![]() |
|
![]() |
#41 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Det er ikke vanskelig å se at noen kan reagere på det som skjedde, men det er veldig vanskelig å forstå at man lager en mediesak ut av dette. Last edited by TOS; 01-05-2012 at 12:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg sitter ikke inne med annen informasjon en det du gjør, og jeg beklager på det sterkeste at min tolkning av saken er anderledes enn din. Ja det er åpenbart at jeg mener det er knyttet til prisen en betaler for en flyreise. Har du problemer med at jeg mener det? Eller får jeg ikke lov tli det av deg ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Alle fortjener respekt og god behandling, men det er da noe som går begge veier vel? Og det med peanuts... jaja, håper du selv innser hvor respektløs en slik uttalelse er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tror også utdrikningslaget og bruden også er med på å betale lønna til besetningen ombord. Samt også de andre passasjerene ombord. Det handler ikke om å ikke respektere noen, men om at skal verden gå rundt så må noen svelge sin frykt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvor vanskelig ville det vært å si " Vi beklager at du reagerte på dette , vi kunne kanskje opplyst litt bedre, bla bla" istedet for å være nedlatende mot vedkommende. Du synes sikkert jeg er helt på jordet, det respekterer jeg faktisk. Jeg har full forståelse at endre har endre meninger og oppfatninger om saker og ting. Men her er det snakk om å behandle noen som er med på å betale lønna di med respekt for at hun følte ubehag over en situasjon. At du synes det er en respektløs kommentar vel vel , ikke mer respektløs enn hvordan hun i saken her ble behandlet. Det er nå min mening, og den får jeg vel lov å ha, og jeg synes ikke den er spesiellt respektløs. Men det sier jo bare litt om at mennesker er forskjellige og har forskjellige oppfatninger, og er det ikke flott at det er slik, eller skal vi alle la oss hjernevaske og gå rundt å ha samme oppfatninger å meninger om alt? Det har vel vært prøvd i enkelte regimer, under div tyraner men det har funket dårlig til nå iallefall Last edited by Oslop; 01-05-2012 at 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Nei nå får man jaggu ta seg en bolle i hva man faktisk aksepterer av atferd fra et helt normalt medmenneske. Kaptein eller ikke, man skal ha respekt for andre mennesker på denne jorda. Damen trengte åpenbart ikke sitte i cockpit, og når andre fant det ubehagelig skulle ikke personlig interesse gått foran andres ubehag. Mangel på empati, anyone? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hehe, ser for meg at et fly skal styres ut fra at ting ikke kan gjennomføres hvis noen finner ubehag ved det....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
For å gjenta meg selv for n'te gang på dette forumet: jepp jeg har forbigående lett flyskrekk enda, og har hatt grønnjævlig flyskrekk. Jeg reagerte på alt fra rare lyder, til at motorene settes på idle ved descent. Jeg synes enda det er ubehagelig med "light chops" fra vindkast i cruise-høyde. Tror du jeg er så jævlig blåst at jeg krever kapteinen skal slutte med slikt? Tror du jeg kjefter kapteinen opp og ber han skru av værfenomener eller slutte å fly flyet? Selv om man har flyskrekk er man ikke idiot, man skjønner jo faktisk at enkelte ting kreves for å fly flyet. Å ha ei venninne på utdrikningslag i cockpit - beruset eller ikke - er IKKE et krav for å gjennomføre en flight. Det er IKKE en del av en kapteins ansvarsområde på en flyreise fra A til B. Det står ikke i hans arbeidsbeskrivelse. Det er et personlig anseende, som man kan være foruten om noen finner det ubehagelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har liten tro på at det blant all verdens befolkning (er det 6 eller 7 milliarder vi snart er) ikke vil være noen som reagerer på de merkeligste ting, og i ett slikt tilfelle som det er snakk om her ut fra denne enestående enkelthendelsen, så fortjener faktisk vedkommende å bli bli respektert, uansett hvor irrasjonell hun har vært i alle andres øyne. Jeg sier ikke at jeg vet best eller alltid har rett, men hver situasjon er jo helt unik, nettop fordi vi mennesker er forskjellig og har forskjellig oppfatning av "ting". Og i tilfeller om hvor en er ansiktet utad for et firma, så synes nå jeg at en skal behandle både ens egene kunder og andres kunder med ett minimum av respekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Front section flyer
|
![]()
At ei pr kåt kjerring som flyr til avisene for en bagatell som dette er jo helt utrolig.
Hvem her inne vet hva som egentlig har blitt sagt ? Er jo ikke første gang ei avis har vridd litt på sannheten for å selge.
![]() |
#53 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Free Luigi
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jo jeg er helt enig, og jeg vet veldig godt at det er et reelt problem for noen, og det er derfor jeg heller ser at de går til noen for å få hjelp med fobien sin (og det er ikke avisen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Selv har jeg meget stor tiltro til at flygere og pursere i norske flyselskaper takler dette på en utmerket måte. Jeg tror faktisk at det er en større andel idioter blant passasjerene enn at de som har det som en profesjon å være om bord i et fly, når det kommer til å observere og forklare hva som faktisk har skjedd om bord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er jo slettes ikke sikkert at hun her ville gått til avisen / nrk om hun hadde blitt litt bedre behandlet av crewet i denne saken. Det vil vi heller aldri få vite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Free Luigi
|
![]()
Selvfølgelig har man selvinnsikt, man er stort sett ganske flau og holder mye av redselen inni seg om man har flyskrekk. Ikke alltid like lett siden man begynner å hylgrine, og dermed blir enda mer flau. Derfor kan man jo faktisk møtes av respekt og empati, når det åpenbart ikke er noe nødvendighet å ha damen i cockpiten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hvis vi ser på det fra en annen vinkel, kanskje kapteinen ønsket å ha fri for å kunne være med på utdrikningslaget, men fikk ikke fri fordi DY ikke hadde nok folk til å utføre avgangen. Ville det da ikke være det minste å unne henne å få være med venninnen sin. Eller bør alle som jobber bare være rene roboter for sine oppdragsgivere og kunder. Jeg forstår at du er redd/har vært redd for å fly og dermed har større sympati med vedkommende som måtte proklamere dette til avisen, enn med de som jobber ombord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til plasser å besøke i og rundt Helsinki? | Cavok | Reiseforum | 2 | 25-04-2010 16:31 |
MYT pilot sparket for aa slippe passasjer inn i cockpit | LN-MOW | Flyforum | 22 | 18-10-2007 12:46 |
Flere er redd for å fly | Trety | Flyforum | 0 | 28-06-2005 10:12 |
Redd for å fly? | DY | Flyforum | 1 | 26-01-2005 22:48 |