Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-05-2012, 06:17   #21
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Re: USA i juni

Quote:
Originally Posted by Skyteam View Post
Fjellpasset Sondbjo snakker om er antageligvis Mount Evans, Nord-Amerikas høyeste asfalterte vei. Går vel opp til ca 4300 m høyde. En utrolig utsikt fra toppen og man kjenner høydesyken snike seg innpå.

Det er ca 1,5 time med bil vest for Denver. Etter et år i Vest-Nebraska, støtter jeg Denver jeg altså. Det er direkterute dit både med Icelandair, Lufthansa og British Airways.
Nei det er denne: Trail Ridge Road. Anbefales!
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 06:22   #22
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

For shopping vil jeg absolutt anbefale Orlando. De har to store outleter som du kan finne en del bra saker på ved å speedshoppe litt, men vær obs på at det er mye crap her og man kan gå i fellen og plutselig se ut som en typisk outlet-nordmann full av merkelige RL og AF klær. Har du lyst på pene klær så har de at par svært bra shoppingsentre der med fullsortiment og langt lavere priser enn i Norge. http://www.mallatmillenia.com/ og http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=139

Været i Orlando i juni er som tidligere nevnt ikke ille i det hele tatt. Det er som for eksempel Thailand (som vi nordmenn elsker) i høysesongen og faktisk ofte mildere enn NYC. Average max er på 30-33 celsius så hvis du ikke er svært overvektig eller over 80 år gammel så vil du stortrives.

Orlando er forøvrig ogsaa en meget koselig by med mye bra og by på hvis du holder deg unna Fridays og Appelbees. Et genialt sted å reise til hvis du reiser for å kose deg, ikke for å imponere.

New York er jo også fantastisk å shoppe i, og prisene ligger langt lavere enn i Norge, spesielt på gode merker som Faconnable, Zegna osv.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 07:02   #23
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Denver er herved på agendaen!
Til og med budsjetthotellet Four Points LAX har ett like bra oelutvalg

Minneapolis er ett hyggelig sted. Ett enkelt hopp under timen fra Chicago, meget bra Star frekvens mellom byene.

Florida og juni er en elendig kombinasjon. NYC og midtvesten kan ogsaa vaere klamt i juni, men du har ihvertfall en sjans for aa faa hyggelig vaer i motsetning til Florida.

Ellers synes jeg vestkysten blir litt langt for en helgetur. Naar det er sagt, er vestkysten min favoritt paa den tiden av aaret
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 07:16   #24
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Florida og juni er en elendig kombinasjon. NYC og midtvesten kan ogsaa vaere klamt i juni, men du har ihvertfall en sjans for aa faa hyggelig vaer i motsetning til Florida.
Og dette understreker mitt poeng. Juni/Juli er en fin tid i Florida for viderekommende da bermen tror det er uutholdelig

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 12:57   #25
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Til og med budsjetthotellet Four Points LAX har ett like bra oelutvalg
Har store planer om en øltur til statene, lest mye bra om amerikansk microbrewing i det siste! Om du har noen heite tips må du gjerne bring´em on
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 14:06   #26
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Har store planer om en øltur til statene, lest mye bra om amerikansk microbrewing i det siste! Om du har noen heite tips må du gjerne bring´em on
The Stag's Head i NYC - http://thestagsheadnyc.com/
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2012, 16:10   #27
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Vi som liker øl holder oss på vestkysten - where all the fun started - Microbrew started jo i Portland Oregon (første stag var faktisk en lovendring som tillot å servere øl i same lokalene som ølet ble brygget - og mange Microbryggerier driver slim den dag i dag). Dette er min lokale butikk og pub:
http://www.belmont-station.com/index.php legg merke til antall flasker de tilbyr fortiden (oppdatert 11 mai 2012 !)
Old 14-06-2012, 17:00   #28
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Ble ikke tur i juni, men har på trappene for juli. Ser på værmeldingen at det regner stort sett hver dag i Miami nå. Er dette standard, eller kan en håpe på varm, klam sommer uten nedbør i starten av juli?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2012, 17:18   #29
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Uten ha data og har vært vært der noen ganger på den tiden . Intet er sikkert , så bare dra... Man kan ikke planlegge dette..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2012, 18:44   #30
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ble ikke tur i juni, men har på trappene for juli. Ser på værmeldingen at det regner stort sett hver dag i Miami nå. Er dette standard, eller kan en håpe på varm, klam sommer uten nedbør i starten av juli?
Regnsesongen der er mai-oktober. På høsten er det risiko for orkaner og midtvinters kan du risikere minusgrader. Du kan få et greit opphold der hele året, men det sikreste er mars-april.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2012, 18:55   #31
Helikopter
ScanFlyer Blue

