Quote:
Originally Posted by sail4fun
"slik har vi gjort det i alle år, slik skal det gjøre i fremtiden og ingen andre kan komme med noen innspill til endringer"... er det slik ? , kan man ikke organiseres på annen måte , fordele oppgaver ? , avlaste noen oppgaver til andre kompetanseprofiler ? 200-300 timer ot. pr år for bør ikke være en spesiell stor belastning, særlig tatt i betrakning at man utfører arbeide fra -1- og samme sted.
|
Det er vel en grunn til at mange land har lagt seg på 0 timer overtid for flygerledere og at det er mulig at det er flere faktorer som gjør at bildet er noe mere nyansert enn det som fremstille altfor enkelt av Avinors ledelse. Jeg har ikke noe inntrykk at "slik har vi gjort det i alle år, slik kal det gjøre i fremtiden og ingen andre kan komme med noen innspill til endringer" ...jeg hører derimot at det mye villighet blant Flygerlederene til å forbedre situasjonen - men at de møter en vegg på Oslo S og at det er der de store problemene ligger godt begravet.