![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Under 2 mnd siden jeg så VELDIG skitne AF-maskiner med egne øyne
|
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og for under to måneder siden var det slutten på vintersesongen - hvilket det nesten ikke er i TOS
#123 |
Free Luigi
|
![]() ![]() Bilde : Sakti Tanripada KLM kan også være skitten ![]()
#124 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå tør jeg ikke å fly med KLM i fremtiden
![]()
#125 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Yikes, har det vært brann på det flyet?
#126 |
Star Alliance only.
|
![]()
Okei, den KLMen var verre en SAS A333. Sånn skulle det ikke vært!
|
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om jeg ikke direkte er blant verdens største KLM fan's så synes jeg dette bildet ser "merkelig" ut, antar noen har vært ute og jukset litt
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg reagerer på det samme. Møkka i motsetning til andre møkkafly renner langs flyet og det er altfor mye møkk til å være sant...
Et slikt fly ville folk flest nekte å gå ombord i.. I tillegg er møkka i himmelen og på bakken.. |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, man ser jo at det er brukt effekter på bildet, men det betyr ikke at det er blitt "jukset på" møkk. Ved første øyekast ser jo hele flyet grått ut, noe som selvfølgelig ikke er tilfelle. Her er samme fly tidligere i år. Man kan allerede se stripene fra dør 1 og 2, samt fra fremre cargo-dør
http://www.airliners.net/photo/KLM--...afbfd41eaa6f4b |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Samme kan sees her, fra henholdsvis okt 2011 og feb 2012
http://www.airliners.net/photo/KLM--...afbfd41eaa6f4b http://www.airliners.net/photo/KLM--...afbfd41eaa6f4b |
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er kontrastbruken, oppskarpingen og fargemetningen i det bildet rimelig overdramatisert. I virjeligheten tror heg det ligger på eller under kjent og kjært sas-nivå i skittenhet.
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Se forskjellen på brush-bruk innenfor og utenfor "ramma" til air-bridgen, f.eks. Typisk "agenda-photoshopping"
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl |
![]() |
![]() |
#133 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Plutselig så den litt mer normal ut.
#134 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så alle de andre bildene fra airliners.net er "agenda-fotoshoppa" de også??
|
![]() |
![]() |
#135 |
Free Luigi
|
![]()
Rimelig paranoid å tro at noe er AGENDA-PHOTOSHOPPET?! Djises christ, er det noen som har en agenda så er det nå virkelig de som tror det.
Bildet er hentet fra en fullstendig uavhengig fotograf som hverken har interesse av allianser eller på en annen måte tilhørlighet til et flyselskap. Alt han er, er å være engasjert i fotografi. Han har redigert bildet ja, det er tatt i RAW og gjort til "jukse-HDR", dvs at bildet gjennom et program er lysnet, mørknet og deretter beholdt normalt, før disse legges oppå hverandre. At det i det hele tatt går an å innbille seg at noen har TEGNA på skitten er jo lettere humoristisk å lese, snakk om paranoide illusjoner gitt.... ![]() ![]()
#136 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Antagelig bare nedfalls-chemtrails ... ikke noe å bry seg om ...
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette har blitt en skitten tråd.
|
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I utrykket "agenda-photoshoppet" ligger det ikke implisert noen store konspirasjonsteorier eller sabotasjeaksjoner. Enhver fotograf vil jo prøve å understreke det som finnes av "dramatikk" og uvanlighet i bildet sitt innenfor de allment aksepterte rammene for hva som er "juks" eller ikke. Her har fotografen kanskje tatt i litt. Ikke uvanlig. Bare ikke smigrende for KLMs renholdsavdeling.
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det gått gjennom HDR-behandlling, vil jo det framheve alt slikt. Jeg tør ikke tenke på hvordan brødrene og søstrene fra SK vil se ut etter slik manipulering når vi ser på de andre bildene hvordan utgangspunktet for KL-maskinen var
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Free Luigi
|
![]()
At det er mulig... kan ikke noen fotoguruer her inne vær så snill HDR redigere et bilde av SAS? Så man slipper å ha slikt tull stående ubesvart?
Men men. Bare ved litt redigering så blir et skittent fly mer skittent, rart det. At skitten blir mer FREMHEVET har noe med lysbrytning i lakken og fargen på flyet, skitten er jo der allikevel. Det blir ikke "magisk" mer skitt. Get a grip, fly er skitten - spesielt langdistansemaskiner. Uansett om det er SAS, KLM, Air France eller kongen av Jordan.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Her trengs det både maling og vask? | Someone | Bilder & foto | 5 | 29-04-2010 16:03 |
trenger muligens en vask.. | rampen | Bilder & foto | 8 | 09-12-2007 01:19 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |
SAS relanserer service | imm | Flyforum | 40 | 09-09-2007 04:12 |
Siden vi snakker om vask ... | LN-MOW | Flyforum | 5 | 06-05-2005 02:48 |