![]() |
|
![]() |
#361 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har skiftet navn, så ny presentasjon:
Navn: Espen Alder: 24 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Språk: Norsk, engelsk og litt "skranglete" spansk og tysk Yrke: Student Nærmeste flyplass: OSL Favoritt reisemål: New York, San Francisco, fjerne østen og Italia Flyinteresse siden: Turer mellom KSU-FBU med BU og 737 opptil flere ganger pr. mnd. under oppveksten la grunnlaget Favoritt fly: B747 og B777 Favoritt flyplass: SIN Favoritt selskap: LH og TG Spotting: Nei Leser: Aftenposten, IHT, Time og Economist Kamera: Olympus XZ-1 Kjøretøy: Ruter og Oslo Taxi Andre interesser: Poltikk, sex og fludium |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Da var Skyteam bortevekk, og legger ved en presentasjon under mitt nye nick
![]() Navn: Cecilie Alder: 21 Nasjonalitet: Norsk Bor: Sørlandet Språk: Norsk, engelsk og litt fransk Yrke: Student, flyver og selger. Det skulle dekke det meste av hva jeg holder på med for tiden. Nærmeste flyplass: Strengt tatt ENGK, men får vel skrive ENCN/KRS Favoritt reisemål: Denver og Washington D.C. Det er dessuten lite som slår sørlandsskjærgården på en god sommerdag ![]() Flyinteresse siden: Jeg var veldig liten og var med mamma og pappa på forretningsreiser til Amerika Favoritt fly: MD80-series, 330 og 777 Favoritt flyplass: CPH Favoritt selskap: WF Spotting: Lite. Jeg "spotter" i form av å bruke øynene, men har ikke noe spesielt fotoutstyr. Leser: ELLE, Cosmo og Airliner World ![]() Kamera: EOS 350D Kjøretøy: Som regel en bil med stjerne foran. Har også hatt en knallgul Harley-Davidson. Andre interesser: Politikk, reise, språk, litteratur
![]() |
#363 |
Newcomer
|
![]()
Marius
Kommer fra Rogaland Jobber på sola Har ikke fly interesse, men er redd for å fly!!!! Håper noen her inne kan hjelpe meg med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alder: 28
Nasjonalitet: Norsk Bor: Ulsteinvik Språk: Norsk, engelsk og litt fransk Yrke: Innkjøper i et av de store selskapene i maritime klynga Nærmeste flyplass: HOV Favoritt reisemål: Thailand, Frankrike, Sverige Flyinteresse siden: Første gang jeg så et fly Favoritt-fly: WFs små grønne Favoritt flyplass: HOV, KRS, MOL, AES Favoritt selskap: *A Spotting: Lite muligheter her Kjøretøy: A3 Andre interesser: Politikk, økonomi, vil begynne på PPL-A til høsten |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Turid
Alder: 25 Sivilstand: Singel Bor: Bardufoss Yrke: Flygeleder Språk: Norsk, Engelsk Nærmeste flyplass: BDU Fikk flyinteresse: Gjennom utdannelse og jobb |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Born to run
|
![]()
Navn: Ståle
Alder: 42 Nasjonalitet: Norsk Bor: Stavanger Språk: Norsk Yrke: Varehussjef Nærmeste flyplass: Sola Favoritt reisemål: Bali Flyinteresse siden: Jeg endelig ble voksen Favoritt fly: 777 Favoritt flyplass: Changi Favoritt selskap: SQ
![]() |
#367 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Kjetil
Alder: 25 Nasjonalitet: Norsk Bor: Spydeberg Språk: Norsk, Dansk, Engelsk Yrke: Barne og ungdomsarbeider i barnehage Nærmeste flyplass: Rygge Favoritt reisemål: Så lite bereist som man er så må det bli Kypros Flyinteresse siden: Filleonkel fortalte om dengang han var kaptein på SAS sine 747 maskiner til østen, ca 11 år gammel. Favoritt fly: A320 Favoritt flyplass: Av de få jeg har vært på KPH Favoritt selskap: SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Kai-Kristian
Alder: 29 Nasjonalitet: Norsk Bor: Langhus,Ski Språk: Norsk, Engelsk Yrke: Elektriker Nærmeste flyplass: Egentlig ENSI, men RYG er nærmeste kommersielle. Favoritt reisemål: USA og England, så langt Flyinteresse siden: Jeg spilte EF(eurofighter)2000 på pc'en og første gangen jeg fløy DC-10 en gang på midten av 90'tallet. Favoritt fly: Boeing 757 og 777. Favoritt flyplass: AMS og DUS Favoritt selskap: *A Spotting?: Stadig økende Kamera: Canon EOS 60D Kjører: '99 SAAB 9-3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Skogis
Alder: 38 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo/Beijing/Caracas Språk: Norsk, Engelsk, Tysk, Mandarin og Spansk Yrke: Daytrading/livsnyter Nærmeste flyplass: OSL/PEK/CCS Favoritt reisemål: Hainan/Kina Flyinteresse siden: Jeg var liten gutt Favoritt fly: SAS sine B-747 fly Favoritt flyplass: MRD Favoritt selskap: Singapore Airlines Spotting?: Det kommer seg Kjører: MB E350 2011 Andre interesser: Vålerenga. Født og oppvokst litt nord for Oslo. Utdannet gjennom forsvaret(befal-/krigsskole), politihøyskole og BI. Kom ikke inn på flyskolen i forsvaret og ble derfor noe helt annet men flyinteressen bare øker og øker. Har tatt meg fri fra alt og jobber via PC mens jeg reiser rundt i verden. Bor litt her og der. Begynner vel å jobbe i politiet igjen etter noen friår. Får med meg alt av Vifs fotballkamper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Star Alliance only.
|
![]()
Da er det vel på tide å kjøre en rask presentasjon av meg også
![]() Navn: Håkon Alder: 18 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Språk: Norsk, Engelsk, Tysk Nærmeste flyplass: RYG Favoritt reisemål: MEL - Melbourne, Australia Flyinteresse siden: Par år siden Favoritt fly: CRJ900 Favoritt flyplass: CPH Favoritt selskap: Scandinavian Spotting?: Ikke noe særlig Andre interesser: Musikk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Navn: Rune Lygren
Alder: 44 Nasjonalitet: Norsk Bor: Klepp, like sør for Sandnes Språk: Norsk, engelsk Arbeidssted: Sola Nærmeste flyplass: SVG Favoritt reisemål: ASIA Flyinteresse siden: Oppvokst like nord for BGO og således oppfostret med å se på flyvende objekter. Favoritt fly: å fly: A345, B777, A380 Favoritt drikk ombord: Gin tonic og Singapore sling Favoritt flyplass: SIN, HKG, BKK Favoritt selskap: SQ & TG Spotting: Tja, kikker jo litt fra kontorvinduet da, (har god utsikt over området nord for SVG) Andre interesser: Reise..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Newcomer
|
![]()
Jeg er ny her og ville vel egentelig bare si hei. Jeg har vært i bransjen i hele mitt voksne arbeidsliv. 3 år på 335 skv frem til 89 ( verneplikt og grenader ) på Line. 89-90 hos Braathens på Fornebu og deretter over i SAS KR siden 90 hvor jeg er fortsatt. Jeg har hatt en veldig interesse for luftfart , men desverre med årene har denne interessen vært meget dalende. Dette av forskjellige årsaker . Man får barn og andre ting å tenke på, man får smake på en del negative ting ved å være ansatt i en bransje hvor ting går litt opp og ned å jeg dro vel mye av dette med meg hjem i privatlivet og har derfor valgt å stenge dørene for flyprat når jeg ikke er på jobb.
