![]() |
|
![]() |
#161 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Håper at Norwegian lager en reklamekampanje mot SAS basert på dette håpløse gebyr, SAS fortjener virkelig å bli latterliggjort nå. Håper de mister mange kunder og. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Korleis blir det då med til dømes gjennomgåande TRD-BGO-FDE?
![]() |
#163 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, da må du betale dobbelt ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Forklar meg gjerne hvor jeg tar feil, om jeg gjør det, så lærer alle noe her.
![]() |
![]() |
#165 |
Flyklapper
|
![]()
Bookingkostnader: Kostnad ved for eksempel å trykke på send-knappen i Amadeus. Hver gang man trykker på denne, plinger det i kassaapparatet i Nice, enten det er for å sjekke tilgjengelighet, seter, osv osv. Og det kan bli mange slike trykk selv uten at det blir salg av det. I tillegg skal man ha interface mellom bookingmotoren og nettsiden du sitter og fikler med hjemme.
Kredittkortgebyret er kun dette ... penger som går rett til kredittkortselskapet. Dette gebyret betaler ikke for noe av det jeg nevner over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
...men uten noen form for betalingsløsning så er jo bookingmotoren verdiløs? Kredittkortkostnaden må vel naturligvis gå inn i den store potten "salg og distribusjon" sammen med Amadeuskostnader og what have you.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Flyklapper
|
![]()
Selvfølgelig, men kredittkortgebyret er som en kommisjon som ikke tilfaller SAS. Disse pengene går til Amex, VISA og whatnot ..
Servicehonoraet går til å dekke SAS' kostnader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Flyklapper
|
![]()
Det er vel kanskje litt et spørsmål om hvordan man ser på det ... selvfølgelig kan man vri på det og si at det er en kostnad for å få booket billetter, men i mitt hode ser jeg ihvertfall på dette som forskjellige ting ettersom det kun er en del av betlingsprosessen og ikke har noe med kostnadene for å oppnå salget å gjøre.
Nå er jeg ikke noen ekspert på betalingssystemer, så jeg er ikke sikker på om dette er penger kredittkortselskapene 'holder igjen' eller om man etterfakturerer, men det er uansett ikke penger som tilfaller SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg vil anta at bedriftene som aksepterer kredittkort faktureres i etterkant, men dette vet jeg ikke noe om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For aa faa litt facts paa bordet: Jeg logget meg nettopp paa FTEF sin konto (ett lite firma som driver Mega DOene). Vi betaler 1,71% for Visa, Discover og Mastercard. 2,36% for American Express. Amex utgjoer mindre enn 10% av transaksjonene. Snittet er 1,801% kost. FTEF omsatte i fjor for 412K USD, saa vi kvalifiserer ikke for noen storkunderabatt. Tipper at SAS har en rabatt paa prisene over paa sikkert 30-40% minst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra svd.se:
Quote:
http://www.svd.se/resor/sas-infor-av...op_7383844.svd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hva driver dere på med?!? Jeg likte SAS sin filosofi med 0,-, men nå som bolaget går bort fra det bør de i alle fall tørre å innrømme det. Last edited by Commuter; 30-07-2012 at 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg lurer på hvor mye dette surret kommer til å koste dem i systemutvikling feil relatert til det. Kredittkort skal ha påslag debetkort skal ikke ha, prisen varierer fra hvor man starter reisen (ilfg. artikkelen). Så må FOT-rutene uansett holdes utenfor. Så begynner programmererne og gjøre sitt, SAS-IT roter det til med sitt og folk betaler for mye og for lite og ting funker ikke. Man ser etter hvert at dette ikke er gunstig, så skal man lage unnatak for Pandion, Gullkunder og sikkert noen andre. Deretter oppdager man at det ikke funker når man betaler dels med kontant og dels med voucher og må flikke litt på systemene osv. osv.... og forresten så skal co-brandede kort ha halv avgift hvis man er sølv og ingen avgift hvis man er gull så må man inn med enda flere årsverk i it-sytemene...
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 30-07-2012 at 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kredittkortselskapene tar sin provisjon og overfører resten til brukerstedet.
![]() |
#178 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I Danmark vil danskudstedte VISA-kort være undtaget, idet de enten er kombineret med Dankort, eller er debetkort.
I øvrigt nævnes gebyret at være 1,8%: http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=65334 Last edited by jefi99; 31-07-2012 at 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Lurker
|
![]()
Hmm, så alle svensker, og de fleste dansker slipper dette - det er jo positivt i det minste. Jeg har forstått det slik at stort sett alle norske kort med Visa anses som kredittkort - selv om de har banxaccept?
Forøvrig et heftig brand-selvmord dette, som jeg regner med koster de mer enn 2-300 millioner på sikt. Iom at gebyrfrihet har vært blandt SAS sine fokus i reklamekampanjer i flere år, så lurer jeg på om dette er en absolutt nødvendighet for dem, og at de egentlig ikke hadde et valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Om betalingskostnader ikke er inkludert i servicehonorarat betyr det jo at de andre som selger reiser med SAS må betale SAS for en (ekstern) kost SAS ikke har.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 31-07-2012 at 05:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS med nytt gebyr -Seteavgift | Dash | Reiseforum | 62 | 03-04-2014 11:22 |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |
Air Baltic innfører gebyr for innsjekk | Isbamse | Flyforum | 6 | 06-11-2009 09:23 |