![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 188
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=WWKMYffJGx0
00:03 Safety Demonstration 01:38 Push back & Taxi 03:15 Takeoff 08:44 Inflight 08:53 Landing Enjoy! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
|
![]()
Ingen flaps ved takeoff?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 232
|
![]()
Det er slats som blir extenda på take off på saab'en (tror jeg). Trenger ikke noe flaps når man har 3km med tarmac
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Airborne
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
|
![]()
Den har ikke slats... Flap 0 takeoff brukes ofte på Saab'en, særlig hvis man er tung og trenger engine-out performance.
Forhåpentligvis har de heller ikke tatt av på tarmac :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
Saab er ikke det eneste flyet som ikke nødvendigvis bruker flaps ved avgang.
Tarmac er et navn for asfalt/oljegrus (knust steinmasse blandet med tjære etc.) og derfor kan de ha tatt av fra tarmac siden 3km tarmac betyr kun 3km med fast asfalt-type dekke. ![]() Det er vel i USA de bruker "tarmac" som et navn på området der hvor flyene parkerer (utenfor manøvreringsområdet (manoeuvring area) men som en del av movement area) mens det her i Europa er "apron" eller "ramp" som gjelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Flott video
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2010
Location: Maura, Nannestad
Posts: 1,823
|
![]()
Fin dokumentasjon
![]() ![]()
__________________
http://www.flickr.com/photos/ingerbf/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,452
|
![]()
Vi bruker mest 'ramp'. Tarmac brukes som generell beskrivelse av asfaltert overflate - ikke bare på en flyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 188
|
![]()
Takk takk!
![]() Har lagt ut andre videoer her for de som er interessert: http://www.youtube.com/playlist?list...C&feature=plcp |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 232
|
![]()
Det viktigste var vel at den kom seg i lufta, og ikke hva slags overflate det var på rullebanen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Golden Air med vinterfly til Røros/RRS | Trdfly | Flyforum | 0 | 03-10-2011 01:33 |
Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT | LN-GTA | Flyforum | 19 | 26-07-2011 17:32 |
DAT/DOT med 360* film | Trdfly | Bilder & foto | 0 | 02-02-2011 18:48 |
Sveitsere til Røros | Discus | Flyforum | 9 | 29-10-2008 06:36 |
CoastAir til Røros | EB | TripReports | 16 | 16-01-2007 10:47 |