![]() |
|
![]() |
#41 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
At SAS skulle legge seg på et høyere komfortnivå enn normen blandt nettverksselskap er en utopi, og jeg lurer egentlig på hvem som har påstått dette her på forumet. Quote:
![]() Last edited by Dag Viking; 10-05-2012 at 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Vil bare si at ingenting som har med hverken flytype, eller setekonfigurasjoner er avgjort. Sete og galley konfigurasjoner vil heller ikke bli diskutert før flytype er avgjort. Hvor tett stolene skal plasseres i economy har heller ikke engang vært tema internt. Hva enkelte her på dette fora måtte mene og tro om dette blir rene spekulasjoner. Forøvrig en ganske morsom tråd å lese. Men det som er sagt fra SAS er at det er 2 flytyper selskapet ser på. Det er 787, og Airbus A350. Ingen avgjørelser er tatt, ei heller noen tidsplan foreligger. Men arbeidet med dette er i gang, naturligvis. Antall fly er heller ikke avgjort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er veldig essensielt hvis det snakk om kjøp Basse-HAU, men jeg synes å kunne lese mellom linjene til SAS-Steward at her er det mer om å kunne finne en utleier som kan være en partner (eller våger å være en partner). Dermed gir det fleste andre ting av seg selv - et helt standard konfigurert fly som det vil være lett å finne ny kunde for i tilfelle ...
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,400
|
![]()
Som det tidligere har sagt, så skal alle løsninger nå være 'hyllevare' istedet for spesialløsninger som SAS er så berømte for, så da gir mye seg selv når man bestemmer seg for type.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Løsningene man velger skal være hyllevare fra produsenten. Å da det for hver flytype (både Airbus og Boeing) er mellom 15 og 20 ulike løsninger for galley og setekonfigurasjoner, krever det litt arbeid. Videre må man se på cargo, avtaler man har og eventuelt kan få, hvor skal flyene benyttes og hvilke destinasjoner ser man for seg i forhold til eventuelle ekspansjoner. Men det er også klart at man ser på andrehåndsverdien og eventuelle kostnader til eventuelle oppgraderiner osv. Det er utrolig mange hensyn man skal ta, og oppi dette kommer også hvilket nivå man skal legge seg på i forhold til ombord service, og in-flight produkt. Men på nåværende punkt er det helt umulig for noen å konkludere med noe som helst i forhold til hvilken flytype, setekonfigurasjon og ikke minst pitch. Jeg vet godt hva jeg personlig ønsker, men er ikke sikkert alle er enig med meg om det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Grei og flott tabell, men hva er tallene 747 3+4+3 ?
Husker godt 747 da de hadde ni i bredden. Det føltes godt. Har opplevd det med AA, CO, UA, PA og DL... Men her har vel ingen tabell ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Snakker du ut fra egne behov, eller hva du mener gjør SAS best rustet til å overleve og tjene penger i fremtiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,515
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() Quote:
Men spændende bliver det, når SAS melder ud om det bliver A eller B. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Hvis A359 var best, hadde det vell ikke vært behov for andre fly?
Hvis B787 var best, hadde det vell ikke vært behov for andre fly? Jeg kan godt holde på i det uendelige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
SAS kan vel også taktiske spillet - alt er bedre enn monopol
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
Ser ikke riktig hvordan man skal finansiere dette. Kreditt verdigheten er ikke på topp og rentene på et evt kjöp blir atakelig höyere enn hos konkurentene. Man snakker om ca 45 millarder..
Selskapet er i stort behov for en fornyelse plan. I artikklen står det at förste langdistanse flyet i 2014. Ser ikke for meg at man får tak i värken b787-9/10 eller a350 i 2014.. Og man er i desperat behov av å gå med store gevinster i årene som kommer.. Om man skal konkurere mot selskaper som har nyere og mere effektiv flåte som i tillegg tar större og större markedsandeler for hvert år.. Lykke til.. http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2394789.ece På kort- og mellomdistansene skal SAS ha en blanding av de nyeste Boeing 737-flyene og Airbus A320. Med 60 nykomlinger blir utskiftingen like stor som hele dagens flåte til konkurrenten Norwegian, påpeker direktør Roald. Utskiftingen blir en lang prosess som skal pågå over flere år fram mot slutten av dette tiåret. De nye flyene skal erstatte samtlige av de 26 eldre MD-80 i SAS-eie og de ti eldste Boeing 737 som fulgte med på lasset da SAS kjøpte Braathens for ti år siden. Også utskiftingen av langdistanseflåten vil pågå etter hvert med to fly årlig. De første flyene skiftes i 2014 og blir fulgt av ytterligere to året etter. Aktuelle her er nye Airbus A330, A350 eller Boeing 787 – i den nye 10-versjonen med plass til 315 passasjerer. Totalt må SAS regne med å betale mellom 40 og 45 milliarder kroner for de nye flyene, skriver Stavanger Aftenblad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]() Quote:
Selv Emirates finansierer sine A380 gjennom sale-leaseback |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Store deler av de 60 nye flyene det snakkes om i artikkelen i flåten er vel allerede bestilt? Med unntak av langdistansefly og noen flere kort- og mellomdistansefly.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Historen er også nået til de danske breddegrader:
http://finans.tv2.dk/nyheder/article...y.html?forside Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019) | Henshaw | Reiseforum | 316 | 10-03-2025 22:01 |
Artikel: SAS og en række andre luftfartsselskaber kræver 2,5 mia. af Københavns Lufth | EvakCPH | Flyforum | 1 | 20-02-2017 13:34 |
SAS og bemanding af langdistancefly | KHANSEN | Småprat | 1 | 13-03-2016 14:37 |
Hvordan ser det ut i bagasjeanlegget på OSL? Kort video. | The Ticketor | Småprat | 6 | 18-10-2012 18:09 |
Intressant SAS artikel | flywheel | Flyforum | 0 | 17-03-2009 14:01 |