![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Phillipines Airlines trenger å fornye deler av flåten og ønsker å vokse, og har bestilt tilsammen 54 nye fly fra Airbus.
34 A321 10 A321noe 10 A330-300 (i den nye oppgraderte MTWO varianten) http://www.flightglobal.com/news/art...rcraft-375819/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Kanskje de snart kan komme ut av den sorte skyggen og få tillatelse til å fly på Europa?
PAL har vært i store økonomiske problemer, men det hjalp visst på da Filippinenes største bryggeri; San Miguel gikk i mars i år inn med 500 mill USD og fikk derved 49% eierskap med det mål om å modernisere selskapet og flåten. Og det er vel det vi her ser effekten av. Resten av aksjene er eid av Filippinenes nest rikeste mann. Lucio Tan. Om jeg hadde spyttet inn en halv milliard usd for å kunne sitte med svarteper (dvs bare 49%) er jeg sannelig ikke sikker på gitt..... Men hell og lykke! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Trondheim
Posts: 187
|
![]()
Hvorfor får de ikke lov å fly til Europa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Mer presist er alle filippinske selskap bannlyst i EU på grunn av dårlig tilsyn med sikkerhet fra myndighetenes side. Vet ikke hvordan ståa er i PAL, men om ting er i orden og de skulle ha et ønske om å fly til Europa kan de vel underlegge seg andre tilsyn. Har forstått det slik at det er det Garuda Indonesia har gjort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Og da har de valgt å slenge på ytterligere 10 A330-300 (HGW) til totalt 20 maskiner
http://www.flightglobal.com/news/art...r-25bn-377043/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Oi!
Det kaller jeg en snarlig leveranse. Vil tippe på at de vil fase ut sine 747 maskiner da. De har jo en del A340 fra før. Ellers har jo Filippinene veldig nært forhold til USA, så det forundrer meg litt at ikke de heller handlet med den lillle flyfabrikanten oppe i Seattle... BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Förövrigt inte mycket Boeing i Filippinerna. Airphil Express, Cebu Pacific, Zest Air - alla flyger Airbus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Blir nok lite "nødhjelp" ifra USA er jeg redd for.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Philippine Airlines | OSLflyer | Reiseforum | 0 | 05-02-2013 22:54 |
Interline agreement Air China/Philippine Airlines | Savipix | Reiseforum | 0 | 19-12-2010 14:44 |
Philippine Airlines still on EU ban list | CebPac | Flyforum | 0 | 08-09-2010 13:32 |
Philippine airlines av rullebanen | memphis_belle | Flyforum | 1 | 26-10-2007 14:01 |
Philippine Airlines-bestillingen i boks... | Trety | Flyforum | 0 | 07-12-2005 13:32 |