![]() |
|
![]() |
#61 |
Free Luigi
|
![]()
Kunnskapsløs uttalelse, og generalisering på et vanvittig nivå. Kan love deg de aller færreste med flyskrekk hører på alkohyler, det er en omtrent like dårlig klisje og vrangforestilling som at alle fra landet er harry bonder og alle nordleninger er vulgære, lavt-utdannede og fordrukkne samer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men da burde vedkommende vært nektet ombordstigning av gatepersonalet, dersom hun var synelig beruset, evt blitt nektet alkoholservering ombord dersom hun begynte å konsumere store mengder ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ærlig talt. folkens ......
Noen føler ubehag ved at noen slippes inn i cockpit. Greit. Noen føler ubehag ved at noen åpner motordekslet for å fylle på olje. Greit. Noen føler ubehag når piloten drar på for å kunne ta av. Greit. Besøk i cockpit er på 'captain's discretion' og han slipper ingen inn som ikke er 'egnet'. Ergo har han fulgt regelverket, akkurat som mekanikeren som fyller olje og piloten som drar på for å få nok skyvekraft til å kunne ta av. Ergo er ikke dette noen som helst sak uansett, så lenge man ikke er i UK eller US airspace. Saken kunne kanskje vært håndtert litt mer elegant, men det er ingen som har brutt noe regelverk her. Kos dere heller med Dreamliner-bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Montro hva hun hadde sagt om hun hadde sett meg forsvinne inn i cocpitt, og ikke kommet ut før etter landing? noe som jeg faktisk gjorde mandag for en uke siden. Hun måtte ha vert så heldig å åpnet munnen, og jeg skulle gitt hene en innføring i hva jeg synes om slik syting..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lol.. Takker for kveldens underholdning. Ønsker burugla fra innlandet god bedring og kanskje ett håp om at hun ønsker seg briller til jul så hun ikke ser hull i fly, samt at hun tar faderns råd: nu må du la maten stoppe hållet!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er en uting at man må sitte på klappseter når man har betalt peanøtter i dyre dommer for å flytte seg fra A til B.
Personlig finner jeg det på høyde med å bli henvist til å spise sammen med mannskapet ved kapteinens bord på et cruiseskip, når man har betalt for turen i dyre dommer. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Ellers er det fint å se at mannskulturen og nedlatenhetens tid ikke er forbi på forumet. Stå på gutta, dere stiller dere i et kjempetøft lys og vi alle blir så imponert over hvor "krasse" dere er i kjeften *tommel opp* ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Newcomer
|
![]()
Må vel tro kapteinen har rett når han hevder hun ikke var beruset, og dermed tror jeg det er langt tryggere med henne i Cockpit enn f.eks en eller annen med flyskrekk som plutselig kan bryte sammen når som helst der framme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Flyklapper
|
![]()
With all due respect ... Kan ikke se at det er 'personlige interesser' å slippe en interessert person inn i cockpit? Jeg ville kalle det Customer Service. Og hvilken innvirknng dette har på komforten sliter jeg tungt med å se ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Free Luigi
|
![]()
Du har ikke fått med deg at vedkommende er omtalt som kapteinens *venninne*? Og at det er framstilt som "kapteinens ønske for hans venninne på utdrikningslaget hennes"?
Customer service er å ta flyinteresserte og flyredde mennesker som meg i cockpiten og vise at det ikke er så gæærnt å fly. Personlig interesse er å ta venninna si som har oppført seg på en slik måte at *flere* andre passasjerer i kabinen har reagert på henne - inn i cockpit - fordi man selv ønsker/vil. See the difference? Ellers kan jeg godt quote meg selv: Quote:
Last edited by Polaris; 02-05-2012 at 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Altså, så godt er det ikke å sitte på et jumpseat, så venninne eller ei, så må hun jo ha hatt en viss flyinteresse.
![]() Egentlig går det ikke frem her at hun har oppført seg på noe annet vis enn at hun hadde dette sløret -- som på VGs bilder forøvrig er i hånden hennes. Greit nok at det kanskje ikke er ideelt (jeg tror forresten jeg glemte å poste min rant om de to ekle guttene på vei til Amsterdam i skitne joggebukser (grunn god nok for meg til å ikke fly DY til AMS)) -- men det er nå engang ikke dresscode for vanlige passasjerer... Såvidt jeg kan se er det det eneste som er "galt" i passasjerens oppførsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Her er en dagligdags hendelse blitt noe klossete håndtert av kabincrewet som jo heller ikke så noe uvanlig i dette. Og de var jo også i kontakt med vedkommende og ville også garantert reagert hvis dama var full. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så du synes det er greit å si "stakkars jævler" til noen som kanskje har ett anstrengt forhold til å fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Det er få som har fått med seg at kapteinen også er kvinne, så hvis noen legger noe ekstra i dette kan det være misforståelser på gang...
Og nei... jeg mener ikke det på noen annen måte enn å informere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Free Luigi
|
![]()
Point still stands, og det gir bare enda mer mening på hvorfor personlige interesser gikk foran profesjonalitet (hey, var jeg kvinnefiendtlig nå? jøss....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dama har flyskrekk - greit nok.
Tilsynelatende edru dame/brud sitter på klapp - greit nok og lovlig. Et fly "fullt" av flyredde mennesker reagerer, "de leker med sikkerheten" - eh okay, eller nei det gjør dem ikke. Klumsete håndtert av crew både foran og bak - ikke greit/lite profesjonelt Damen fikk et fint bilde i aftenposten - good for her ![]() Tar denne tråden kaka - nei bare agurker Ingen skade skjedd - ingen skjede skadd ![]()
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ellers så synes jeg nå ikke at denne tråden er så mye verre enn enkelte andre tråder her inne. Men det er nå min mening da, og det håper jeg nå at jeg får lov til å ha :P |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til plasser å besøke i og rundt Helsinki? | Cavok | Reiseforum | 2 | 25-04-2010 16:31 |
MYT pilot sparket for aa slippe passasjer inn i cockpit | LN-MOW | Flyforum | 22 | 18-10-2007 12:46 |
Flere er redd for å fly | Trety | Flyforum | 0 | 28-06-2005 10:12 |
Redd for å fly? | DY | Flyforum | 1 | 26-01-2005 22:48 |