![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Da var det tid for en ny tripreport. Etter min siste tripreport på nyåret har det vært reiser til både Berlin og andre plasser, men jeg har valt å vente til å skrive min neste tripreport til etter at jeg har tatt turen til Dubrovnik med Croatia Airlines via Frankfurt. Jeg ser på forumet at det er svært få Croatia Airlines tripreports, så jeg har derfor valt å skrive en utdypet rapport om hvordan jeg opplevde Croatia Airlines på ruten Frankfurt - Dubrovnik.
Reiserute: 22.06.2012 Frankfurt - Dubrovnik Last edited by Chezza; 14-07-2012 at 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
22.06.2012, 15:10
Frankfurt - Dubrovnik OU419 | Airbus A320 Sete: 22A ![]() Så da var det tur til Dubrovnik igjen. Å reise med Norwegian var alt for dyrt, så det ble en liten rundtur via Frankfurt før jeg var framme i Dubrovnik. Jeg sparte noen tusenlapper, så å ta et fly og to ekstra gjorde meg ingenting. En tidlig fredagsmorgen fra Stavanger fløy jeg først til Oslo og så til Frankfurt. Jeg kommer ikke til å utdype meg mer om desse to turene siden det finnes nok av dei fra før på forumet. Jeg kan si at det var to gode flyturer. Men, back to business - Croatia Airlines to Dubrovnik. Jeg hadde ca. 1 time i Frankfurt til å komme meg fra A-delen til B-delen. Siden dette er første gang jeg er på denne flyplassen, ble jeg overasket over størrelsen på den. Brukte 10-15 minutt på å finne ut at jeg måtte gå via en undergrunnstunnel for å komme til B-seksjonen. En lang og veldig rart belyst undergrunn og vips stod jeg foran passkontroll. Det var nok luker åpne, så det var så og si ingen venting på kontroll. En liten tur gjennom ''Duty-freen'', før turen gjekk til gate. ![]() ![]() Flyet, Airbus A320 fra Croatia Airlines var i rute men litt småkluss førte til at boarding startet 15 minutt etter oppsatt boardingtid. Det gjekk likevel svært fint, og boarding gjekk fort. Vi taxa ut på oppsatt tid. Jeg ble møtt av et veldig godt, friskt og hyggelig crew. Det var tre jenter i 30åra som visste hva dei gjorde. I tillegg til gratis tyske og engelske aviser ved gate, ble vi også tilbudt ferske kroatiske aviser. Inne i flyet ble jeg møtt av de nye ''Recaro - setene''. Dette er noe jeg hadde gledd meg til å teste ut, og setene innfridde til det fulle. Jeg synes comforten var mye bedre, og benplassen var god. Knyttneve testen for en 1,90 lang mann var uten problem løst. So far so good. Som sagt taxet vi ut til rett tid. Etter en ganske lang kjøretur var flyet klart til take off, og for å si det sånn så har jeg aldri opplevd en så god take off. Plutselig var vi i lufta, og kapteinen lettet flyet helt perfekt. Godt oppe i luften fikk vi gratis servering. Det var en kroatisk spesialrett som ble servert. Det var veldig smakfullt og godt, men litt synd at det var litt for kaldt. Drikke var det nok av. Crewet gjekk hele 3 ganger gjennom kabinen og spørde om folk ville ha påfyll. Vin, øl, brus, juice etc. kunne dei tilby, og jeg såg noen tok godt vare på tilbudet. Selv tok jeg 2 øl og 2 cola, og flyturen følte jeg etterhvert gikk alt for fort. Kapteinen kom med informasjon to ganger gjennom flyturen. Informasjonen var god og nyttig. 33 grader ventet oss i Dubrovnik, så skikkelig sommervær var i vente. Mye medvind førte til at flyturen ikke skulle vare i 1 time og 50 minutt, men i ca halvannen time. Som prikken på i-en satte kapteinen like godt landinga perfekt, så perfekt at jeg ikke kjente noe som helst. En så og si perfekt flytur med et svært godt crew, en meget god kaptein som visste hva han gjorde, alt for masse drikke, god mat og fly i rute. Dette er uten tvil den beste economy-turen jeg noen gang har vært med på. Veldig mye skryt skal Croatia Airlines ha. Rating: Sete: 9/10 (Man luktet nye seter, Recaro setene var gode, og knyttnevetest passert) Crew: 10/10 (Innertier for crewet. Utrulig hyggelig crew som var veldig positive og spørde om påfyll flere ganger) Pilot/Kaptein (Take off/landing/informasjon): 10/10 (Perfekt take off, landing og informasjon) Mat: 9/10 (God mat, men at det ble så mye gratis drikke gir veldig mye pluss) Flytur: 10/10 (Taxet ut etter oppsatt tid, landet til oppsatt tid og det gikk veldig fort) Konklusjon: 9,6/10 Last edited by Chezza; 14-07-2012 at 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for en fin rapport! Jeg hadde knapt nok hørt om Croatia Airlines før jeg leste rapporten din. Det å ha flybytte i Frankfurt kan virke ganske forvirrende de første gangene, jeg har selv gått feil, men har nå blitt såpass rutinert der nede at det stort sett går bra. Et godt tips for Frankfurt som jeg har lest på et annet forum er ganske banalt, men utrolig effektivt: Alltid følg skiltene, og aldri prøv å tenke logisk, så finner du frem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for fin rapport
![]() Fløy samme strekning (motsatt retning) for to år siden og kjenner meg godt igjen i din beskrivelse. Croatian har absolutt et bra økonomi-produkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig å lese om et flyselskap man vanligvis ikke hører så mye om.
Da jeg satt i SenatorLoungen i FRA for et par uker siden, så jeg hele 3 Croatia fly samtidig. Så de må ha en temmelig stor operasjon mellom FRA og sikkert flere Croatiske destinasjoner? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for den. Og ja FRA er ikke alltid logisk, og jeg kan henge meg på Fly Med Oss sin kommentar, med mindre du er kjentmann på FRA og har vært der noen ganger....
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Det er utrolig virkelig hyggelig ........
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Croatia Airlines-streik | bergejm | Flyforum | 5 | 22-05-2013 11:41 |
KRS Croatia Airlines 29/09 | TheEirikK | Spotteralerts | 8 | 30-09-2012 12:10 |
Croatia Airlines - OSL | Boeing_fan | Småprat | 2 | 27-06-2011 08:48 |
Croatia Airlines til HAU? | armag | Flyforum | 3 | 26-09-2009 12:06 |
Croatia Airlines i STAR-maling | Trety | Flyforum | 17 | 23-04-2005 19:54 |