![]() |
|
![]() |
#421 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Med et et så stort frafall som 30-35% må screeningprosess til Avinor helt klart være for dårlig. Jeg ville i hvert fall ha foretrukket å bli gitt klar beskjed etter f.eks. fase 3 i opptaksprøvene at du ikke egner deg til å være en flygeleder enn halvveis inn i praktisåret få vite at du ikke egner deg til å være en flygeleder/vi ønsker deg ikke.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Samme test blir brukt i mange land. Tro det eller ei, men jeg har sett folk som har lurt seg gjennom testene. Testene klarer heller ikke oppdage en ting som dårlige holdninger.
Suksessraten endrer seg. Den har ikke vært like bra de siste årene, så det skal bli spennende å se hvordan skolebyttet(fra malmø til nord dakota) slår ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
At ikke en gang intervjurunden inneholder elementer som screener den sosiale intelligens - nei, her var det mye nedslående på en natt til lørdag.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
KGL, for å få mindre "hopping" mellom enhetene må man jobbe minst tre år på en enhet man får utsjekk på før man får søke seg videre. Dvs man i praksis kan skifte beite maks hvert fjerde år (opplæringstid+3år). Dette gjelder ikke om man blir beordret en plass, men man har 3 års plikttjeneste etter første utsjekk uansett.
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 05-08-2012 at 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
Scenarioet du beskriver er jo ikke spesielt for vår arbeidsgiver/yrkesgruppe. Det samme skjer blant piloter - begynner i et lite selskap som flyr Caravan, jobber på seg nok erfaring til å fly ATP for Westair, så flytter til Norwegian f.eks. Det blir jo akkurat det samme, bortsett fra at det er forskjellige arbeidsgivere. Naturligvis går det med ressurser til å flytte folk internt, som det gjør i enhver bedrift. Som andre har vært innpå - det er jo derfor folk "godtar" å jobbe 3-8 år på en mindre attraktiv enhet, mot at de vet at til slutt får jobb der de ønsker. Hadde jeg blitt forespeilet å måtte jobbe hele min karriere på f.eks. Andøya, så hadde jeg (1) ikke begynt på utdannelsen, eller (2) sluttet straks min pliktperiode var ferdig. Det er heller ikke god butikk.. og jeg skulle vel tro at det heller ikke vil øke antall søknader spesielt mye.. Man beholder ikke folk med å si "gratulerer med jobb i Kirkenes, du kan aldri skifte jobb eller arbeidssted". Nå er jeg forøvrig en av mange trøndere som jobber rundt i landet, og som venter på jobb på Værnes.. og der er køen formidabel, helt siden Trondheim ACC ble lagt ned :-( |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Way to go for å få dine ansatte til å yte ekstra og si ja til masse overtid ved neste anledning:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8281810 |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Norway
Posts: 138
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Hvor er du Quale, kom tilbake!
![]()
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Hvor er Knut Skaar i alt dette? Det eneste jeg har sett av uttalelser fra ham har vært bare "Beklager", "trafikkøkningen har vært større enn vi har tatt høyde for" og "kan ikke love at problemene vil være løst innen neste sommer". Har mannen bein i nesen eller han bare en av de byråkratiske nikkedokker?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
Som man sår, høster man senere... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Iflg. NRK Her&Nå (P1) får Avinor i Røyken besøk av arbeidstilsynet til uka, de skal telle og summere overtidstimer for å sjekke overtidsbruken.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Norway
Posts: 138
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Selskapene kalte inne ekstra mannskaper, jobbet gjennom natten med re-routinger, brant x antall tonn ekstra fjell. Alt fordi guttene og jentene i staten ikke evner å planlegge eller samarbeide.
Skremmende at det ikke får noen konsekvenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Men sommerproblemene synes å fortsette utover høsten. I går fredag la mannskapet foran i cockpit klart skylden på forsinket ankomst på LN-TUA til å være relatert til lite mannskap på Røyken. Vi kom oss da forsinket avgårde til Bergen slik at vi rakk SAS-flyet til Manchester.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
Helgebemanningen er heller ikke patent, det er strengt tatt ikke nok vakter til å holde tritt med trafikken. Fravær der, ingen til å gå overtid, og forsinkelsene forplanter seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Med andre kan vi da konstatere at det var en riktig beskrivelse av situasjonen fra cockpit på TUA som kunne ha veltet lasset.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |