Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-05-2012, 22:30   #341
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
Helt enig med deg Star Flyer.
Hva i huleste er poenget med 00 øre..
Ja, trodde det var slutt på 50-øringen nå også jeg, men kanskje SAS skal relansere den?
Old 08-05-2012, 22:35   #342
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Ja, trodde det var slutt på 50-øringen nå også jeg, men kanskje SAS skal relansere den?
Det at man fjernet 50-øringen betyr ikke at man tok bort ørene (desimalsystemet) i pengesystemet.
Mistenker dog at desimalene her dukket opp i forbindelse med en eller annen harmonsering slik at det vises det samme på alle SAS sine sider?
Old 08-05-2012, 23:08   #343
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Sjeldent jeg kommer med slike kommentarer, men her lo jeg ganske godt.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2012, 23:27   #344
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Quote:
Message from the NSAPI plugin:

No backend server available for connection: timed out after 16 seconds or idempotent set to OFF.
Javel...

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2012, 23:47   #345
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Commuter View Post
Tja, her snakker vi om dagen etter så det burde ikke være en aktiv session på noen måte. Dette er ikke noe annet enn dårlig håndverk, og dessverre er det en feil som senker sikkerhetsnivået for alle som sitter på delte PC'er.
Sessions kan jo holdes i live leeenge, særlig ved dårlig håndverk. Dessuten finnes det enkelte steder som lagrer både det ene og det andre (aka user/passwd) i cookies (uten at jeg gidder å kaste bort tid på å studere sas sine kaker)

Old 19-05-2012, 08:01   #346
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Har noen lagt merke til at SAS har endret "kalkulatoren" når man bestiller en reise. En reise Oslo - Bergen som koster 599,- står som TOTALPRIS: 599.00 NOK i kalkulatoren.
Dette punktumet og nullene hører ikke hjemme i "Norske kroner". Veldig forvirrende - kan fort virke som om det koster et par tusenlapper ekstra
Nå har de sluttet å oppgi øre - og da fremstår prissettingen litt mer ryddig.
Old 30-05-2012, 18:01   #347
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Har aldri hatt problemer med å sjekke inn på sas.no før, men i dag møter jeg veggen. SAS er så hyggelig å sende meg en sms om at nå kan jeg sjekke inn på mobilen for morgendagens flight fra HEL til LHR via CPH. Men, nei da - når jeg følger linken (som SAS selv har sendt meg) får jeg beskjed om at det ikke er mulig å sjekke inn på nett og at jeg må gjøre det på flyplassen. Det samme skjer når jeg prøver meg via PC´en.
Artig at de ber meg om å benytte en tjeneste som ikke funker
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2012, 20:23   #348
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
... får jeg beskjed om at det ikke er mulig å sjekke inn på nett og at jeg må gjøre det på flyplassen. Det samme skjer når jeg prøver meg via PC´en.
Det er da der er flott å tenke på at du har helt gratis gebyrfritt valg av sete 22 timer før avreise

Old 30-05-2012, 20:28   #349
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det er da der er flott å tenke på at du har helt gratis gebyrfritt valg av sete 22 timer før avreise
Ja - kjempeflott. Jeg tror faktisk jeg foretrekker å betale noe tiere for dette ved booking og få det gjort der og de
Old 30-05-2012, 20:43   #350
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Prøvde nå å ringe slik som de anbefalte når jeg fikk kontakt på Facebook:
En forvirrende tjeneste som sier at jeg må regne med å vente i 18 minutter - trukke jeg gidder det nei. Får heller håpe jeg slipper å bli presset inn i midten av en treseter bakerst i flyet i morgen. Hvorfor i h.... har de ikke en ring tilbake funksjon?
Hvis dette er en av fordelene med å reise med fullserviceselskapet, så er jeg litt i tvil om jeg får det de skryter av at jeg skal få.
Old 03-06-2012, 13:49   #351
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Noen som kan finne feilen her? Ifra opptjening av EB Lufthansa

Old 03-06-2012, 14:57   #352
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

