Det er supert at man har to svært punktlige selskaper som flyr fra Norge. Jeg og mine har selv slitt litt med å konsekvent være forsinket på alle reiser ut fra Manchester, for alle selskaper bortsett fra med SK og DY det siste året (samt Jet2...).
Årsaken til at man reagerer på noen formuleringer fra selskapene er nok at spesielt
SAS har brukt mye ressurser på å skape seg et konkurransefortrinn i det å være mest punktlig. Flere har kommentert at et slikt konkurransefortrinn i beste fall er svært "flyktig", og at det er risikabelt å investere for mye i dette. Det slår veldig fort tilbake på
SAS. Nå ser vi jo i også andre saker at
SAS forsøker å skape et kanskje noe kunstig skille mellom seg selv og konkurrenten DY (dette så vi på 0kr for barn, vi ser der på Roalds utspill i Aftenposten og i Dagsnytt 18). Jeg tror denne strategien er et tveegget sverd, og det er ikke helt enkelt å balansere slikt. Kanskje hører imidlertid dette i en ny tråd om markedsføring/posisjonering mer generelt.