![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Heisan!
![]() I forbindelse med en reise i sommer får jeg hele fire timer med venting på ARN... Vil jeg rekke en tur inn til byen? Evt tips og priser..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ettersom Sverige har like talentløse politiker som Norge så man valgt å plassere Stockholms hovedflyplass så langt vekk som mulig, halvveis til Norrland...
4 h er ikke mye tid om du skal få sett noe av Stockholm. Flybussen tar ca 45 min og går hvert 10.e minutt, koster 198 SEK t/r. Litt mer tid får du om du velger Arlanda Express, som tar 20 min. Dessverre er Arlanda Express sinnsykt dyr, t/r koster 490 SEK. Togene er forsåvidt mye finere og mer komfortable enn Flytoget i Oslo og har i tillegg wifi som faktisk virker. Men prisen er jo helt hinsides all fornuft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med kun 4h er det bara Arlandaexpress som kan vara aktuelt om det ens då er verdt det tenker jeg. De har 2 pers for 280sek (enkel) på helger og i hele sommer.
Er bare å haffa tak i en som står å ska köpa biljett å dela på det sammen. Ganska utbrett å ingen problem bara man törs fråga ![]() Noe offtopic men ARN ligger vel cirka mitt emellan Sveriges störste og fjärde störste by (Uppsala). Kan rekommendera en tur ut dit ellers, dröyt 20min vekk med Upptåget, 130sek enkel mener jeg å huske. Fin gammel by det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Prisen er heller ikke hinsidig, men ligger på de markedet er villig til å betale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og Arlanda Express åpnet først 1999, så det var neppe snakk om 20 min reisetid når man bestemte seg for Arlanda. En av grunnene til de høye prisene til Arlanda Express er at de i prinsipp har monopol og det har blitt foreslått staten skal kjøpe ut jernbanen fra Arlanda Express for å kunne åpne opp for flere aktører. Dog kan dette bli vanskelig ettersom det ikke er kapasitet til flere avganger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tusen takk for gode forslag!
![]() Har sett på sidene til Arlanda Express at de tilbyr 2 hours return ticket for 270sek, så det er vel kanskje også en mulighet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Angående tågförbindelserna kommer SL från och med i vinter börja köra sina pendeltåg mellan Uppsala och Stockholm med stopp på ARN. Tiden det tar in till Stockholm blir det dubbla mot Arlanda Express, men å andra sidan kommer avgiften vara på en mer rimlig nivå. Last edited by jikswoboB; 09-07-2012 at 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Svenska flygvapnets åsikt var avgörande när det i slutet av 1950-talet bestämdes vart den nya storflygplatsen skulle byggas.
Den civila flygtrafiken fick inte krocka med det omfattande militära jaktflyget som flög från Tullinge, Barkaby och Uppsala. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Frankfurt, fire timer. | Twin Otter | Flyspotting | 5 | 07-06-2012 17:24 |
Fire timer i Philadelphia Airport - Hvordan løses dette best? | Ståle | Reiseforum | 10 | 03-04-2012 08:58 |
DY337 fire timer forsinket | Glenn | Småprat | 6 | 11-03-2012 18:58 |
Fire timer i Wien - hva gjør man? | AirbusTrond | Reiseforum | 8 | 29-08-2011 22:54 |
Fire timer MAD | SudCaravelle | Reiseforum | 2 | 25-12-2008 20:32 |