![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Men eftersom de nok har en aftale med dem, så vil et brud på denne aftale stadig ikke være lovbrud, men ene og alene kontraktbrud, hvilket er en sag for civilretten. En strejke af denne art er mig bekendt ikke et brud på konkurrenceretten i forhold til monopoler. Men igen, er lidt derude hvor jeg ikke kan bunde! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kunne det ikke lige så godt være at fagforeningsmedlemmerne, der ikke kan li' duften i bageriet, der skulle forlade branchen og/eller fagforeningen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
procenttal.. Hisln Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I BLL og AAL er der kun et handling selskab. altså monopol. Paxtallene i AAL og BLL er vel så høje at de 2 lufthavne sagtens kan bære 2 handling selskaber.
Hos os i AAR har vi godt nok også kun 1 handling selskab, men her er det samlede paxtal ikke så højt at der er plads til et extra selskab. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel kanskje den eneste gangen jeg stötter danske fagforeninger fullt ut.. MEN dette er et problem som ligger langt over enkelt land. Dette er en sak for EU. Synes ansatte skal ha en viss trygghet och at selskaper skal kunne konkurere på likere villkår. Like vil det alldrig bli. Mest skremmende mener jeg at luftfarten er på vei i feil rettning og den eneste som kan stoppe det er EU.
Last edited by branserud; 17-05-2012 at 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nu er der jo ingen der tvinger dem til arbejdet vel? Og der er helt sikkert nogle der gerne vil gøre det. Måske kunne man få noget erfaring med jobbet, så man kunne søge videre.
Hvorfor har fagforeningerne ikke kig på tjenere og kokke, som arbejde gratis for at få erfaring? Det er da tilmed noget værre rod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå er ikke jeg jurist så jeg skal ikke komme med prediksjoner om det, men brudd på konkurranseloven kan innebære litt bøter, ja. Nå vil det vel være handlingselskapet som pålegges eventuelle bøter, og som evt i neste omgang må ta dette med de som er ansvarlige for leveringsnekten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ansatte (evt. med hjælp fra fagforeningerne) betaler fra tid til anden en bod for ulovlig strejke. Men et evt. brud på konkurrenceloven pga. strejke betales af virksomheden, i det her tilfælde handlingselskabet.
Om det så er brud på denne lov hvis selskabet har indgået en aftale men bliver ramt af strejke: Pas, det ved jeg ikke, men kunne være interesssant at få afklaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal flyve med Ryanair midt i juni. Hvis de strejker der, bliver min billet, og hotel refunderet oder was? :/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hahaha !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ellers kan jo selvfølgelig også en reiseforsikring duge i enkelte situasjoner. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Newcomer
|
![]()
ValdaIsaksson:
Det er lidt kompliceret at forklare reglerne for erstatning ved aflyste flyvninger - både for hotel og airfare, da reglerne kan være forskellige og afhænge af flere faktorer. Her er et realistisk bud på hvad du kan forvente fra Ryanair - både i tilfælde af aflyste rejser, men også generelt: http://tinyurl.com/7qpz6t7 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så går de ansatte selv til angreb på 3F og HK i Billund
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Newcomer
|
![]()
Klasseforrædere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er vel forståeligt nok de beskytter deres egen arbejdsplads, trods FR's skal vi kalde det alternative metoder.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair-chef vil åbne nyt flyselskab | Bll spotter | Flyforum | 0 | 08-10-2008 10:49 |
NYT | sk931 | Samlerhjørnet | 13 | 23-01-2008 22:42 |
Noget nyt | sk931 | Flyforum | 4 | 10-07-2006 16:13 |
Nyt website | TheDane | Flyforum | 0 | 01-03-2006 10:12 |
SENESTE NYT.... | sk931 | Flyforum | 58 | 25-01-2006 14:49 |