![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager at jeg ikke kan svare på spørsmålet ditt, men tenkte å spørre hvilken flyrute har du booket med DM? (Litt OT)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Vi skal dit i januar, har booket Hyatt i Katmandu. Vi har også tenkt oss innom Bhutan, ikke bestemt. Dersom noen har gode tips hvordan man kommer seg til Bhutan fra Katmandu uten å fly, hadde det vært glimrende. Du må vel reise igjennom India for å komme deg til Bhutan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det går buss til helt øst i Nepal, og så igjennom Vest-Bengal til Siliguri og så til Bhutan (Thimpu). Jeg har ikke prøvd et slikt prosjekt, men jeg regner med at det er et flere-dagers-prosjekt. Det er varmt i lavlandet, men jeg er helt sikker på at det vil være snø og midlertidig stengte veier i januar når du er i høyden. Skal du gå for buss, velg virkelig noe som har bra seter, evt senger. Bhutan har bare hatt bilveier de siste 50 årene, og det er stort sett ett-felts. Jeg ville beregne meg en snitt-hastighet på 30 m/t på denne strekningen. Så vidt jeg vet så er grensepasseringen på landjorda ukontrollerte mellom Nepal-India og India-Bhutan, så du må selv sørge for inn/utreise stempler. Hvis du gjennomfører dette så forventer jeg en utfyllende trip-report med masse bilder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Går alt etter planen blir det DrukAir med ATR 42 i økonomi til Bhutan og 319 i business på vei tilbake Ruten mellom disse to landene skal visst ha en ganske så god utsikt mot Himalaya, hvis en sitter på rett side vel og merke
![]() |
![]() |
#5 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
![]() Vi bodde på Shanker hotel, gammelt og ærverdig med stor, flott hage. Ikke de hippeste rommene akkurat, men rimelig og trivelig sted med kolonihistorisk sus over seg. Strøket var kanskje ikke så mye å skryte av, vil muligens gå for Thamel-området neste gang. Last edited by Eirik; 19-07-2012 at 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Batik Air Malaysia av banen Kathmandu | Edvard | Småprat | 0 | 20-04-2018 20:34 |
Norwegian til Kathmandu i forbindelse med jordskjelvet | 1944vintage | Småprat | 29 | 06-05-2015 23:33 |
Flystyrt i Nepal | sirpjalle | Flyforum | 2 | 28-09-2012 08:05 |
18 døde i flyulykke i Nepal | Fredrik Propell | Flyforum | 3 | 26-09-2011 18:03 |
Ny ulykke i Nepal | CK | Flyforum | 6 | 11-10-2008 18:21 |