigere seg rundt i sosiale spørsmål, forteller Aleksander Wasland i Norsk Flygerforbund."

"NRK har vært i kontakt med flere kontraktspiloter som er usikre på hvor skatten deres skal betales når de i arbeidsforholdet sitt må forholde seg til tre ulike lands lover og regler."
Ja, og jeg har altså hørt at man kan få vite hvor man skal skatte også som kontraktspilot. Hvis du er bosatt i land X så er det et rimelig utgangspunkt å tro at det er der man skal skatte. Skatteavtalene man har mellom de fleste land i Europa håndterer normalt forhold hvor flere land er involvert.

Det jeg kanskje kan tenke meg er problematisk er å finne ut hvilke skatteordninger som er mest gunstig totalt sett, men jeg har liten tro på at man gjør mye galt om man betaler inntektsskatt til Norge om man er bosatt i Norge.
TOS is offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
FlyingBlue(s) endrer betingelser Discus Flyforum 4 28-10-2008 15:38


All times are GMT +2. The time now is 16:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.