Bransjen har gitt meg mye godt, men den har også gitt meg noen kraftige spark. Heldigvis så er reiselysten fremdeles der og jeg bruker id muligheten ofte enda selv om jeg kanskje har sett det som er av interesse for meg rundt i verden. Jeg kommer nok til å være ett stille medlem av dette forumet, men vil bare si at jeg er veldig overasket over kunskapene til enkelte av medlemene å det er intressant for meg å lese deres syn på saker som er aktuelle for oss i bransjen . En god dag til dere alle |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Erland Hvitsand
Alder: 66-modell Sivilstand: Singel To unger på 8 og 5 Nasjonalitet: Norsk Bor: Gjøvik Språk: Norsk og Engelsk Yrke: Telecom Nærmeste flyplass: ENRV Favoritt reisemål: Duxford UK Favorittfly P-51D "Old Crow" Spotting:Ja når anledningen byrseg, med Nikon D5100 Favorittflyplass: Duxford UK Favoritt "flyselskap" The Old Flying Machine Company og The Fighter Collection Tar også gjerne en søndagstur til Forsvarets flysamlinger på Gardermoen.
![]() |
#374 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter å vært trofast leser en god stund, er det vel på tide å få seg en bruker.. i tilfelle behovet for å si noe blir for stort :-)
Litt om meg: Navn: Yottaby Alder: 35 Sivil: Gift Fra: Trondheim Yrke: Logistikksjef Favorittfly: 777 Flyreiser: 150 pr år Favorittflyplass: OSL, en fantastisk fin flyplass. Men med ubrukelige transfer utenriks. OSL er som en blondine. Flott å se på, men ubrukelig til hverdags. Reisemål: Bahamas og Mexico Bil: XC60 Interesser: Musikk, hage, sykling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Fevangen
Alder: 22 Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Bor: Bergen Språk: Norsk/Engelsk Yrke: Musiker Nærmeste flyplass: BGO Favoritt reisemål: Beirut Flyinteresse siden: Jeg begynte å fly mye for 2-3 år siden. Så begynte jeg å kikke på crosswindlandinger. Ingen stor teknisk interesse, selv om jeg skulle ønske jeg valgte å bli pilot.. Favoritt fly: B747 Favoritt flyplass: OSL (eller kanskje Stord, med gratis kaffe og ekstremt rask bagasjefrakt). Favoritt selskap: SAS (med WF og DAT på en delt 2) Spotting: Nei Leser: Norsk krim. Kamera: På mobilen Kjøretøy: Renault Laguna Andre interesser: Musikk (trompetist / dirigent). |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Fredrik Brynildsen
Alder: 15 Sivilstand: I et forhold Nasjonalitet: Norsk Bor: Sarpsborg, Østfold Språk: Norsk, Engelsk, Spansk Yrke: Grunnskole Nærmeste flyplass: Moss Lufthavn Rygge Favoritt reisemål: Tyrkia og Spania Flyinteresse siden: Er født i en familie med piloter, så interessen har vært hele livet. Leser: Aftenposten, Airways, Flight International, Airliner World, VG, Dagbladet, Dagsavisen. Kamera: iPhone 4s Bil: Bil? Jeg har moped. Yamaha TZR Andre interesser: Cockpit, Kjæresten, Familie og venner. Worst airport: Den gamle terminalen på Dalaman i Tyrkia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Kanskje på tide med en liten presentasjon
Navn: Morten Alder: Født på midten av 60-tallet Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Språk: Norsk, engelsk + litt tysk og spansk Yrke: Avdelingssjef Nærmeste flyplass: OSL Favorittselskap: Swiss, Etihad, Singapore Favorittfly: L-1011 + 777-300ER, og alle store propellfly Favorittflyplass: CPH Fikk flyinteresse: Økt proporsjonalt med reisevirksomheten Spotting: Ut av vinduet på flyet... Antall flighter pr år: 50 - 80 Favorittdestinasjon: Bangkok, Rio, New York Interesser utenom fly: Fritidsreiser, musikk + alt som beveger seg ved hjelp av forbrenningsmotorer... Mat: Ja, takk... fra alle verdens hjørner Drikke: Øl er godt Bil: Volvo V70 + Chevrolet Corvette |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nytt medlem
![]() Navn: Bendik F Larsen Alder: 12, snart 13 (født 27/1 2000) Nasjonalitet: Norsk Bor: Florø (Norge) Språk: Norsk og Engelsk Yrke: Barneskole, 7. trinn Nærmeste flyplass: Florø Lufthamn Favoritt flytype: Topp 3: ATR 42 - B737 - A320 familien Favorittreisemål: Budapest og Chisinau. Fikk flyinteresse: Siden jeg fløy for første gang som 1-åring med Coast Air OSL-FRO Spotting: Har pleid å ta bilder av fly når jeg er ute og reiser, men jeg har aldri "spottet". Kamera: iPad 4 og iPhone 4S Andre interesser: Musikk, FSX, og Norsk |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På tide med en liten oppdatering!
Alder: 32 (1980-modell) Sivilstand: Gift, en liten sønn født i september 2012. Nasjonalitet: Norsk Bor: Skøyen i Oslo, men er egentlig en enkel gutt fra landet (Asker). Språk: Norsk og engelsk, skolefransken er fortsatt god nok til å håndtere hotell, restaurant og bar der nede - og blir merkbart bedre etter noen dager med praksis. Yrke: Konsulent, ansatt i et stort konsulentfirma. Jobber stort sett med omstillings- og utviklingsprosjekter hos store aktører i offentlig sektor. Utdannet: Sivilingeniør fra NTNU i Trondheim, 2005 Nærmeste flyplass: Kilen. ![]() Favorittreisemål: Glad i å utforske nye reisemål, men kanskje enda mer glad i å reise tilbake til det kjente. Av utland er Frankrike en soleklar favoritt, både nye og kjente steder. I Norge er det ingen steder jeg har det bedre enn på hytta i Onsøy (Fredrikstad). Fikk flyinteresse: Tidlig, sannsynligvis som følge av mye familie i Tromsø og dermed mange, mange turer oppover dit med SAS sine DC-9 og MD-80 i barndommen og ungdommen. Så har det blitt mer faglig og mer systematisk i voksen alder, men interessen svinger litt med hvor mye jeg flyr i jobb og privat. Destinasjoner: Hyppigste de siste år er EVE, TRD, CDG, ORD, LHR, NCE, AES, CPH og ARN. Dessverre blir det lite flyturer for tiden, men jeg kommer nok sterkt tilbake! Favorittfly: A340, særlig -600 og -500, klassiske elegante proporsjoner kombinert med et moderne design. A380 og 747-8, ikke fordi de er spesielt pene, men på grunn av ingeniørkunsten de representerer. Synes det er trist at MD-80 er på vei til å forsvinne fra norske flyplasser, men A321neo ser ut til å bli et flott fly. Og av de mindre maskinene er E190/E195 riktig lekre. Spotting: Det er vel ingen her inne som kaller det jeg holder på med for “spotting”... men når jeg er på en flyplass ser jeg gjerne på fly. Blir stort sett fra inne på terminalen, dog. Kamera: Canon EOS 5D MkII med “billig” L-optikk. Canon PowerShot S100 på farten. Og en iPhone 4s som nødløsning. Kjører: Alfa Romeo, som overraskende mange andre her. En 159 SW 1.9JTDm fra 2007 som gjør nytten som passelig sprek familiebil. Andre interesser: Båtlivet generelt og seiling spesielt. Synes det er morsomt å ta bilder, selv om jeg ikke tar mye bilder av fly. Også mer enn middels opptatt av god mat og drikke, spesielt fransk og italiensk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 79 modell
Sivilstand: Full pakke, 2 barn under 5 Nasjonalitet: Norsk Bor: Forstad til Seattle Språk: Norsk, Engelsk, Tysk Yrke: Programmerer Utdannet: Sivilingeniør fra NTNU / Karlsruhe, 2003 Nærmeste flyplass: KBFI Favorittreisemål: Hytta på Sørlandet (lite tid til de siste årene dessverre). Fikk flyinteresse: Om bord 767 midt på åttitallet Destinasjoner: Ikke så mange de siste åra. OGG sist. Favorittfly: SR-71. Råeste som noen gang er laget. Av fly vi vanlig dødelige får bli med i, er favoritten de jeg får sove på. Spotting: Ikke stort, men tar alltid ekstra lang titt når vi er vel Museum of Flight i Seattle (blir noen hvert år) Kamera: Nikon D80, diverse linser Kjører: BMW 335i, Toyota Mr2 og konas minivan. Andre interesser: Båt, og FPS |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|