En ting er alle feilene som går på back-end. Men jeg synes at Eurobonus sidene er helt ubrukelige. Her skal de kun vise frem info. Men satan så vanskelig de gjør det å finne den.
storg is online now   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 08:20   #353
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Tror denne er ny: Jeg prøver å bestillen en bonustur, men til tross for at det i grensesnittet vises at det er ledige plasser får jeg opp meldingen "Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)". Splitter jeg turen opp i 2 flighter får jeg ikke denne feilmeldingen, men det koster noen tusen poeng mere. Noen som vet en lur vei rundt denne feilen?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 10:40   #354
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Tror denne er ny: Jeg prøver å bestillen en bonustur, men til tross for at det i grensesnittet vises at det er ledige plasser får jeg opp meldingen "Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)". Splitter jeg turen opp i 2 flighter får jeg ikke denne feilmeldingen, men det koster noen tusen poeng mere. Noen som vet en lur vei rundt denne feilen?
Har opplevd dette flere ganger, da spesielt om det er mix med WF eller flyskifte innenlands (f.eks. TOS-BOO-OSL) på tur eller retur. Må ringe medlemsservice for å få booket. Om du ikke er EBG bør du kunne argumentere deg bort fra telefon ooking-gebyr ut fra at websiden ikke virker.
Old 17-07-2012, 14:58   #355
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Har netop ombooket en udrejsen på en EB-reservation og fik en fejlmeddelelse om at der var et problem med e-ticket på denne ombooking og jeg skulle kontakte SAS Kundecenter, men reservationen kom fint frem på sas.dk og jeg fik efterfølgende mail med ticketnumre osv.

Efter kontakt til SAS var kundeservicemedarbejderen noget forundret, da alt så ud til at være fint og billet var udstedt korrekt.

Iflg. ham var det nok bare en af de vanlige uforklarlige fejl på websiderne, som ikke gav mening, men alt så fint ud...

I Checkmytrip står alt også som confirmed med ticketnumre og alt.

Helt utroligt at man næsten hver eneste gang man bruger sas.dk oplever sådanne fejl
Old 17-07-2012, 21:44   #356
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Har netop ombooket en udrejsen på en EB-reservation og fik en fejlmeddelelse om at der var et problem med e-ticket på denne ombooking og jeg skulle kontakte SAS Kundecenter, men reservationen kom fint frem på sas.dk og jeg fik efterfølgende mail med ticketnumre osv.

Efter kontakt til SAS var kundeservicemedarbejderen noget forundret, da alt så ud til at være fint og billet var udstedt korrekt.

Iflg. ham var det nok bare en af de vanlige uforklarlige fejl på websiderne, som ikke gav mening, men alt så fint ud...

I Checkmytrip står alt også som confirmed med ticketnumre og alt.

Helt utroligt at man næsten hver eneste gang man bruger sas.dk oplever sådanne fejl
Den feilen med e-ticket får jeg på de fleste bestillingene jeg gjør via SAS Bedriftsportal - det skal visstnok være slik - får alltid en epost med bekreftelse og e-ticket nummer rett etter og har hittil kommet dit jeg skal - men Poeng får jeg kun på 10% av avgangene og kun ut i fra Norge - ikke et eneste poeng på noen returer sålangt....
Old 17-07-2012, 22:46   #357
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Søkte bare OSL-CPH på sas.no og fikk følgende feilmelding:
Quote:
Bruker-ID kan bare inneholde alfanumeriske tegn (0-9 og A-Z). Endre bruker-ID-en og prøv igjen. (1061)

Old 20-07-2012, 14:05   #358
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Har nu i 3 dage fået denne fejlmelding når jeg forsøger at logge ind for at se en eksisterende EB-booking.

Quote:
Systemet kan midlertidigt ikke behandle din anmodning. Prøv igen. (9102)
Kan fint se den i listen over "aktive reservationer", men kan ikke åbne den.
SAS må have verdensrekord i fejlmeddelelser på deres websites. Helt utroligt så elendig deres IT-services er...
Old 29-07-2012, 16:10   #359
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Er det meningen at man ikke skal kunne endre en bonusbillett mer enn en gang?

Booket en flight for noen dager siden, men endret den så til dagen etter. Nå vurderer jeg å evt. endre til en senere avgang, men får bare opp "Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)" når jeg forsøker å klikke meg inn på bookingen.

Ikke livsviktig på noen som helst måte, bare litt irriterende.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2012, 16:32   #360
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Er det meningen at man ikke skal kunne endre en bonusbillett mer enn en gang?

Booket en flight for noen dager siden, men endret den så til dagen etter. Nå vurderer jeg å evt. endre til en senere avgang, men får bare opp "Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)" når jeg forsøker å klikke meg inn på bookingen.

Ikke livsviktig på noen som helst måte, bare litt irriterende.
Jeg har præcis samme problem.

Posting Rules