Helikopter's Avatar

Jeg var i Miami i fjor fra 20juni til 2 juli. Først 10 dager i Miami. Var ikke noe problem det, varmt i ved bassenget ved hotellet, men ved stranden var det veldig bra. NYC var varmt, men ikke noe verre enn en varm dag i Oslo. Ville dratt tilbake på samme tidspunkt uten å nøle.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2012, 19:00   #32
Thomas
ScanFlyer Rusty

Florida her samme været stort sett hver dag hele sommeren. Morgen/formiddag er det sol, når varmen tar tak bygger det seg opp tunge våte skyer som får sitt utbrudd på ettermiddagen og kvelden, også er det samme leksa som sagt nesten daglig.
Skal selv over om 3 uker, for fjerde året på rad

New York derimot, finnes ikke maken enn å ligge i Central Park en ekstrem varm, solrik dag å se på livet - det blir nok litt tid til det også

Last edited by Thomas; 14-06-2012 at 19:07.
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2012, 11:11   #33
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Jeg bodde et par år i Florida, og i juni, juli og august er du temmelig sikker på en regnbyge mellom 15 og 18. Det var ingen vits å planlegge flyturer i det tidsrommet, tordenskyene sto i kø.

Som jeg sa tidligere, det er mye bedre i nord på denne tiden av året. Jeg hadde nettopp en uke med sol og 25 til 30 grader, og en kveld med regnbyge. Dessuten er det mye hyggeligere oppe i nord, folk er mer "normale".
Florida er en "dump" og turistmaskin, ikke noe hyggelig med den staten i det hele tatt.
Old 15-06-2012, 11:33   #34
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Florida er en "dump" og turistmaskin, ikke noe hyggelig med den staten i det hele tatt.
Amen! (filler...)

Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 15-06-2012, 14:58   #35
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Her må jeg si meg uenig med de to over meg. Det er såklart områder i Florida jeg holder meg langt unna, men jeg synes staten har mye å tilby, spesielt litt utenfor turistområdene. Slik vil det alltid være ethvert sted som har mange turistattraksjoner. Hvis man beveger seg litt utenfor allfarvei er det faktisk mange fine plasser.
Old 15-06-2012, 15:24   #36
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

USA Re: USA i juni

Syntes Key West var helt grei å besøke.

Var der i juni, men var heldig med været.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2012, 08:23   #37
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Her må jeg si meg uenig med de to over meg. Det er såklart områder i Florida jeg holder meg langt unna, men jeg synes staten har mye å tilby, spesielt litt utenfor turistområdene. Slik vil det alltid være ethvert sted som har mange turistattraksjoner. Hvis man beveger seg litt utenfor allfarvei er det faktisk mange fine plasser.
Helt enig. Det finnes helt ok steder med meget god standard å feriere i i Florida, selv om det finnes mye rask der nede. Noen liker dog Disney etc mens andre tiltrekkes av andre ting. Jeg liker området Hallandale, Fort Lauderdale Beach og Bal Harbor. Mange flotte hoteller, masse bra restauranter og shopping samt ingen scumbags som lurker rundt.

Sommeren er nesten garantert en ubehagelig opplevelse pga været i min bok, men noen liker 35 grader og 100% luftfuktighet
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2012, 10:50   #38
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Ble ikke juni-tur, men juli tur. Er redd mitt valg av Washington D.C er like klamt som Florida, men hva gjør en ikke for å prøve nye flytyper samt finne barnevognbutikk på nettet med "collect at store".

Spøker for Radissonbookingen siden de aldri svarte på mail-forespørsel.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules