![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis han mener at have dokumentation for det, så må han fremlægge det. Blot at antyde at konkurrenten skulle stå bag er usagligt og useriøst. Han skulle hellere forholde sig til beskyldninger om urent trav og en muligvis tvivlsom holdning til hvad der er mit eller dit i sin virksomhed.
![]() |
#102 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Kjos utelukker jo Jacob Trumpy ved å si "medansvarlig" - ut i fra den elektroniske versjonen ser jeg kun Jacob Trumpy som forfatter. Derimot er den jo utgitt på Kagge Forlag og Kagge har vel vært sponset av SAS i sin tidligere karriere og har vel som en del av sponsoravtalene opptrådt på SAS arrengementer / på vegne av SAS og på godt Kjosk kan vel det ansees å være kommunikator. Så jeg tror Kjos mener Kagge - my 2 cents
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som dere ser av mitt forrige innlegg så er det en annen kandidat også...
![]() Last edited by TOS; 13-08-2012 at 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, men det er jo opplagt at en god del her inne griper fatt i denne versjonen og tar det som versjonen av hvordan det faktisk er. Det var mitt poeng å bare understreke at det kanskje ikke er slik det oppfattes av et representativt utvalg av folk rundt Kjos. For ordens skyld får jeg vel bare understreke at jeg ikke aner hva som er den riktige versjonen.
Last edited by TOS; 13-08-2012 at 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Hvorfor dokumentasjon? Det er vel bare interessant hvis det er tvil om det han sier stemmer. (Jeg aner ikke, altså.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det var ikke noe hovedpoeng fra Kjos sin side å si at "SAS står bak boka", det var nærmest sagt i en bisetning at en av de som stod bak boka (ikke forfatteren) hadde en eller annen form for SAS-tilknytning - og hovedpoenget hans var jo at boka hadde en slagside (som de fleste uautoriserte biografier nesten alltid har) - men han sa jo også at den var "grei". Så det blir å trekke det noe for vidt å si at han beskylder SAS for noe som helst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Skriver man en uautorisert bok om et firma/gründer er det vanskelig å komme utenom det å bruke personer som har/har hatt tilknytning til den største konkurrenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Selvsagt, og jeg sitter med mitt eget inntrykk etter å ha lest ca halvparten av boken. Men enten får du la leserne gjøre opp sin egen vurdering, eller så får du understøtte din påstand med fakta for å skape en debatt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For øvrig var hovedsaken i innslaget at Norwegian fyller 10. år 1. september. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen Norge?!? Jeg trekker tilbake alle mine påstander og trekker sakte videre til neste mørke avkrok på nettet. Jeg forventer ikke noen form for dybde fra det programmet, og hvis de er eneste som har rapportert dette forstår jeg mangelen på dybde.
...og der beviste jeg effektivt at jeg sjekker Flyprat før jeg leser nettaviser ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjos hade väl bra insyn i SAS under lång tid? Hans fru Gerd arbetade väl i flera decennier som SK flygvärdinna? Jag är övertygad om att Kjos familjen haft god nytta av SAS, åtminstonne för sitt privata familjeresande under 1970/80/90-talen.
Last edited by L-1011; 14-08-2012 at 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ga meg nettopp i kast med denne boken, og hadde ikke kommet mange sider inn før jeg skvatt første gang ifb. hans få setninger om Partnair-ulykken. Altså, unnskyld utrykket, men WTF?? Slenger ut den gamle F-16 historien som om den skulle være en historisk sannhet. Er presisjonsnivået i resten av boka på samme nivå må den leses som ren fiksjon. Svært skuffa.
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Boken "Charterhistoria" nu ute | HansJ | Flyhistorisk forum | 3 | 08-11-2008 17:22 |