![]() |
|
![]() |
#261 |
Newcomer
|
![]()
Jeg må korrigere meg selv litt: Én mann på ACC ble beordret, han var ikke på ferie men hadde vanlig frihelg. En mann på Farris TMA ble beordret (antar det var for å unngå nullrate i perioder), han hadde kun denne helgen igjen av ferien sin.. Såh, så veldig dramatisk var det kanskje ikke.. Dette er riktignok ekstremt uvanlig for oss. Jeg er ikke kjent med om dette har blitt gjort tidligere, ei heller hvordan slikt evt kompenserer.
Ja det er totalt for hele dagen jeg snakker om.. (4-5000 er ikke veldig mye, tror det var drøye 8000 idag fredag.) Last edited by QQsauce; 20-07-2012 at 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Men det er noe skjit uansett. Det ender jo med at det er vi som får ubetalt overtid med å ta inn jobben. Men altså om man skal sammenligne pest og kolera.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 20-07-2012 at 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Jeg må si jeg er fryktelig spent på hvordan det blir på både lørsdag og søndag. Og så lurer jeg litt på hva 4-5000 timer vil bety i praksis. Snakker vi da om opp til 3-4 timer forsinkelse kanskje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, selvsagt kan de også gå tom for flygeledere på grunn av at de ikke orker mer, men det ser ut til at presiseringen fra sommerresidensen var nødvendig. Forøvrig hadde det vært en fornøyelse å ha vært flue på veggen under en inspeksjon fra Arbeidstilsynet hos Avinor ser det ut til, spesielt med de opplysninger som har kommet frem i kveld.
![]() |
#265 |
Newcomer
|
![]()
Et par timer før jeg gikk fra jobb i kveld var estimatet 48 min average delay.. Det er mildt sagt usikkert dog.. Sikkert en hel del flights som ikke var meldt inn ennå, samt usikkerhet rundt overflights m.m. Ta det med en feit neve salt. Søndagen mangler også noen vakter, men tror ikke det blir voldsomme utslag med mindre noe uforutsett skjer mellom nå og da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva gjør selskapene med tanke på forpleining når forsinkelsen er over 2 timer? Kommer dette under ekstraordinære omstendigheter? Noen som har erfaringer med dette de siste ukene?
http://www.forbrukerrådet.no/tips-og...e/forsinkelser |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at Lothe vil ha overlappende tjenester levert fra forskjellige sentraler. Tydelig at han ikke vet hva han snakker om...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Ja, det er litt morro når bedrevitere uttaler seg. Bare synd folk tror alt det han påstår, lar seg gjennomføre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Baksiden av finansavisen må være litt pinlig for flygelederene.
Har ikke noe link, men de har tydelig sakset ut vitsen i siste magasin av flygelederen. Samme hvem som er ansvarlig så kommer man ikke heldig ut. Last edited by BU016; 24-07-2012 at 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Det er ganske normalt at vi flygeledere blir fremstilt som den store stygge ulven, og nasjonens riksklyser. Det er ikke spesielt morro å lese avisen for tiden. Og ja man blir påvirket av det, men vi lar det ikke gå utover det operative arbeidet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
nå har vel bildet blitt mer nyansert. Avinor får mye pepper, men slenger jo mye tilbake også. Flygelederforeningen syntes jeg er alt for lite på banen, men det er kanskje en bevisst strategi. Når det er sagt så kom nok den vitsen litt på feil tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
![]() For øvrig en mengde "Air Traffic Controller" Sumpen striper: http://www.swamp.com.au/archives.php?ch=17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Tror man virkelig ikke at det er noe å hente på større enheter i europeisk sammenheng ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lothe setter seg ikke særlig godt inn i ting. Det viser seg hver gang han blir intervjuet. Forøvrig er det vel 24 ACC i USA og 7 i Canada. En annen ting som viser seg ofte er at man slett ikke får stordriftsfordeler i denne bransjen. De minste enhetene er som regel de billigste og mest effektive per hode.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lothe representere tross alt deres kunder, merkelig å latterliggjøre han på den måten.
I papirutgaven av aftenposten står blant annet følgende: Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Latterliggjøringen står han for selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uten at man har lest alt han har sagt, så representerer han tross alt kundene til Avinor og fortjener muligens litt mer respekt. Det er utopi å tro at flygeleder tjenesten ikke kan forbedres. Selskapene og publikum kan ikke bli skadelidende hver gang noen bommer på ferieplaner eller når akutt frafall oppstår.
Nå er jeg kanskje på tynn is, men når jeg ser på noen av postene i denne tråden, så virker det også som om det ikke finnes noe samarbeid eller dialog mellom flygelederene og Avinor. Det i seg selv er jo katastrofalt. I bunn å grunn må faktisk både Avinor og flygelederene skjerpe seg hvis man skal komme til løsninger som kundene kan leve med. Dere jobber i samme konsern og er her for kundene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis dette synspunktet representerer den vanlige meningen i Avinor, så er det Avinor som er problemet, og ikke Lothe. En total mangel på respekt for sine kunder kan man kun ha når man har monopol. Normalt sett har man respekt for både kundene og deres ønsker, men det eksisterer kanskje ikke her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |