![]() |
|
![]() |
#821 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg hadde uten tvil tatt jobben jeg når jeg var ferdig på flyskolen. Jeg vil faktisk anse det som en ganske grei lønn for en helt nyutdannet pilot med lavt timetall. Men det må vel bakes inn litt tillegg for lange dager og ubekvem arbeidstid, hvis ikke er vel lønnen kanskje litt lav. Og da tenker jeg selvsagt at lønnen utbetales i Norge hvis det er her man jobber mest, med arbeidsgiver som trekker skatt, sparer pensjon og har forsrikringer...
|
![]() |
![]() |
#822 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Folk fra Forsvaret er vel nå en forsvinnende liten gruppe siden vilkårene sivilt de siste årene har blitt så dårlige at man velger å bli når pliktårene er over. Kanskje med noen unntak for de som vil fly helikopter i Nordsjøen. |
|
![]() |
![]() |
#823 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det går vel på generelle prinsipper dette her. Og der er det jo like store forskjeller som politiske meninger. Men velferdssamfunnet Norge er ikke bygd opp på slike kreative løsninger vi nå ser... |
|
![]() |
![]() |
#824 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 30-08-2012 at 22:25. |
|
![]() |
![]() |
#825 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#826 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#827 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det blir vel en litt sær problemstilling som jeg umulig klarer sette meg inn i uten å vite mer om avtalen eller hvor temporær den er. Jeg syns heller ikke eksempelet om et fly på wetlease er representativt mot DYs drift inn og ut fra Torp...
|
![]() |
![]() |
#828 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Quote:
P.g.a. dette vil det dermed bli en kamp om å komme seg inn på senioritetslisten og dermed er plutselig ballen hos arbeidsgiverne. Hvorfor skal de betale mer enn de trenger og dermed er kampen i gang for hvem som kan gi minst men samtidig få de menneskene de ønsker. Quote:
Last edited by Turtle; 30-08-2012 at 22:27. |
|||
![]() |
![]() |
#829 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Avtalen går over flere år. Jeg regner at det er lagt opp til at man skal bosette seg i Malaga området. Om en ønsker å pendle hjem til Norge eller Sverige må man ta de ekstra kostnadene. Jeg er ikke happy med utviklingen man ser i DY eller bransjen generelt, men merker at mange i Norge lever litt i Lykkeland fortsatt.
|
![]() |
![]() |
#830 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#831 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men når går vel Rutene til DY med kontraktspiloter på innenlandsproduksjonen etter det jeg har hørt... må jo være ganske sansynlig siden de har så stort behov for overnattinger at de valgte å bygge flyplasshotell... Ingen andre destinasjoner DY flyr til har dette konseptet.. |
|
![]() |
![]() |
#832 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mener du å påstå at du ikke har stilt spørsmålstegn ved kompetansen til slike ferske piloter og konsekvensene for sikkerheten tidligere (om det er i en av de drøyt 800 innleggene i denne tråden eller i en annen tilsvarende tråd er jo ikke spesielt relevant - saken er vel den samme)? Turtle er jo spot-on i sin kommentar.
Last edited by TOS; 30-08-2012 at 22:43. |
![]() |
![]() |
#833 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#834 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var ikke tema i saken om hva som omhandlet anstendig lønn siden det var det vi snakket om....
|
![]() |
![]() |
#835 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#836 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så når det er snakk om anstendig lønn så er det ikke et problem at man ansetter piloter med et lavt timeantall, men når det er snakk om sikkerhet og press på lønnsnivået så blir det et problem? Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette ikke hører sammen.
|
![]() |
![]() |
#837 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er heller ingen som med sikkerhet vet hvor lenge flygere med Malagabase skal fly innenriks i Norge. Det kan være en like midlertidig avtale og varighet. Uansett er det fullt lovlig for et hvilketsomhelst euopeisk selskap å slinge sine flygere på nattstopp for å operere ruter innen Norge basert på nattstopp. Dette var vel også et av ankepunktene i.f.m. DAT vs. Widerøe på anbudet i Lofoten da DAT ville brukt mannskap med base i København... Med mindre du stenger norges grenser for alt og alle fra utlandet kan jeg ikke se hvordan dette kan stoppes. |
|
![]() |
![]() |
#838 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvorfor skulle det spille noen rolle om lønnen betales ut på Isle of Man heller enn Spania? |
|
![]() |
![]() |
#839 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det har jeg ikke i en eneste setning sagt, dette dro turtle helt ut av gamle diskusjoner, og JA, jeg mener fortsatt at en 200 timer ikke burde gå rett inn i høyre setet... min personlige mening.. im entitled to it...
|
![]() |
![]() |
#840 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå må dere ikke blande det svært kontroversielle MPL-programmet med det å få en tradisjonell pilotutdannelse dekket av staten da. Skjønner at dere er på billig poengjakt i en allerede avsporet og idiotisk diskusjon, men litt gangsyn går jo an å beholde siden graden av påståelighet er så stor...
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyingBlue(s) endrer betingelser | Discus | Flyforum | 4 | 28-10-2008 15:38 |