![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
For shopping vil jeg absolutt anbefale Orlando. De har to store outleter som du kan finne en del bra saker på ved å speedshoppe litt, men vær obs på at det er mye crap her og man kan gå i fellen og plutselig se ut som en typisk outlet-nordmann full av merkelige RL og AF klær. Har du lyst på pene klær så har de at par svært bra shoppingsentre der med fullsortiment og langt lavere priser enn i Norge. http://www.mallatmillenia.com/ og http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=139
Været i Orlando i juni er som tidligere nevnt ikke ille i det hele tatt. Det er som for eksempel Thailand (som vi nordmenn elsker) i høysesongen og faktisk ofte mildere enn NYC. Average max er på 30-33 celsius så hvis du ikke er svært overvektig eller over 80 år gammel så vil du stortrives. Orlando er forøvrig ogsaa en meget koselig by med mye bra og by på hvis du holder deg unna Fridays og Appelbees. ![]() New York er jo også fantastisk å shoppe i, og prisene ligger langt lavere enn i Norge, spesielt på gode merker som Faconnable, Zegna osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Til og med budsjetthotellet Four Points LAX har ett like bra oelutvalg
![]() Minneapolis er ett hyggelig sted. Ett enkelt hopp under timen fra Chicago, meget bra Star frekvens mellom byene. Florida og juni er en elendig kombinasjon. NYC og midtvesten kan ogsaa vaere klamt i juni, men du har ihvertfall en sjans for aa faa hyggelig vaer i motsetning til Florida. Ellers synes jeg vestkysten blir litt langt for en helgetur. Naar det er sagt, er vestkysten min favoritt paa den tiden av aaret |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
http://www.belmont-station.com/index.php legg merke til antall flasker de tilbyr fortiden (oppdatert 11 mai 2012 !)
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ble ikke tur i juni, men har på trappene for juli. Ser på værmeldingen at det regner stort sett hver dag i Miami nå. Er dette standard, eller kan en håpe på varm, klam sommer uten nedbør i starten av juli?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uten ha data og har vært vært der noen ganger på den tiden . Intet er sikkert , så bare dra... Man kan ikke planlegge dette..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Regnsesongen der er mai-oktober. På høsten er det risiko for orkaner og midtvinters kan du risikere minusgrader. Du kan få et greit opphold der hele året, men det sikreste er mars-april.
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var i Miami i fjor fra 20juni til 2 juli. Først 10 dager i Miami. Var ikke noe problem det, varmt i ved bassenget ved hotellet, men ved stranden var det veldig bra. NYC var varmt, men ikke noe verre enn en varm dag i Oslo. Ville dratt tilbake på samme tidspunkt uten å nøle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Florida her samme været stort sett hver dag hele sommeren. Morgen/formiddag er det sol, når varmen tar tak bygger det seg opp tunge våte skyer som får sitt utbrudd på ettermiddagen og kvelden, også er det samme leksa som sagt nesten daglig.
Skal selv over om 3 uker, for fjerde året på rad ![]() New York derimot, finnes ikke maken enn å ligge i Central Park en ekstrem varm, solrik dag å se på livet - det blir nok litt tid til det også ![]()
[SCHENGEN YTTERGRENSE] Last edited by Thomas; 14-06-2012 at 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Som jeg sa tidligere, det er mye bedre i nord på denne tiden av året. Jeg hadde nettopp en uke med sol og 25 til 30 grader, og en kveld med regnbyge. Dessuten er det mye hyggeligere oppe i nord, folk er mer "normale". Florida er en "dump" og turistmaskin, ikke noe hyggelig med den staten i det hele tatt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Her må jeg si meg uenig med de to over meg. Det er såklart områder i Florida jeg holder meg langt unna, men jeg synes staten har mye å tilby, spesielt litt utenfor turistområdene. Slik vil det alltid være ethvert sted som har mange turistattraksjoner. Hvis man beveger seg litt utenfor allfarvei er det faktisk mange fine plasser.
![]() |
#36 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Syntes Key West var helt grei å besøke.
![]() Var der i juni, men var heldig med været.
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Sommeren er nesten garantert en ubehagelig opplevelse pga været i min bok, men noen liker 35 grader og 100% luftfuktighet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ble ikke juni-tur, men juli tur. Er redd mitt valg av Washington D.C er like klamt som Florida, men hva gjør en ikke for å prøve nye flytyper samt finne barnevognbutikk på nettet med "collect at store".
Spøker for Radissonbookingen siden de aldri svarte på mail-forespørsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tilgjengelighet på enveis EB-reiser til USA i juni | meheeco | Reiseforum | 6 | 22-11-2012 20:01 |
Atlanta-USA-JUNI 2011 | VIVALDI | Småprat | 3 | 20-04-2011 17:23 |
Flypriser til USA juni-juli 2010 | FlightDeck | Reiseforum | 9 | 03-11-2009 22:10 |
USA tallene for juni | Tommy777 | Flyforum | 0 | 07-07-2009 23:20 |
42 prosent flere nordmenn til USA i juni | MartinL | Flyforum | 72 | 23-09-2008 16:24 |