![]() |
|
![]() |
#201 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Dersom avtalene allerede er inngått på finansiering, vil jeg tro at det uansett er vanskelig å stoppe de. Om brusingen skulle føre til noe, så vil det i så fall være for fremtidige avtaler.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Skulle vel tro at Norwegian har en god sak ?
Jeg går ut i fra at vis banken må bryte avtalen med Norwegian, så går det først og fremst ut over Amerikanske ( Boeing ) arbeidsplasser og de er vel ikke Amerikanske politikere interisert i å miste ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
The old Norwegian Viking
Join Date: Feb 2012
Location: City of the Arctic Circle
Posts: 169
|
![]()
Kan vanskelig se for meg store hindre av noen slag når det kommer til gjennomføring. Det lukter en mulig politisk innblanding av dette ettersom størrelsen på bestillingen er historisk. Den alt tettere allierte og politiske varme mellom Norge og US er dessuten med på å hjelpe Kjos her... Så vidt meg bekjent så er vel ikke kampflyordren endelig besluttet?
Quote" Høsten 2008 sendte USA en rekke tjenestefolk til Norge for å legge inn et siste støt i kampen for å få Norge til å velge det amerikanske kampflyet F-35 – også kjent som Joint Strike Fighter (JSF). For amerikanerne var det svært viktig at Norge valgte det amerikanske flyet og ikke alternativet, det svenske JAS-Gripen, fordi Norge var det første landet som eventuelt kom til å ta beslutningen om å kjøpe F-35. - Dette vil sannsynligvis ha en dominoeffekt på andre potensielle kjøpere, skriver den amerikanske ambassaden" Jeg klør deg på ryggen om du klør meg...
__________________
1 vinge blir lett til 5 fly... Last edited by Theaviator; 21-03-2012 at 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() Quote:
Skulle det bli nødvendig, så er jeg ikke helt overbevist at den Norske regjering kommer til blande seg inn / støtte Norwegian om de skulle få problemer på dette området. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Posts: 135
|
![]()
Skulle det bli mer enn rasling med sabler fra myndighetene i US and A vil det vel også bli en sak der EU vil bli involvert og Norge legger seg på linje med EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Litt viktig å holde kortene stokket riktig, det er ikke myndighetene i USA som rasler med sablene - det er diverse private selskaper (Delta står vel først i køen og skriker høyest - samtidig som DL også "har glemt" sin egen konkuransefordel med Chapter 11 som Europeiske Selskap har mindre adgang til å benytte).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Ser ut til at Kjos på kort sikt planlegger høyere frekvenser generelt og økt aktivitet i Sverige.
SAS vil m.a.o. få merke det ytterligere fremover.. http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2359183.ece W |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Intressant att Kjos säger att det är i Sverige DY kommer öka med både fler avgångar och nya linjer. Hoppas han har DY IC i åtanke här! Nya interkont linjer från både Asien & Nordamerika till ARN vore välkommet. Finnair har idag via sin HEL bub en mycket stor andel av Asien trafiken från ARN..Ungefär 40% av Finnairs IC resenärer till asien kommer från Sverige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
I Svd som återger delar av intervjun gjord i Dagens industi står det lite luddigt att Arlanda får en "central roll" i långdistanstrafiken. Det låter med andra ord ungefär som när han uttalade sig i dansk press om DYs planer och CPH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Det är väl uppenbart...Kjos vill ha mer publicitet...när han snackar om att DY ska öka kraftigt i Sverige kanske han hoppas att www.aftonbladet.se och di.se ska uppmärksamma det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
The old Norwegian Viking
Join Date: Feb 2012
Location: City of the Arctic Circle
Posts: 169
|
![]()
Klart han smir mens jernet er varmt. Som her: http://www.stocklink.no/Article.aspx?id=90827
Med en ordre på 372 fly hvorav 222 er fast bestilling gir det han en unik mulighet til oppmerksomhet wordwide. Og hvilken industrileder ville ikke nyte godt av å være i en slik markeds-strategisk situasjon der en global flybransje skriver om han. Dette er tross alt også hans livsverk! Oppfyller han sine egne visjoner vil vi snart se Kjos wordwide. Var det ikke en James Bond film som het The world is not enought! Med hans stødige fremgang, også sett i lys av et globalt marked, (med internasjonale baser all over... ) gir det seg etter mitt syn hva han lukter på. Fristelsen, pirringen i utfordringen om å få det til er der... Så gjenstår det å se hvordan han lykkes... eller kanskje bedre -om han lykkes...
__________________
1 vinge blir lett til 5 fly... Last edited by Theaviator; 23-03-2012 at 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 270
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: MEL
Posts: 247
|
![]()
Litt OT, men er det planlagt noen endringer på dører mtp åpning, armering osv i forholdt til dagens maskin?
__________________
Over skyene er himmelen alltid blå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
I highly doubt it! Ellers havde de med garanti også gjort det på 747-8 og det er ikke sket. Det ville nok kræve helt nye og meget dyre omcertificeringer på typen. Men kan godt følge dit synspunkt, 737 er en meget gammeldags maskine set fra især crews synsvinkel. Der har Airbus 320 en stor fordel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Er Airbus 320 Neo bestillingen nå blitt firm ? Det var spørsmål om det tidligere ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian bestiller nye 787-9 | sail4fun | Flyforum | 31 | 04-07-2014 15:19 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |